Οι νέοι σταθμοί του Μετρό έχουν αποσυμφορήσει κάπως το κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας, καθώς το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής κατέγραψε βελτίωση της κυκλοφορίας γύρω από τους νέους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά, αλλά και εντός του δακτυλίου της πρωτεύουσας.
Οι νέοι σταθμοί του Μετρό, φαίνεται να έχουν συμβάλλει έως και 21% στην αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων γύρω από τους νέους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά, ενώ σχετικά βελτιωμένες είναι οι συνθήκες εντός δακτυλίου και οι καθυστερήσεις σε κάποιες αρτηρίες εκτός δακτυλίου, όπως διαπίστωσε το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.
Μικρή βελτίωση στις ώρες αιχμής
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μικρή βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών κατά τις ώρες αιχμής, ενώ δεν υπάρχει αξιοσημείωτη ύφεση κατά τη διάρκεια των μεσημεριανών ωρών. Τα συμπεράσματα προκύπτουν από τα συγκριτικά στοιχεία της κυκλοφορίας τα οποία κατέγραψε το Κέντρο, τον Οκτώβριο, πριν και μετά την εφαρμογή του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας αλλά και την λειτουργία των νέων σταθμών του μετρό στον Πειραιά.
Οι διαπιστώσεις του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής
Αναλυτικά οι διαπιστώσεις του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής:
• Στην Ακτή Ποσειδώνος προς Ακτή Κονδύλη πριν τη Γούναρη οι διελεύσεις έχουν μειωθεί κατά 8,4 %, η κατάληψη οδοστρώματος κατά 41,9 % ενώ η ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 21 %.
• Στην Εθνικής Αντιστάσεως προς Ομηρίδου Σκυλίτση, οι διελεύσεις έχουν μειωθεί κατά 7,7%, η κατάληψη οδοστρώματος κατά 22,2% και η μέση ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 13%.
• Στην Ακτή Ποσειδώνος προς Ακτή Μιαούλη πριν τη Γούναρη οι διελεύσεις έχουν μειωθεί κατά 1,6 %, η κατάληψη οδοστρώματος κατά 12,6% και η μέση ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 8,2%.
Η βελτίωση σε κεντρικούς δρόμους εντός δακτυλίου
Εντός δακτυλίου διαπιστώνεται βελτίωση της μέσης ταχύτητας η οποία ανάλογα με την οδό κυμαίνεται από 0,8% μέχρι και 18%. Για παράδειγμα η μεγαλύτερη αύξηση ταχύτητας καταγράφεται στη Λ. Λαμίας 17,8%, ακολουθεί η Βασ. Σοφίας προς Κηφισιά με 15,2% και η Σταδίου με 14,3%. Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες εκτός δακτυλίου εμφανίζουν μικρές έως μηδαμινές αποκλίσεις.
Πατούλης: «Μέτρα που θα μειώσουν την ταλαιπωρία των πολιτών».
Με αφορμή τα σχετικά συμπεράσματα και την ενημέρωση που είχε από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης ανέφερε ότι τα στοιχεία αυτά αποτελούν «ένα χρήσιμο εργαλείο για εμάς, αλλά και όλους τους αρμόδιους φορείς και στόχο έχουν την λήψη εξειδικευμένων και στοχευμένων μέτρων που θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια και θα μειώσουν την ταλαιπωρία των πολιτών».
Τα συμπεράσματα
Κατά την επεξεργασία των στοιχείων από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου προκύπτουν τα παρακάτω συμπεράσματα.
• Στους οδικούς άξονες του κέντρου της Αθήνας που βρίσκονται εντός των ορίων του Δακτυλίου, έχουμε αύξηση της μέσης ωριαίας ταχύτητας, μείωση των καταλήψεων (καθυστερήσεις) και μειωμένο αριθμό διελεύσεων, άρα βελτιωμένες κυκλοφοριακές συνθήκες.
• Στους άξονες της Αθήνας που βρίσκονται στα όρια του Δακτυλίου στις περισσότερες οδικές αρτηρίες παρουσιάζεται μείωση της ταχύτητας, αύξηση των καταλήψεων (καθυστερήσεις) σε κάποιες αρτηρίες και μείωση σε κάποιες άλλες, παρόλο που διαφαίνεται μικρή μείωση των διελεύσεων.
• Στους άξονες της Αθήνας που βρίσκονται εκτός Δακτυλίου παρουσιάζεται μειωμένη ταχύτητα στο σύνολο σχεδόν των οδικών αρτηριών με εξαίρεση την Λ. Κηφισίας προς Μαρούσι, την Λ. Μεσογείων προς Αγ. Παρασκευή και την Λεωφ. Κατεχάκη προς Λεωφ. Μεσογείων, ενώ παρουσιάζεται μείωση των καταλήψεων (καθυστερήσεις) και των διελεύσεων με την εξαίρεση της Λεωφ. Βουλιαγμένης με κατεύθυνση προς κέντρο.
Στα σημεία εισόδου και εξόδου του Πειραιά οι διελεύσεις, καθυστερήσεις είναι μειωμένες, οι ταχύτητες έχουν αυξηθεί, ενώ στο κέντρο του Πειραιά, πλησίον των νέων σταθμών οι κυκλοφοριακές συνθήκες παρουσιάζονται επίσης βελτιωμένες, καθώς καταγράφεται μείωση στις διελεύσεις και τις καταλήψεις (καθυστερήσεις) και αύξηση της ταχύτητας, όπως για παράδειγμα στην Ακτή Ποσειδώνος προς Ακτή Κονδύλη.