Σκληρή αντιπαράθεση ξέσπασε ανάμεσα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρία για τα νέα προγράμματα σπουδών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα για τις αλλαγές στα Μαθηματικά.
Το ΙΕΠ εκφράζει την «έκπληξή» του για την αντίδραση της Μαθηματικής Εταιρίας σχετικά με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στα μαθηματικά και αναφέρει: «Πώς είναι δυνατόν κανείς να κρίνει την παιδαγωγική τους διάσταση με τέτοια βεβαιότητα, αλλά ταυτόχρονα με γενικόλογες εκφράσεις και χωρίς καμία τεκμηρίωση, μέσα σε μία ημέρα, και ενώ εκκρεμούν συμπληρωματικά υλικά των Προγραμμάτων Σπουδών».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Παράλληλα, διερωτάται το ΙΕΠ, ενώ χαρακτηρίζει ως ατεκμηρίωτους και αυθαίρετους τους ισχυρισμούς της ΕΜΕ περί σύνδεσης των Προγραμμάτων Σπουδών με «την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών», «την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων» και με «ακριβοπληρωμένες επεξεργασίες του ΙΕΠ».
«Η ανακοίνωση της ΕΜΕ αφενός αδικεί την ιστορία της και αφετέρου δεν συνάδει με τον θεσμικό της ρόλο. Ελπίζουμε στο πλαίσιο των δράσεων που σχεδιάζονται για τα νέα Προγράμματα Σπουδών τα επόμενα δύο έτη, η ΕΜΕ να συμβάλει εποικοδομητικά με τις προτάσεις της» αναφέρεται ακόμη στην ανακοίνωση του ΙΕΠ.
Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία εξέδωσε ανακοίνωση την επομένη της ανακοίνωσης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών με τίτλο «Εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου τα Αναλυτικά Προγράμματα του ΙΕΠ για την Μαθηματική Εκπαίδευση». Στην ανακοίνωση αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «Κατέθεσε πρόταση 4 σημείων, ώστε τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα να συνδέονται, αφενός με τις εξελίξεις της μαθηματικής επιστήμης, αφετέρου με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, και να συμβάλλουν στην ανανέωση του μαθητικού ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά και σε μια ευέλικτη και συμπεριληπτική παιδαγωγική προοπτική».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το ΙΕΠ επισημαίνει πως για την εκπόνηση των προγραμμάτων συνεργάστηκαν για ένα έτος, με διαρκή ανατροφοδότηση από το ΙΕΠ, 27 εξειδικευμένοι επιστήμονες, εκ των οποίων 9 ήταν ακαδημαϊκοί και 18 ήταν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Προσθέτει, δε, πως σύντομα θα ανακοινωθεί υποστηρικτικό υλικό και οδηγός εκπαιδευτικού που συνοδεύει κάθε Πρόγραμμα Σπουδών και εξειδικεύει παιδαγωγικά και διδακτικά την υλοποίησή του.
«Αν μελετήσει κανείς τα Προγράμματα Σπουδών των Μαθηματικών που ανακοινώθηκαν, αντιλαμβάνεται ότι σε αυτά αναπτύσσεται ένα συνεκτικό σύνολο στόχων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση που διατρέχει όλες τις βαθμίδες. Για παράδειγμα, η ανάπτυξη συλλογισμών και κριτικής σκέψης, καθώς και η αναγνώριση συνδέσεων μεταξύ Μαθηματικών και άλλων πεδίων της ανθρώπινης γνώσης και δράσης, είναι κοινοί στόχοι για τους μαθητές όλων των βαθμίδων» αναφέρεται ακόμη.