- Κατάθεση "βόμβα" για μίζες περίπου 370.000 ευρώ (!) που φέρεται να δόθηκαν σε πολιτικά κόμματα την περίοδο 2003-2007 - Τα χρήματα δόθηκαν για την ανάθεση και υλοποίηση έργων του Μετρό - Τι λένε τα στοιχεία που εστάλησαν από τις γερμανικές αρχές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας - Ένα από τα έργα για τα οποία... τσούλησαν οι βαλίτσες στην Ελλάδα φέρεται να είναι και ο σταθμός του Μετρό στο Ελληνικό - Την διαδρομή του... χρήματος και τα πρόσωπα που εμπλέκονται αναζητά ο εισαγγελέας διαφθοράς που έχει αναλάβει την υπόθεση
Μετά από τη διαβίβαση των νέων στοιχείων από τις γερμανικές αρχές, η Εισαγγελία άσκησε συμπληρωματικές ποινικές διώξεις για ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του δημοσίου σε βάρος δύο προσώπων, εκπροσώπων των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ, οι οποίοι ήδη είναι κατηγορούμενοι από τον περασμένο Νοέμβριο για μίζες μέσω εικονικών τιμολογίων στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων έργων.
Η… διαδρομή που ακολούθησαν οι μίζες
Οι μίζες φέρεται να δόθηκαν με την μέθοδο της “βαλίτσας” σε κρατικούς αξιωματούχους και προέκυψαν στο πλαίσιο της έρευνας που διενεργείται για την εκτέλεση και την υλοποίηση σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Οι καταβολές των χρημάτων φέρονται να γίνονταν από τη γερμανική εταιρεία Deutsche Bahn η οποία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος με τις εταιρείες Thales (γνωστή στις ελληνικές Αρχές από τα εξοπλιστικά προγράμματα, καθώς εμπλέκεται στον εκσυγχρονισμό των φρεγατών τύπου S του Πολεμικού Ναυτικού επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου ), Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.
Μεταξύ των έργων για τα οποία φέρεται να διακινήθηκαν οι μίζες στην Ελλάδα βρίσκεται και ο σταθμός του Ελληνικού του Μετρό
Οι μίζες φέρεται να διοχετεύονταν μέσω προσώπου, τον οποίο κατονομάζει με κωδική ονομασία σε κατάθεση που έδωσε στη Γερμανία διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας. Το συγκεκριμένο πρόσωπο, αν και είχε ανοίξει για το σκοπό αυτό τραπεζικό λογαριασμό στη χώρα μας, τελικά τον έκλεισε, προτιμώντας να δίνει τα χρήματα σε μετρητά. Όπως παραδέχεταιμάλιστα στην κατάθεση του το διευθυντικό στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, σε κάθε έργο είχαν «τιμολογήσει ποσοστό 5-7% επί της μίζας για τα πολιτικά κόμματα» που κυριαρχούσαν στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας εκείνη την εποχή.
Παράλληλα, φέρονται να πίεζαν το συγκεκριμένο πρόσωπο, να τους φέρει σε επαφή με τους αποδέκτες των χρημάτων.
Ο ανακριτής Διαφθοράς που χειρίζεται πλέον την υπόθεση, καλείται να εντοπίσει τα πρόσωπα στα οποία κατέληξαν οι μίζες προκειμένου να ανατεθούν στην κοινοπραξία ο σχεδιασμός και η επίβλεψη των σιδηροδρομικών έργων του μετρό.