Παρασκευή, 22 Νοε.
16oC Αθήνα

Ναύαρχος Πετράκης για Belharra «ΚΙΜΩΝ: Δικαίωση με την προμήθεια των state of the art φρεγατών FDI HN

Ναύαρχος Πετράκης για Belharra «ΚΙΜΩΝ: Δικαίωση με την προμήθεια των state of the art φρεγατών FDI HN

Στην καθέλκυση της πρώτης ελληνικής φρεγάτας FDI HN «ΚΙΜΩΝ» «Belharra» στα ναυπηγεία της Naval Group στη Λοριάν που πραγματοποιήθηκε χθες, παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια και του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Ναυτικού Ιωάννη Δρυμούση αναφέρθηκε ο Ναύαρχος εν αποστρατεία και επίτιμος Α/ΓΕΝ Στυλιανός Πετράκης.

Ο Ναύαρχος ε.α Πετράκης τόνισε ότι ένα «όραμα τουλάχιστον των δύο τελευταίων δεκαετιών που άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά» και ότι το Πολεμικό Ναυτικό εισέρχεται στην ψηφιακή εποχή». Ο ίδιος μάλιστα είχε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην προμήθεια των γαλλικών, υπερσύγχρονων φρεγατών «Belharra». 

Αρχικά ευχαρίστησε αφενός το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο και σε όλα τα στελέχη που δούλεψαν με ζήλο, επαγγελματισμό και κόπο για την υλοποίηση του εξοπλιστικού αυτού προγράμματος και αφετέρου την πολιτική ηγεσία, η οποία ενστερνίστηκε την εισήγηση του Πολεμικού Ναυτικού, με την χθεσινή ημέρα «να δικαιώνει την επιλογή της».

Ο Επίτιμος Α/ΓΕΝ αναφέρθηκε στη συνέχεια για τις δυνατότητες των φρεγατών FDI HN κλάσης «ΚΙΜΩΝ», πόλεμο επιφανείας λέγοντας χαρακτηριστικά πως «τα πλοία είναι εξοπλισμένα με υπερσύγχρονα κατευθυνόμενα βλήματα επιφανείας επιφανείας, ικανά να πλήξουν στόχους επιφανείας, δηλαδή πλοία του αντιπάλου αλλά και παράκτιους στόχους σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 200 χιλιομέτρων, δυνατότητα που δεν υπήρχε ως τώρα».

Οι φρεγάτες FDI HN είναι «state of the art»

Ακόμα πρόσθεσε πως «διαθέτουν εξαιρετικά σύγχρονο πυροβόλο διαθέτουν τηλεχειριζόμενα πυροβόλα μικρότερου διαμετρήματος, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αντιμετώπισης ασύμμετρων απειλών, δηλαδή πλοίων ανορθόδοξου πολέμου. Στο κομμάτι του αντιαερoπορικού πολέμου είναι εφοδιασμένα με 32 εξαιρετικών επιδόσεων βλήματα επιφανείας αέρος, με δυνατότητες να πλήξουν στόχους αέρος, εχθρικά αεροσκάφη δηλαδή σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 100 χιλιομέτρων, μια εξαιρετικά σημαντική δυνατότητα, διότι μας παρέχει ικανότητα αεράμυνας στην περιοχή του μέγιστου βεληνεκούς των όπλων και της μονάδας που φέρει τα όπλα».

Στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, τα πλοία είναι εφοδιασμένα με «ό,τι τελειότερο υπάρχει από πλευράς συσκευών, δηλαδή σόναρ σε συνδυασμό με το εξαιρετικό οργανικό ελικόπτερο του πλοίου και με τις τορπίλες που είναι εφοδιασμένα τα πλοία θα αποτελούν πονοκέφαλο για τα υποβρύχια, για τα εχθρικά υποβρύχια και στον ηλεκτρονικό πόλεμο, όταν ολοκληρωθεί η εγκατάσταση στα πλοία όλων των συσκευών ηλεκτρονικού πολέμου, νομίζω εκεί οι επιδόσεις τους θα είναι εξαιρετικές».

Όλα τα παραπάνω συνιστούν μια state of the art μονάδα, ένα πλοίο με μοναδικές δυνατότητες, που εκτοξεύει την μαχητική ικανότητα του Πολεμικού Ναυτικού, τις επιχειρησιακές δυνατότητες και την εν γένει αποτρεπτική μας ικανότητα, ενώ τα πλοία αυτά, ενσωματώνουν πολύ σύγχρονες τεχνολογίες που απαιτούν επαναπροσανατολισμό, ειδικά στις σχολές υπαξιωματικών του προγράμματος σπουδών, αλλά παράλληλα είναι και ελκυστικός επαγγελματικόs προσανατολισμός».

