Στον σχεδιασμό για την απόκτηση από την Ελλάδα ενός αντιπυραυλικού – αντιdrone θόλου «αλά Ισραήλ» αναφέρθηκε το πρωί της Τετάρτης (17.04.24) ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.
«Έχει ήδη δρομολογηθεί. Ήταν φανερό, παρατηρώντας τους πολέμους στην Ουκρανία, στη Γάζα ότι χώρα έπρεπε να αποκτήσει αντιαεροπορική και αντιdrone κάλυψη. Φανταστείτε το σαν μια εκκλησία με δύο επάλληλους θόλους», επεσήμανε ο Νίκος Δένδιας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Δεν θα γίνει αύριο το πρωί, αλλά θα γίνει. Υπάρχει μια σημαντική προβλεφθείσα δαπάνη για τον σκοπό αυτό» πρόσθεσε ο ίδιος.
«Αν είναι δυνατόν να ζητήσουμε την άδεια της Τουρκίας για τα θαλάσσια πάρκα στις Κυκλάδες», δήλωσε στο μεταξύ ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, απαντώντας για την αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στα νησιά του Αιγαίου από την Άγκυρα.
«Η Τουρκία ακολουθεί την τακτική ”μία ζέστη και μία κρύο”», τόνισε και συνέχισε, λέγοντας ότι συμπεριφορά της ως προς τις παραβιάσεις είναι «άψογη» τον τελευταίο καιρό, ωστόσο «σε επίπεδο ισχυρισμών προχωρά σε απίστευτες διατυπώσεις».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Πρέπει να μιλάμε με την Τουρκία, το ”δεν μιλάω” δεν οδηγεί πουθενά», επεσήμανε ο υπουργός, υπογραμμίζοντας πάντως πως η Άγκυρα «πρέπει να βγάλει από το τραπέζι την απειλή πολέμου και το τουρκολιβυκό μνημόνιο».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Τουρκία πρέπει να αντιληφθεί ότι η Ελλάδα έχει συγκεκριμένα δικαιώματα στο Αιγαίο που προκύπτουν από το Διεθνές Δίκαιο. Της αρέσουν καλώς δεν της αρέσουν καλώς». Για τα 12 μίλα είπε ότι υπάρχει πάγια θέση κυριαρχίας και η Ελλάδα θα το ασκήσει όταν το ελληνικό συμφέρον το επιβάλλει.
Αναφορικά με την πολεμική σύρραξη στη Μέση Ανατολή και την «απάντηση» του Ισραήλ στο Ιράν, ο κ. Δένδιας υπογράμμισε ότι «δεν μπορώ να μπω σε πιθανολογίες. Αυτό που εύχομαι είναι να υπάρξει αποκλιμάκωση. Η πάγια θέση όλων των χωρών που διάκεινται φιλικά απέναντι στο Ισραήλ και καταδίκασαν την επίθεση του Ιράν εναντίον του, δεν επιθυμούν τη διάχυση αυτού του πολέμου».
«Όταν είσαι μερικές χιλιάδες μίλια από έναν πόλεμο δεν περιμένεις τίποτα καλό. Ηδη υπάρχουν επιπτώσεις στην οικονομία από την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς έχουν διαταραχθεί οι θαλάσσιες συγκοινωνίες .Το 60% δεν περνά από τη Διώρυγα του Σουέζ, προϊόντα λείπουν και στην Ευρώπη αυξάνονται οι τιμές», συμπλήρωσε.