Τρίτη, 5 Νοε.
18oC Αθήνα

Μπαράζ κλοπών σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα – Πώς οι επιτήδειοι «σπάνε» τα κλειδιά

Μπαράζ κλοπών σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα – Πώς οι επιτήδειοι «σπάνε» τα κλειδιά

Όλο και πληθαίνουν τα περιστατικά κλοπής αυτοκινήτων ειδικά για τα αμάξια που είναι παρκαρισμένα στον δρόμο. 

Η εκπομπή Live News με τη βοήθεια των ειδικών προσπαθεί να δείξει πόσο ασφαλές είναι το αυτοκίνητο του καθένα όταν αφήνει  παρκαρισμένο στον δρόμο.

Οι κίνδυνοι είναι πολλοί… Πιο συνηθισμένο είναι ότι αφήνει κανείς κλειδιά σε τρίτους μακριά από το σπίτι. Το 90% των κλειδιών αντιγράφεται το πολύ μέσα σε 30 λεπτά όπως μας εξηγούν. Χρόνος που λογικά οι περισσότεροι έχει τύχει να αφήσουν κάποιες στιγμές το αυτοκίνητό τους και μαζί τα κλειδιά του, σε τρίτους.

Μπορούν να αντιγραφούν τα κλειδιά αυτοκινήτων αφού πρώτα ελεγχθούν τα στοιχεία του ιδιοκτήτη. Η τεχνογνωσία είναι αυτή είναι γνωστή στους κλέφτες, με το κόστος του ειδικού αντιγραφέα να κυμαίνεται από 1.000 έως 6.000 ευρώ.

Ένας κλειδαράς στη Θεσσαλονίκη, εξηγεί στο LIVE NEWS ότι πολλές φορές δεν χρειάζεται καν το πρωτότυπο κλειδί στον κλέφτη. Απλώς απαιτείται περισσότερος χρόνος.

Σε κάποιες περιπτώσεις οι δράστες δεν μπήκαν στη διαδικασία να φτιάξουν αντικλείδι.

Οι κλέφτες κατάφεραν να παρακάμψουν ηλεκτρονικά τα συστήματα ασφαλείας. Έκαναν πιθανότατα reset στον εγκέφαλο και το immobilizer και κατάφεραν να ελέγξουν το σύστημα εκκίνησης.

Κάποιες φορές με αντικλείδι, κάποιες με απενεργοποίηση του immobilizer και άλλες όπως αποκαλύπτει στο LIVE NEWS υπάλληλος σε μεγάλο γραφείο που νοικιάζει αυτοκίνητα στην Αθήνα, με μια άλλου είδους συνταγή.

Εκτόξευση κλοπών σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα

Οι αστυνομικοί έχουν διαπιστώσει πως η κάθε μια από τις σπείρες ειδικεύεται σε μια συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τελευταία στατιστικά στοιχεία, στη χώρα καταγράφονται 230 κλοπές αυτοκινήτων ανά 100.000 κατοίκους.

«Υπάρχουν τρεις λύσεις, η μία είναι να βάλουμε έναν πάρα πολύ καλό συναγερμό, η άλλη είναι να βάλουμε έναν κρυφό διακόπτη, που θα κόβει είτε το ρεύμα, είτε το immobilizer και η άλλη είναι να κάνει μικτή ασφάλιση και να λάβει τα χρήματά του πίσω» εξηγεί ο Νίκος Μάστορας, κλειδαράς στο επάγγελμα.

Τα μικρά οχήματα πολλές φορές φορτώνονται ολόκληρα σε φορτηγά και τα πιο μεγάλα καταλήγουν μαζικά, όπως δείχνουν τα στοιχεία της αστυνομίας σε χέρια διακινητών.

«Όσο πιο απλά τα συστήματα, τόσο πιο ευάλωτα στην κλοπή. Σε κάποιες μάρκες (αυτοκινήτων) είναι δύσκολο, σε κάποιες άλλες είναι πολύ πιο εύκολο» επισημαίνει ειδικός.

Τα πρωτότυπα κλειδιά αντιγράφονται ή φτιάχνονται από την αρχή, τα συστήματα ασφαλείας εξουδετερώνονται, οι πόρτες ανοίγουν και το αυτοκίνητο κάνει φτερά, χωρίς τις περισσότερες φορές να μπορεί να κάνει τίποτα ο ιδιοκτήτης. Οι ασφάλειες για κλοπή είναι όπως φαίνεται πιο απαραίτητες από ποτέ.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις