Την ώρα που γονείς, "γονείς" και μέλη της Χρυσής Αυγής αντιδρούν στην ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία, στη δομή του δήμου Αθηναίων στον Ελαιώνα έχει διπλασιαστεί μέσα σε ένα χρόνο ο αριθμός των παιδιών που ζητούν να μάθουν την ελληνική γλώσσα. Και όχι μόνο των παιδιών.
Ο υπεύθυνος της δομής Μαχμούτ Αμπντερασούλ, μιλώντας στο newsit.gr, αποκαλύπτει ότι από 60 παιδάκια και γονείς, που τον περασμένο Ιούνιο παρακολουθούσαν μαθήματα, σήμερα καταγράφονται συνολικά 200 πρόσφυγες, που αυτή την περίοδο μαθαίνουν ελληνικά (160 παιδιά). Παιδιά αλλά και ενήλικες που γλίτωσαν απο τη φρίκη του πολέμου και έφθασαν μέσα από τεράστιες δυσκολίες στη χώρα μας, καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες ζωής.
Στις 18:00 ξεκίνησε το τελευταίο μάθημα ελληνικών της ημέρας. Μία τάξη ανάμεικτη με όλες τις ηλικίες ανθρώπων που επιθυμούν να μάθουν. Γιατί το δικαίωμα στη γνώση και στην εκπαίδευση είναι αναφαίρετο.
Το newsit.gr, βρέθηκε μέσα στην τάξη όπου γινόταν το τελευταίο μάθημα της εβδομαδας. Μάθημα ελληνικών. Η τάξη ήταν μικρή αλλά μέσα σε αυτή συναντούσε κανείς “διψασμένα” βλέμματα, ανθρώπων που βίωσαν άσχημες στιγμές. “Διψασμένα” για γνώση. Αναμεσά τους και ένα μικρό παιδί που κάνει τη δική του προσπάθεια.
Η δομή φιλοξενίας των προσφύγων στον Ελαιώνα, διαθέτει πλήρες πρόγραμμα δραστηριοτήτων για τους πρόσφυγες, ενώ τον τελευταίο χρόνο έχει γίνει ιδιαίτερη προσπάθεια να ενισχυθεί η εκπαιδευσή τους.
Άλλωστε, το πρώτο βήμα για την ένταξη των προσφύγων σε μια κοινωνία είναι η εκμάθηση της γλώσσας. «Αυτό κυρίως συμβαίνει διότι πλέον όσοι έρχονται στην Ελλάδα επιθυμούν τη μόνιμη παραμονή τους και σε αυτό το πλαίσιο έχουν καταθέσει αίτηση στις αρμόδιες αρχές για να τους δοθεί άσυλο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μαχμούτ Αμπντερασούλ.
Ορισμένα από τα μαθήματα ελληνικών γίνονται τρεις φορές την εβδομάδα (Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή), στο κέντρο της Αθήνας, όπου μεταφέρονται με πούλμαν, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. “Σκοπός της μεταφοράς τόσο των ανηλίκων όσο και των ενηλίκων προσφύγων είναι η αποκέντρωση της εκπαίδευσης”, μας λέει ο 30χρονος υπεύθυνος της δομής φιλοξενίας.
Άλλα μαθήματα γίνονται στις ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες ενώ υπάρχει και νηπιαγωγείο, για τα μικρότερα παιδιά, που λειτουργεί με νηπιαγωγούς και βρεφονηπιοκόμους, πέντε μέρες την εβδομάδα.
Λίγο μετά τις 7:00 έφθασαν τα πρώτα πούλμαν με τα μικρά προσφυγόπουλα που παρακολούθησαν τη συγκεκριμένη μέρα το μάθημα ελληνικών στο πανεπιστήμιο Αθηνών.
Παιδιά χαμογελαστά και χαρούμενα. Η εικόνα θύμιζε τις προσωπικές στιγμές του καθενός από εμάς, που μεγαλώσαμε στην Ελλάδα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν ήταν ίδια. Ο λόγος; Αυτά τα παιδιά μετά το σχολείο δεν γυρνούν στο σπίτι τους. “Τα περισσότερα από αυτά δεν είχαν πάει καν σχολείο όποτε καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι να πηγαίνουν στο σχολείο εστω και με αυτή τη μορφή”, μας λέει ο υπεύθυνος της Δομής Φιλοξενίας.
“Ξεκινώντας τα μαθήματα είχαμε μικρότερα νούμερα ανθρώπων. Οι περισσότεροι σκεφτόντουσαν πως θα φύγουν εκτός Ελλάδας. Σιγά σιγά άρχισαν να κατανοούν τη σημασία και πως η γλώσσα είναι ο μόνος τρόπος για να ενταχθούν”, αναφέρει ο υπεύθυνος της Δομής και συνεχίζει: “έχουν ακουστεί πάρα πολλές φωνές οι οποίες αντιδρούν όσον αφορά την ένταξη των προσφύγων στα σχολεία.
Οι περισσότερες αντιδράσεις ήταν θετικές. Είχαμε και αρνητικές αντιδράσεις. Πιστεύουμε οτι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας θα βοηθήσει στην κοινωνία. Ουσιαστικά προνοούμε από τώρα”.
Μπορεί να έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία ένταξης των προσφυγόπουλων στα σχολεία, υπό την καθοδήγηση και οργάνωση του υπουργείου Παιδείας, ωστόσο, όπως μας εξηγεί ο υπεύθυνος της Δομής του Ελαιώνα, το δικό τους πρόγραμμα εκπαίδευσης θα συνεχιστεί ενισχυτικά για όλους.
“Προσπαθούμε τώρα να κάνουμε ειδικό προγραμμα εκπαίδευσης για τα ασυνόδευτα ανήλικα για να πηγαίνουν μαζί στο σχολείο. Στόχος μας βέβαια ειναι η αποκεντροποίηση. Ο στόχος μας επίσης είναι τα παιδια που πηγαίνουν στο πρωινό σχολείο να κάνουν ενισχυτική διδασκαλία για για την ελληνική γλώσσα και τα αγγλικά”, αναφέρει.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