"Είμαστε όλοι παιδιά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού" λέει στο Newsit o Ιταλός μελετητής των διάσημων ζωγράφων της Αναγέννησης Μαουρίτσιο Σερακίνι, ο οποίος βρέθηκε στη χώρας μας.
Αμέτρητα κείμενα και μελέτες έχουν γραφτεί για το έργο και την προσωπικότητα του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Αμέτρητες και συνήθως αντικρουόμενες είναι και οι απόψεις των μελετητών σχετικά με τα κρυμμένα μηνύματα πίσω από τους πίνακες ζωγραφικής και τις εφευρέσεις του. Επαναστάτης, οραματιστής, πρωτοπόρος, εκκεντρικός, πολυπράγμων, βλάσφημος, άθεος είναι μόνο ορισμένα από τα επίθετα που έχουν προσδώσει στον διάσημο Ιταλό ζωγράφο και εφευρέτη, ο οποίος κατορθώνει να παραμένει επίκαιρος σχεδόν 7 αιώνες από το θανάτό του.
Και όχι μόνο, αφού ορισμένοι φρόντισαν να επωφεληθούν από το μύθο του κτίζονται γύρω από το πρόσωπο του Ντα Βίντσι καριέρες και περιουσίες! Όπως ο Καναδός συγγραφέας του “Κωδικα Ντα Βίντσι” , των “Πεφωτισμένων” (Illuminati) και του πρόσφατου “Ιnferno”, Dan Brown.Μέσα απο τις σελίδες των best seller του διάσημου Αμερικανού συγγραφέα το ευρύ κοινό γνώρισε τον Ντα Βίντσι και εξοικειώθηκε με το έργο του. Κατά πόσο όμως διδάχθηκε και κατανόησε τα σπουδαία δημιουργήματα του διάσημου καλλιτέχνη;
“Cerca trova” , δηλαδή “ψάξε βρες”. Η φράση που είναι γραμμένη στη βάση της τοιχογραφίας της “Μάχης Του Μαρτσιάνο” του διάσημου κατά τον 15ο αιώνα ζωγράφου και αρχιτέκτονα Τζόρτζιο Βαζάρι, που βρίσκεται στο περίφημο μουσείο Παλάτσο Βέκιο της Φλωρεντίας. Πίσω όμως από τη συγκεκριμένη τοιχογραφία πιστεύεται πως κρύβεται το σπουδαιότερο έργο τέχνης πόλων των εποχών.“Η Μάχη του Ανγκιάρι” που φέρεται να φιλοτέχνησε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι περί το 1540, αλλά από τότε παραμένει άγνωστο το τι απέγινε.
Η αναζήτηση του χαμένου πίνακα του Ντα Βίντσι αποτελεί στόχο ζωής για τον πραγματικό Ρόμπερτ Λάνγκτον, τον διάσημο Αμερικανό μελετητή έργων Τέχνης στον “Κώδικα Ντα Βίντσι”, τον Ιταλό μελετητή των διάσημων ζωγράφων της Αναγέννησης, καθηγητή στο πανεπιστήμιο του Σαν Ντιεγκο (ΗΠΑ) Μαουρίτσιο Σερακίνι, ο οποίος την Παρασκευή το απόγευμα ήταν κεντρικός ομιλητής στον “Ελληνικό Κόσμο” (Ιδρυμα Μειζωνος Ελληνισμού) σε διάλεξη σχετικά με τη ζωή και το έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
“´Οσο διάγουμε τη ζωή μας με πάθος και περιέργεια, θα υπάρχει λίγος Λεονάρντο μέσα μας” είπε o διάσημος Ιταλός ερευνητής, ιδρυτής και επιστημονικός διευθυντής του πρώτου ερευνητικού κέντρου πιστοποίησης έργων τέχνης στην Ιταλία, ο οποίος κατά τη διάρκεια της 38ετους σταδιοδρομίας του έχει μελετήσει περισσότερα από 3.000 έργα τέχνης και ιστορικά κτίρια και πρωταγωνίστησε άθελα του στα βιβλία του Νταν Μπράουν , τον “Κώδικα Ντα Βίντσι” και το “Ινφέρνο”.
Ο ίδιος πάντως δεν αισθάνεται ιδιαίτερα περήφανος για τη συγκεκριμένη σχέση με τον Αμερικανό συγγραφέα, αφού οι ανακρίβειες σχετικά με τα “κρυμμένα μυστικά” των τοιχογραφιών που φιλοξενούνται στο Παλατσιο Βέκιο της Φλωρεντίας, λίγο έλειψε να του στερήσουν τη δυνατότητα να συνεχίσει την έρευνα του σχετικά με τη χαμένη τοιχογραφία της “Μάχης του Ανγκιάρι”, αφού προκάλεσε την οργή της διοίκησης.
“Εδώ λοιπόν … Μάλλον έχουμε να κάνουμε περί ατυχήματος … Συνέβη αυτός ο τύπος (σ.σ. εννοεί τον Νταν Μπραουν) ο οποίος έβγαλε καλά λεφτά για τον εαυτό του , αποφάσισε κατά τη διάρκεια της μελέτης μου για τη Μάχη του Ανγκιάρι, να μιλήσει για αφανέρωτα μυστικά και κρυφά μηνύματα που κρύβονται στους πίνακες και τις τοιχογραφίες του Παλάτσιο Βέκιο, στην Φλωρεντία, αποδίδοντας σε εμένα τις συγκεκριμένες ερμηνείες . Γεγονός που προκάλεσε την οργή του Οφίτσιο ( η διοίκηση του Μουσείου). Αυτό φυσικά ήταν ένα μεγάλο ψέμα . Ποτέ δεν μίλησα με αυτόν τον τύπο. Την πρώτη φορά που τον είδα ήταν πέρυσι μετά την έκδοση του βιβλίου. Ποτέ δε μίλησα μαζί του, ούτε έλαβα κάποιο email. Και φυσικά όταν με κάλεσαν από το Οφίτσιο μου είπαν “έχεις τρελαθέι εντελώς;”. Γιατί πίστευαν ότι εγώ τον είχα καλέσει . Όπως και να έχει, αυτός έκανε τη δουλειά του και όταν με συνάντησε κάποια στιγμή στην Αίθουσα των 500 (περίφημη αίθουσα του Παλατσιο Βεκιο) ήταν, θα έλεγα, απολογητικός”.
Το μεγαλύτερο μέρος της διάλεξης του διάσημου Ιταλού μελετητή μέσα στο κατάμεστο αμφιθέατρο του Ελληνικού Κόσμου αφορούσε το τι πραγματικά υπάρχει πίσω από τα φαινομενικά πορτραίτα ορισμένων από τους διασημότερους πίνακες ζωγραφικής όλων των εποχών όπως η Μόνα Λίζα, ο Μυστικός Δείπνος, η Κυρία με τον Μονόκερο, έργο του Ντα Βίντσι, του Ραφαέλ, του Καραβάτζιο και του Μιχαήλ ‘Αγγελου.
“Σε αυτό το σημείο βλέπουμε την κυρία και λεπτομέρειες της κυρίας που δε άλλες περιπτώσεις δεν θα μπορούσαμε να ξέρουμε. Αλλά είναι εκεί, βλέπουμε πολύ καθαρά το προφίλ του αριστερού ώμου κι ταυτόχρονα το προφίλ του αγκώνα και την καρέκλα πάνω στην οποία ακουμπά ο αγώνας της Μόνα Λίζα. Επίσης μπορούμε να δούμε στη βάση του πίνακα ότι ορισμένες τμήματα του ειναι μεταγενέστερα . Επίσης το αριστερό της χέρι στο προσχέδιο θα παρατηρήσετε ότι έχει έξι (!) δάκτυλα. Επίσης, στο πάνω μέρος του πίνακα υπάρχει μια οπή . Αυτή ήταν και η αιτία που πριν από λίγα χρόνια το έργο αποσύρθηκε για συντήρηση όταν επέστρεψε στο Λούβρο, τοποθετήθηκε σε ένα ειδικά σχεδιασμένο γυάλινο πλαίσιο, για τη συντήρησή του”.
Σημαντικό μέρος της διάλεξης του Ιταλού μελετητή αφιερώθηκε στην έρευνα που διεξάγει απο το 1997 σχετικά με την ανακάλυψη του χαμένης Μάχης του Ανγκιάρι, του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, αλλά και τα σοβαρά προβλήματα ως προς την ολοκλήρωση του έργου του, που αντιμετώπισε από το Υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας, εταιρείας των τεχνολογικών μεθόδων που χρησιμοποιεί στη έρευνα και ως επί το πλείστον στηρίζεται στη χρήση x-rays, θερμογραφίας, λέιζερ και πολυφασματικων συστημάτων απεικόνισης και αναλυτικών τεχνολογιών.
Μετά το τέλος της διάλεξης και αφού αποθεώθηκε από το κοινό, όλων των ηλικιών που γέμισε το αμφιθέατρο, ο Μαουρίτσιο Σερακίνι, μιλώντας αποκλειστικά στο newsit.gr δεν έκρυψε το θαυμασμό του για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, πάνω στον οποίο βασίστηκε η μετάβαση από τον Μεσαίωνα στην Αναγέννηση, στην Ευρώπη.
“Αν θέλουμε να μιλήσουμε για την Ευρώπη θα ήταν προτιμότερο να ξεκινήσουμε να μιλάμε σχετικά με την κοινό μας πολιτισμό και γιατί όχι, να μην επιστρέψουμε στις ρίζες της τέχνης που γεννήθηκαν σε αυτή εδώ τη χώρα. Είμαστε όλοι παιδιά του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Η Φλωρεντία δεν θα είχε κατορθώσει τίποτα, ούτε θα είχε συμβάλει στην Αναγέννηση της Ευρώπης, αν δεν είχε ανακαλύψει τους σπουδαίους Έλληνες φιλόσοφους και καλλιτέχνες, αυτής εδώ της χώρας”.
Διαβάστε
Άλλους 60 πίνακες γνωστών ζωγράφων έκρυβε στο σπίτι του ο 80χρονος Κορνέλιους Γκούρλιτ
Τηλεοπτική εκπομπή βρήκε χαμένο πίνακα του van Dyke
Ένα σχεδόν άγνωστο έργο του Βαν Γκογκ απέκτησε η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον
Ανακάλυψαν τα οστά της Τζοκόντα!