Την απόλυτη στήριξη του στον Γιαν Φαμπρ εκφράζει ο Αριστείδης Μπαλτάς, απαντώντας στη σκληρή κριτική που δέχθηκε από τη Νέα Δημοκρατία και το Ποτάμι για την επιλογή του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών.
Μάλιστα, ο υπουργός Πολιτισμού διαβλέπει και “πολιτική ταύτιση” Μητσοτάκη – Θεοδωράκη, ενώ χαρακτηρίζει τον Φαμπρ “καλλιτεχνική προσωπικότητα διαμετρήματος”.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
“Εντύπωση προκαλεί η πολιτική ταύτιση που διαφαίνεται πίσω από τη συγχρονισμένη επίθεση που εξαπέλυσαν η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ.
«Με έκπληξη, αλλά κυρίως με λύπη» ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανακαλύπτει «την κατάργηση της παρουσίας των Ελλήνων δημιουργών» και «τον αφελληνισμό ενός κατεξοχήν εθνικού, πνευματικού, αλλά και τουριστικού προϊόντος».
Ο «αφελληνισμός» συνίσταται στην ανάθεση της καλλιτεχνικής ευθύνης του Ελληνικού Φεστιβάλ σε μία καλλιτεχνική προσωπικότητα του διαμετρήματος του Γιαν Φαμπρ και στο πρόγραμμα που αυτός πρότεινε, μια πολιτιστική μεταρρύθμιση που εμπεριέχει και μια ουσιαστική παιδαγωγική διαδικασία.
Θα παραμείνει έκπληκτος, αλλά με χαρά αυτή τη φορά, όταν πληροφορηθεί και τα ελληνικά δρώμενα του Φεστιβάλ. Τον παραπέμπουμε στη σημερινή ανακοίνωση του ΔΣ του «Ελληνικού Φεστιβάλ» Α.Ε.
Τον δε διεθνή προσανατολισμό του Φεστιβάλ υποσχέθηκε να διευρύνει ο κ. Γιαν Φαμπρ και μέσα από ένα συστηματικό πρόγραμμα που εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της θητείας του και πρόκειται να συνδέσει στενότερα την ούτως ή άλλως πολύ σημαντική ελληνική καλλιτεχνική παραγωγή με την Ευρώπη και τον κόσμο.
Μετά τον κ. Μητσοτάκη, ο κ. Σταύρος Θεοδωράκης λυπήθηκε –και αυτός- «αφάνταστα με την αναιτιολόγητη αποπομπή του Γιώργου Λούκου». Δηλαδή ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ θα επιθυμούσε να διατηρούνται στις θέσεις τους διευθυντές δημοσίων οργανισμών, οι οποίοι είναι κατηγορούμενοι για κακουργηματικές πράξεις που αφορούν κακοδιαχείριση δημοσίου χρήματος;
Τέλος, να πληροφορήσουμε τον κ. Θεοδωράκη ότι η αμοιβή του κ. Φαμπρ είναι η κατώτερη αμοιβή που έχει λάβει ποτέ Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ και θα αναρτηθεί στη Διαύγεια από τον αρμόδιο φορέα, όπως και όλες οι αμοιβές των καλλιτεχνικών συντελεστών, κάτι που δεν συνέβαινε ποτέ έως τώρα”.