Τα τελωνεία λοιπό θα “νεκρώσουν” λοιπόν καθώς η Ομοσπονδία ζητεί από το υπουργείο Οικονομικών και την ΑΑΔΕ να γίνουν δεκτές οι δύο προτάσεις της:
α) Να γίνει άμεση αποσύνδεση του φορολογικού συντελεστή (τέλος ταξινόμησης) από τη φορολογητέα αξία του οχήματος (χονδρική ή λιανική), αφού το στοιχείο αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό (συνδέεται και εξαρτάται άμεσα από την εκάστοτε εμπορική πολιτική του πωλητή), εύκολα μεταβαλλόμενο και δεν εμπεριέχει δεδομένα μη αμφισβητούμενα.
β) Να καταργηθεί το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο με την καθιέρωση μεθόδου διαμόρφωσης του τέλους ταξινόμησης βασισμένη σε αντικειμενικά και εύκολα ελέγξιμα στοιχεία. Η μέθοδος αυτή θα βασίζεται στο συνδυασμό των κατωτέρω στοιχείων:
*Κυβικά εκατοστά (CC) κινητήρα.
*Ιπποδύναμη κινητήρα.
*Οδηγία εκπομπής ρύπων.
*Ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας (προκειμένου για τον προσδιορισμό του τέλους ταξινόμησης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων).
Σύμφωνα με τους τελωνειακούς υπαλλήλους, δεν υλοποιήθηκαν οι επαναλαμβανόμενες έως σήμερα δεσμεύσεις για επίλυση του εν λόγω θέματος και η χώρα είναι αποδέκτης ενός μεγάλου αριθμού μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, παλαιάς τεχνολογίας, με αποτέλεσμα την πρόσθετη επιβάρυνση του περιβάλλοντος και τη μη παροχή ασφάλειας στους πολίτες. Παράλληλα, επισημαίνεται πως δεν είναι δυνατόν για διαφορά αξίας αυτοκινήτου ύψους 1 ευρώ, να καταβάλλεται ο διπλάσιος φόρος (τέλος ταξινόμησης).