Η αντίδραση της Τουρκίας και των στελεχών του ΠΝ

Σε ερώτηση για το αν η Τουρκία διαθέτει τέτοιου είδους πολεμικά πλοία, ο κ Πετράκης ήταν κατηγορηματικός τονίζοντας ότι: «Αυτός είναι και ο λόγος που η Τουρκία αντέδρασε όταν ανακοινώθηκε η συμφωνία για την πρόσκτηση των νέων πλοίων. Οι δυνατότητες των πλοίων είναι τέτοιες που ασφαλώς ανησυχούν την γείτονα ενώ εκτιμάται ότι δεν θα είναι ποτέ σε θέση, να αποκτήσει πλοία αντίστοιχων δυνατοτήτων».

Έπειτα, ο Επίτιμος Α/ΓΕΝ Πετράκης υπογράμμισε ότι η είδηση της προμήθειας των τριών φρεγατών FDI HN είχε καταλυτική επίδραση και στο ηθικό των στελεχών, του προσωπικού, διότι ο στόλος μας είναι εξαιρετικά γερασμένος, αν ληφθεί υπόψη ότι στο τέλος της δεκαετίας του 90, η «Σαλαμίς» ήταν η τελευταία ΜΕΚΟ που παρελήφθη και ως εκ τούτου ήταν, ανελαστική υποχρέωση να προχωρήσουμε σε αυτή την ανανέωση».

Οι παραδόσεις και το κόστος των φρεγατών

Για το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των φρεγατών, ο Ναύαρχος είπε ότι «ένα τέτοιο πρόγραμμα απαιτεί από την ημέρα που θα υπογραφεί σύμβαση μέχρι να παραληφθεί το πρώτο πλοίο, τουλάχιστον τρία με τέσσερα χρόνια. Εδώ καταφέραμε σε 4 χρόνια να έχουμε παραλάβει και τις τρεις μονάδες. Αν το πρόγραμμα πρόσκτησης δεν ήταν αυτό και ήταν μεγαλύτερο, θα υπήρχε απαίτηση να προμηθευτούμε μεταχειρισμένες μονάδες για να καλύψουμε το μεσοδιάστημα μέχρις ότου παραληφθούν ενδεχομένως άλλα πλοία που θα είχαμε παραγγείλει και που θα ξεκινούσαν οι προσκτήσεις μετά το 2027- 28».

Μάλιστα αναφέρθηκε και στη μείωση του αρχικού κόστους του εξοπλιστικού προγράμματος, δίνοντας έμφαση και στην συστηματική και μεθοδική προσπάθεια του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου, με άσκηση εξαιρετικά ισχυρών πιέσεων προς τη γαλλική πλευρά, καθώς «εκμεταλλευτήκαμε ασφαλώς και κάποιες κάποιες ευκαιρίες που μας δόθηκαν, με αποτέλεσμα να πετύχουμε να πάρουμε τρία πλοία σε αρχικό κόστος των δύο, διότι στην αρχή μας λέγανε 3 δισεκατομμύρια για δύο καράβια και ειλικρινά πιστεύω ότι αυτά τα πλοία, σε αυτό το κόστος, δεν θα τα ξαναβρούμε».

Η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ και οι κορβέτες

Αφού εξέφρασε την επιθυμία του να είναι πάνω στη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» στο πρώτο ταξίδι του πολεμικού πλοίου, δήλωσε ότι τα τελευταία τρία χρόνια ήταν γεμάτα με προκλήσεις λόγω των εντάσεων με την Τουρκία, όπως η κρίση του Oruc Reis, των εξοπλιστικών προγραμμάτων αλλά και της πανδημίας του κορονοϊού, με τον ίδιο να επισημαίνει ότι:

«Πολλά ναυτικά αναγκάστηκαν να δέσουν πλοία, διότι ένα μεγάλο ποσοστό των πληρωμάτων προσβλήθηκε από κορονοϊό. Εμείς δόξα τω Θεώ, καταφέραμε όλα τα πλοία μας να παραμείνουν σε ενέργεια χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και βέβαια να διαχειριστούμε και όλα αυτά τα εξοπλιστικά προγράμματα που ήταν μια μεγάλη, εξαιρετικά δύσκολη πρόκληση».

Τέλος, υπενθύμισε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για την αναβάθμιση των δυνατοτήτων των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, ενώ για το πρόγραμμα των κορβετών είπε ότι αν προμήθειά τους συνδυαστεί με τα ελληνικά ναυπηγεία, θα βοηθήσει και το Πολεμικό Ναυτικό αλλά και τα εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία να αναζωογονηθεί.

Πηγή Onalert

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις