Ελλάδα

Ο ρόλος της Ελληνίδας Άννας Στεφανοπούλου στο σκάνδαλο της Volkswagen

Τι λέει η ίδια η Άννα Στεφανοπούλου, καθηγήτρια μηχανολογίας στο πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν για τα δημοσιεύματα που την ήθελαν να είναι ο άνθρωπος που "ξεσκέπασε" το σκάνδαλο της Volkswagen.

Δημοσιεύματα ήθελαν την Ελληνίδα καθηγήτρια μηχανολογίας στο πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν στις ΗΠΑ να είναι εκείνη που ουσιαστικά έφερε στο φως το σκάνδαλο της Volkswagen και ανακάλυψε την απάτη της εταιρίας που με ένα ειδικό λογισμό είχε… “πειράξει” τους κινητήρες μοντέλων diesel για να μην γίνεται αντιληπτό πόσους ρύπους βγάζουν.

“Δεν συμμετείχα στην έρευνα ή την ανάλυση των δεδομένων που αποκάλυψαν το θέμα της VW, όπως αναφέρουν ελληνικά δημοσιεύματα και blogs.

Η ανάλυση των δεδομένων για τις εκπομπές της VW έγινε στο Κέντρο για Εναλλακτικά Καύσιμα Κινητήρων και Ρύπων στο πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια.

Είμαι ειδικός στα συστήματα ελέγχου μετάδοσης κίνησης. Όταν έδωσα συνέντευξη στο www.thetakeaway.org, εξηγούσα τις θεμελιώδεις προκλήσεις για τη μείωση εκπομπών αερίων και της κατανάλωσης καυσίμων με χαμηλό κόστος και στην εμπλοκή των ηλεκτρονικών αλγορίθμων”, έγραψε στη σελίδα της, στο site του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.

Όπως αποκαλύφθηκε την περασμένη Δευτέρα (21.09.2015), η γερμανική εταιρία χρησιμοποιούσε στα αυτοκίνητά της ένα κρυφό λογισμικό, το οποίο μπορούσε να ανιχνεύσει τις προσπάθειες για μέτρηση των εκπομπών ρύπων και τότε το έθετε σε mode χαμηλών εκπομπών για να περνάει τις μετρήσεις, κυρίως στις ΗΠΑ όπου τα δεδομένα είναι ιδιαίτερα αυστηρά.

Η Άννα Στεφανοπούλου και οι διακρίσεις της

Έτσι ξεκίνησαν όλα…

Το θέμα ξεκίνησε όταν η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA, Environmental Protection Agency) των ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι 482.000 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με τα σήματα της VW και της Audi, διαθέτουν ένα ειδικό λογισμικό που ξεπερνούσε τους ελέγχους των συσκευών μέτρησης που διαθέτει η υπηρεσία. Το ειδικό λογισμικό, μειώνει την ισχύ των κινητήρων και επιπλέον περιορίζει τους εκπεμπόμενους ρύπους, μόλις αντιληφθεί ότι γίνεται έλεγχος από ειδικά μηχανήματα.

Με αυτή την τακτική, τα γερμανικά μοντέλα κάλυπταν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν στην πολιτεία της Καλιφόρνια, μόνο όταν γινόταν έλεγχος από τα αρμόδια συνεργεία. Οι αμερικάνικες αρχές έχουν ενοχληθεί κυρίως για την παραπλάνηση που έκανε η VW στις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου (Ν0Χ), οι οποίες σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των κινητήρων της VW ήταν αυξημένες έως και 40 φορές. Οι Αμερικάνοι επισημαίνουν ότι η μεγάλη ποσότητα ρύπων και κυρίως των Ν0Χ επιβαρύνουν υπέρμετρα την υγεία των κάτοικων και είναι έξω από τα πλαίσια που καθορίζει η αυστηρή νομοθεσία τους.

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα