Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για το στέγαστρο του ΟΑΚΑ, προκαλώντας τρόμο για τα χειρότερα που θα μπορούσαν να είχαν συμβεί.
Η αποκαλυπτική τεχνική μελέτη πριν από πέντε ημέρες, που οδήγησε στο κλείσιμο του Ολυμπιακού Σταδίου, δεν ήταν η πρώτη που έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για την επικινδυνότητα των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ.
Από τον Οκτώβριο του 2020 εξειδικευμένοι μηχανικοί της εταιρείας που είχε αναλάβει την επιθεώρηση είχαν, σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη επισημάνει στη γενική γραμματεία Αθλητισμού και το υπουργείο Υποδομών τα σοβαρά προβλήματα στα στέγαστρα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν άμεσα.
Έκτοτε, όπως αποδεικνύεται δεν έγινε καμία ενέργεια. Σήμερα ο Γιάννης Βρούτσης δήλωσε πως αυτή η μελέτη, τρία χρόνια πριν, δεν έφθασε ποτέ στα χέρια του.
Και φθάνουμε στη μελέτη της περασμένης Πέμπτης σύμφωνα με την οποία «η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου και του ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας».
Εκδρομή δίπλα στις κορδέλες
Τέσσερα 24ωρα μετά το κλείσιμο του σταδίου, πολύς κόσμος, σχολεία, συνεχίζουν τις επισκεψεις στον περιβάλλοντα χώρο. Οι κορδέλες αποκλεισμού παραμένουν, χωρίς ωστόσο κάποια άλλη σήμανση.
«Είναι απολύτως ασφαλής ο περιβάλλων χώρος του ΟΑΚΑ, μπορεί να βρίσκεται εκεί όποιος θέλει χωρίς πρόβλημα», αναφέρει η διοίκηση του ΟΑΚΑ.
Συνεχίζεται η κόντρα ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ
Η ασφάλεια των στεγάστρων Καλατράβα πυροδότησε νέα πολιτική κόντρα.
«Τρομακτικός συνδυασμός: Ένας υπουργός Καραμανλής που έκρυβε τις μελέτες και ένας πρωθυπουργός Μητσοτάκης που έχει χάσει το manual της χώρας», ανέφερε ο Στέφανος Κασσελάκης, πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
«Λυπάμαι πολύ που ο νέος – μόνο στην ηλικία, αλλά όχι στην νοοτροπία – πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει τα ψεύδη στοχοποιώντας με προσωπικά για ένα θέμα με το οποίο δεν έχω καμία σχέση, όπως αυτό του ΟΑΚΑ», ανέφερε ο Κώστας Καραμανλής, βουλευτής ΝΔ.
«αναλαμβάνουμε την ευθύνη και ενεργούμε προληπτικά και έρχεστε εσείς, που έχετε πέντε χρόνια στην κυβέρνηση και δεν έχετε ξοδέψει για το ΟΑΚΑ ούτε ένα πενηνταράκι κι εμάς εγκαλείται για αυτά τα οποία κάνουμε σήμερα. Μα πρόκειται για κωμική προσέγγιση των πραγμάτων», είπε ο Μάκης Βορίδης.
Άγνωστο παραμένει, για την ώρα, το πότε θα ανοίξει το κεντρικό στάδιο του ΟΑΚΑ.
Οι όροι του διαγωνισμού για το στέγαστρο Καλατράβα
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, από τη μελέτη των 112 σελίδων προκύπτει το συμπέρασμα πως η ανάδοχος εταιρεία ΔΟΜΗ ΑΕ όφειλε να ενημερώνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα τις διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του ΟΑΚΑ για να ενδιάμεσα ευρήματα του ελέγχου.
Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται τρία χαρακτηριστικά αποσπάσματα που αναφέρονται στη συγκεκριμένη υποχρέωση που είχε η εταιρεία.
Α) Ο ανάδοχος υποχρεούται κατά την παροχή υπηρεσιών του να συνεργαστεί στενά με την ομάδα ελέγχου: στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, στελέχη του ΟΑΚΑ και τους συμβούλους τους.
Β) Ελλαττωματικές συγκολλήσεις καταγράφονται λεπτομερώς και γίνεται άμεση ενημέρωση προς το ΤΑΙΠΕΔ και το ΟΑΚΑ ώστε να αποκαθίστανται
Γ) Μετά το τέλος του ελέγχου σύσφιξης γίνεται ενημέρωση προς το ΤΑΙΠΕΔ και το ΟΑΚΑ ώστε να αποκαθίστανται τυχόν βλάβες στη βαφή της κοχλίωσης.
Σύμφωνα λοιπόν, με τα παραπάνω προκύπτουν τρία ερωτήματα:
1)Το ΤΑΙΠΕΔ και το ΟΑΚΑ είχαν πράγματι ενημερωθεί από την ανάδοχη εταιρεία για τα ευρήματα του ελέγχου σε αυτό το διάστημα των 8,5 μηνών που κράτησε η περάτωση του διαγωνισμού για τον έλεγχο του στεγάστρου.
2)Αν ναι γιατί δεν απηύθυναν οι διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ και του ΟΑΚΑ προειδοποιήσεις προς τους ανθρώπους και τους οργανισμούς που χρησιμοποιούσαν το ΟΑΚΑ
3) Αν όχι αυτί συνιστά αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων της αναδόχου εταιρείας
Σε επικοινωνία που είχε ο ΣΚΑΪ με το ΤΑΙΠΕΔ προκύπτει ότι πράγματι υπήρχε επικοινωνία με τη ΔΟΜΗ ΑΕ που τήρησε τις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει το τελικό αποτέλεσμα για την στατικότατα του στεγάστρου Καλατράβα προέκυψε μόνο μετά την υποβολή της τελικής μελέτης που έγινε τον περασμένο Αύγουστο.