Site icon NewsIT
15:36 | 27.10.20

Ντοκουμέντα πριν και μετά την σύγκρουση του «Καλλιστώ» με το πλοίο «θηρίο» – Ο σωτήριος ελιγμός του κυβερνήτη

Καλλιστώ
Newsit Newsroom

Δείτε φωτογραφίες λίγα λεπτά πριν το ατύχημα και λίγα δευτερόλεπτα μετά την σύγκρουση του εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό μας. Για μεγάλη ταχύτητα του εμπορικού κάνουν λόγο πληροφορίες.

Η κατάθεση του καπετάνιου του εμπορικού πλοίου MAERSK LAUNCESTON αλλά και του κυβερνήτη του Καλλιστώ θα ρίξει φως μαζί με τα στοιχεία που συλλέγουν οι αρχές για το ναυτικό ατύχημα που έγινε το πρωί με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» να βγαίνει βαθιά λαβωμένο από την σύγκρουση.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το εμπορικό πλοίο φαίνεται να κινείτο με ταχύτητα μεγαλύτερη του επιτρεπομένου και μάλιστα ο κυβερνήτης του «Καλλιστώ» φαίνεται να έκανε έναν ελιγμό που αποδείχθηκε σωτήριος για την ασφάλεια του πληρώματος.

Click4More «Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα! Το εμπορικό πλοίο «ανέβηκε» πάνω στο «Καλλιστώ»

Στο ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε πρωινές ώρες σήμερα στη θαλάσσια περιοχή 3,7 ναυτικά μίλια νότια της Ψυτάλλειας Πειραιά, αναφέρθηκε με δηλώσεις του το μεσημέρι ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος πλωτάρχης Νικόλαος Κοκκάλας.

Ο εκπρόσωπος Τύπου τόνισε ότι «στις 7:35 το πρωί ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού και συγκεκριμένα του ναρκοθηρευτικού “ΚΑΛΛΙΣΤΩ” και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων(container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, στη θαλάσσια περιοχή 3,7 ναυτικά μίλια νότια Ψυτάλλειας Πειραιά εκτός ζώνης διαχωρισμού κυκλοφορίας».

Click4More Αντιναύαρχος για «Καλλιστώ»: Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ευθύνη του εμπορικού – Συμπτώσεις με την τραγωδία του «Μέρλιν»

Ο κ.Κοκκάλας δήλωσε εξάλλου ότι από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων(container), ενώ το ναρκοθηρευτικό “ΚΑΛΛΙΣΤΩ” ρυμουλκήθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

H ρυμούλκηση του πρωραίου τμήματος του πλοίου από το σημείο του συμβάντος στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας έγινε από τα ρυμουλκά, PANTHER Z και PANTOKRATOR της κοινοπραξίας ρυμουλκών, PROTUGS.

Φωτογραφίες ντοκουμέντα πριν και μετά 

Στις φωτογραφίες που δημοσιεύει το Arxipelagos καταγράφονται δύο στιγμές από το ατύχημα μερικά λεπτά πριν τη σύγκρουση μερικά δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση των δύο πλοίων.

Στην πρώτη φωτογραφία φαίνονται οι πορείες και των δύο πλοίων, καθώς έχουν αναχωρήσει από το Κερατσίνι το ένα και από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας το δεύτερο. Στο βάθος δεξιά είναι το Καλλιστώ.

Στην δεύτερη φωτογραφία που είναι λίγα λεπτά μετά την σύγκρουση των δύο πλοίων φαίνεται το Καλλιστώ να έχει κοπεί σε δύο μέρη, με το πρυμναίο τμήμα να μην έχει βυθιστεί ακόμη, ενώ το Maersk Launceston συνεχίζει την επιβραδυνόμενη πορεία του μέχρι να σταματήσει.

Μιλώντας νωρίτερα στο newsit.gr, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας ανέφερε ότι είναι θαύμα πως δεν θρηνήσαμε θύματα, ενώ θαύμα θα είναι και αν σωθεί εν τέλει το πλοίο. Ο κ. Πέτσας περιέγραψε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το ατύχημα, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως το εμπορικό πλοίο σχεδόν ανέβηκε πάνω σ’ αυτό του Πολεμικού Ναυτικού, με αποτέλεσμα να του προξενήσει μεγάλες ζημιές.

Click4More Ξεσάλωσε για το «Καλλιστώ» η τουρκική προπαγάνδα! Βύθισαν ήδη το πλοίο

«Είναι ένα θαύμα ότι δεν θρηνήσαμε θύματα και θα είναι ένα δεύτερο θαύμα αν καταφέρουμε να ρυμουλκήσουμε το σκάφος του Πολεμικού μας Ναυτικού πίσω στο ναύσταθμο. Ήταν απορίας άξιο πως έγινε το περιστατικό με το πλοίο πορτογαλικής σημαίας με πολωνό πλοίαρχο το οποίο δεν είδε το πλοίο μας και σχεδόν ανέβηκε πάνω του. Όπως είδατε το πίσω μέρος έχει καταστραφεί. Ήταν 27 άτομα πάνω και 4 από αυτά έχουν μείνει στο πλοίο για να βοηθήσουν στις προσπάθειες ρυμούλκησης. Και οι 23 μεταφέρθηκαν στο ναυτικό νοσοκομείο με δυο από αυτούς να είναι ελαφρά τραυματίες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας. 

Οι εικόνες της τσακισμένης πρύμνης του πλοίου “Καλλιστώ”, του ναρκοθηρευτικού του Πολεμικού Ναυτικού που συγκρούστηκε στις 07:30 το πρωί της Τρίτης (27.10.2020) ανοιχτά της Σαλαμίνας, λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά, σοκάρουν. 

Το εμπορικό πλοίο Maersk Launceston, με σημαία Πορτογαλίας και Πολωνό καπετάνιο που μετέφερε κοντέινερ και είχε ξεκινήσει στις 07:11 από την Ψυττάλεια για το Τσανάκαλε, έπεσε πάνω στο “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού που εκείνη την ώρα είχε φύγει από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν το εμπορικό πλοίο να χτυπήσει στη πρύμνη το “Καλλιστώ” και να καταστρέψει την πρύμνη του. 

Click4more «Καλλιστώ»: Αυτό είναι το ναρκοθηρευτικό που διεμβολίστηκε στον Πειραιά (vid)

Άμεσα στο σημείο της σύγκρουσης έσπευσαν, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού, δύο αντιρρυπαντικά σκάφη του Λιμενικού, ομάδα «βατραχάνθρωποι» του Λιμενικού, πλοίο και ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα ρυμουλκά. 

Οι εικόνες που έστειλαν πολίτες στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ είναι ενδεικτικές 

Από τη σύγκρουση, στο “Καλλιστώ” σημειώθηκε ρήγμα και ελεγχόμενη εισροή υδάτων και το πλοίο, που κόπηκε στα δυο, πήρε γρήγορα κλίση. Μάλιστα, αρχικά υπήρχε ο φόβος ότι το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού θα βυθιζόταν. Όμως οι προσπάθειες Λιμενικού και Πολεμικού Ναυτικού απέδωσαν. 

Στο ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού βρίσκονταν 27 άτομα πλήρωμα. Μετά τη σύγκρουση, έπεσαν στη θάλασσα και περισυνελέγησαν από περιπολικό του Λιμενικού και πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού. Δύο μέλη του πληρώματος του “Καλλιστώ” τραυματίστηκαν ελαφρά. Αφού διασώθηκαν, μεταφέρθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά κι από εκεί τους παρέλαβε ασθενοφόρο του Πολεμικού Ναυτικού και τους μετέφερε στο Ναυτικό νοσοκομείο. 

 

Στο φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών, ενώ προανάκριση για τις συνθήκες που οδήγησαν στη σύγκρουση των δυο πλοίο διενεργεί το κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά. 

Η “Αχίλλειος πτέρνα” του “Καλλιστώ” 

Το «Καλλιστώ» είναι κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή. Αυτή η κατασκευή του είναι ταυτόχρονα η «Αχίλλειος πτέρνα» του, αλλά και η αιτία πιθανής σωτηρίας του.

Όπως ανέφερε στον ΣΚΑΪ ο βουλευτής της ΝΔ, αντιστράτηγος ε.α, Νικόλαος Μανωλάκος η κατασκευή από πλαστικό και υαλονήματα καθιστά ευάλωτα πλοία αυτού του τύπου.

Η σύγκρουση έγινε με σιδερένιο εμπορικό με αποτέλεσμα να προκληθεί αυτή η ζημιά. Η «Αχίλλειος πτέρνα» του όμως μπορεί να είναι και η σωτηρία του, επειδή πλοία αυτού του τύπου έχουν αυξημένη πλευστότητα. Έτσι, παρότι έχει κοπεί μεγάλο μέρος του (πρύμνη) δεν βούλιαξε και ρυμουλκείται.

«Τα πλοία ανοιχτά του Πειραιά, πέριξ του λιμανιού, κινούνται με μικρή ταχύτητα, κάποιος ξεπέρασε τα όρια της ναυσιπλοΐας» τόνισε ο κ. Μανωλάκος.

Η ανακοίνωση του ΓΕΝ

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ Καλλιστώ.

Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού».

Ρεπορτάζ: Κώστας Αλατζάς – Αιμίλιος Περδικάρης – Λευτέρης Σουχάιμπ

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version