Site icon NewsIT
10:37 | 27.08.21

Οι Βάσεις 2021 και τα περιζήτητα τμήματα των Πανελλαδικών

Οι Βάσεις 2021 και τα περιζήτητα τμήματα των Πανελλαδικών

***** –—œ”œ◊« - ”«Ã≈…Ÿ”« √…¡ ‘œÕ ¡—◊…”’Õ‘¡ ‘« **** ** « ˆ˘ÙÔ„Ò·ˆfl· ›˜ÂÈ ÎÁˆËÂfl ˜˘ÒflÚ ÙÁ ÒÁÙfi ‹‰ÂÈ· Ù˘Ì ÂÈÍÔÌÈʸÏÂÌ˘Ì. « ‰ÁÏÔÛflÂıÛÁ Ù˘Ì ˜·Ò·ÍÙÁÒÈÛÙÈÍ˛Ì ÙÔıÚ „flÌÂÙ·È ·ÔÍÎÂÈÛÙÈÍ‹ Ï ÂıË˝ÌÁ ÙÔı ˜ÒfiÛÙÁ **

Newsit Newsroom

Βρισκόμενοι τυπικά στη λήξη και των φετινών Πανελλαδικών με την ανακοίνωση των βάσεων, αποτυπώνονται και φέτος τα τμήματα που «φιγουράρουν» υψηλά στις επιλογές των υποψηφίων. Εξάλλου, εδώ και πολλά χρόνια, σε κάθε επιστημονικό πεδίο κυριαρχούν τμήματα τα οποία συγκεντρώνουν ένα πολύ μεγάλο αριθμό προτιμήσεων. Τα τμήματα αυτά, συνδέονται άλλοτε με παραδοσιακές επιστήμες (όπως π.χ. η νομική) και άλλοτε με νέα και καινοτόμα γνωστικά αντικείμενα όπως για παράδειγμα το τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Βέβαια, σε ορισμένα τμήματα βοηθά και η ένταξή τους σε 2- 3 επιστημονικά πεδία ή το γεγονός ότι αποτελούν και κοινό τμήμα για όλες τις ομάδες προσανατολισμού και για όλους τους υποψηφίους.

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα τμήματα που βρίσκονται υψηλά σε αυτήν την κατάταξη. Ακολούθως, παρατίθεται 15 προγράμματα σπουδών με τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις των υποψηφίων των τελευταίων ετών:

  1. ΙΑΤΡΙΚΗΣ
  2. ΝΟΜΙΚΗΣ
  3. ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
  4. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
  5. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
  6. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  7. ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
  8. ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
  9. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  10. ΣΧΟΛΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ
  11. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  12. ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  13. ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
  14. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
  15. ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

Από την άλλη, τμήματα/προγράμματα σπουδών που συγκεντρώνουν τις περισσότερες συνολικές προτιμήσεις των υποψηφίων τα τελευταία χρόνια είναι τα ακόλουθα:

  1. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ)
  2. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ (ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ)
  3. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΒΟΛΟΣ)
  4. ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
  5. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ)
  6. ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΠΑΤΡΑ)
  7. ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΨΑΧΝΑ ΕΥΒΟΙΑΣ)
  8. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ)
  9. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΑΘΗΝΑ)
  10. ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (ΝΑΥΠΛΙΟ)
  11. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
  12. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)
  13. ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΠΑΤΡΑ)
  14. ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΑΘΗΝΑ)
  15. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) – ΑΠΘ

Όσον αφορα τα τμήματα που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις σε μια συνοπτική απόδοση, πέρα από τα ευρύτερα γνωστά τμήματα της Ιατρικής & της Νομικής, αξίζει να αναφέρουμε και το εξής. Ορισμένα τμήματα είτε προσφέρουν ένα πολύ καινοτόμο και αξιόλογο πρόγραμμα σπουδών που προσελκύει το ενδιαφέρον πολλών υποψηφίων είτε συνδέονται με πολλά υποσχόμενες προοπτικές επαγγελματικής ανέλιξης και αποκατάστασης. Δυο ενδεικτικά ως προς αυτό τμήματα είναι το ΔΕΤ του ΟΠΑ, το Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής και οι ΑΕΝ:

– ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ: όπως αναφέρεται στον επίσημο δικτυακό τόπο του τμήματος του ΟΠΑ, αποστολή του Τμήματος είναι η εκπαίδευση και η έρευνα στους τομείς της Διοικητικής Επιστήμης που συνδέονται με τις σύγχρονες τεχνολογίες και τις οργανωσιακές σπουδές, δίνοντας έμφαση στην αξιοποίηση των ποσοτικών μεθόδων, της πληροφορικής και των επικοινωνιών στη λήψη αποφάσεων, στη χάραξη επιχειρηματικής στρατηγικής και στην αναδιοργάνωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Ο αυξανόμενος ρόλος που σήμερα διαδραματίζουν οι νέες τεχνολογίες στην ανάπτυξη και στη λειτουργία των επιχειρήσεων, η απαίτηση για ηλεκτρονική διασύνδεση των δραστηριοτήτων των σύγχρονων μονάδων, η ανάγκη για οργανωτικό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και η πίεση που ασκεί ο διεθνής ανταγωνισμός διαφοροποιούν αισθητά τις γνώσεις και τις δεξιότητες που πρέπει να έχουν τα στελέχη των επιχειρήσεων και οργανισμών. Στην προετοιμασία στελεχών της κατηγορίας αυτής στοχεύει το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, γι’ αυτό και η έμφαση του προγράμματος σπουδών είναι στη διεπιστημονική ολοκλήρωση των διοικητικών και τεχνολογικών επιστημονικών κλάδων.

ΣΧΟΛΗ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ: Η εκπαίδευση των στελεχών του εμπορικού ναυτικού στην Ελλάδα, διεξάγεται σε γεωγραφικά κατανεμημένες δέκα Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ειδικοτήτων Πλοιάρχων και Μηχανικών, ως ακολούθως:

  • Ασπρόπυργος – ΑΕΝ Ασπροπύργου – Πλοιάρχων/Μηχανικών
  • Νέα Μηχανιώνα – ΑΕΝ Μακεδονίας – Πλοιάρχων/ Μηχανικών
  • Πρέβεζα – ΑΕΝ Ηπείρου – Πλοιάρχων
  • Κάλυμνος – ΑΕΝ Καλύμνου – Πλοιάρχων
  • Κύμη – ΑΕΝ Κύμης – Πλοιάρχων
  • Αργοστόλι – ΑΕΝ Ιονίων Νήσων – Πλοιάρχων
  • Χίος – ΑΕΝ Χίου – Μηχανικών
  • Ύδρα – ΑΕΝ Ύδρας – Πλοιάρχων
  • Οινούσσες – ΑΕΝ Οινουσσών – Πλοιάρχων
  • Σύρος – ΑΕΝ Σύρου – Πλοιάρχων
  • Χανιά – ΑΕΝ Κρήτης – Πλοιάρχων/ Μηχανικών

Οι σπουδές στις Α.Ε.Ν. περιλαμβάνουν 6 εξάμηνα θεωρητικής κατάρτισης και 2 εξάμηνα θαλάσσιας πρακτικής εκπαίδευσης παρέχοντας σύγχρονες και εξειδικευμένες γνώσεις, με το σύστημα της εναλλασσόμενης εκπαίδευσης (Sandwich Courses) σύμφωνα με το οποίο η εκπαίδευση εναλλάσσεται μεταξύ σχολής και πλοίου.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΒΟΛΟΣ): Οι απόφοιτοι του Π.Τ.Ε.Α. ανάλογα με την κατεύθυνση που θα επιλέξουν αποφοιτούν είτε ως δάσκαλοι ειδικής αγωγής – ΠΕ71, είτε ως νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής ΠΕ61. Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ71 εργάζονται σε δημοτικά σχολεία ΕΑΕ, σε τμήματα ένταξης των δημοτικών σχολείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης, παροχής διδασκαλίας στο σπίτι και με απόσπαση καλύπτουν ανάγκες σε εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ61 εργάζονται σε Νηπιαγωγεία ΕΑΕ, σε τμήματα πρώιμης παρέμβασης, σε τμήματα ένταξης νηπιαγωγείων, σε προγράμματα παράλληλης στήριξης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι.

Σε κάθε περίπτωση, πέρα από τα προαναφερθέντα, αυτό που πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι πως το σύνολο των προτιμήσεων ή και τα μόρια που συγκεντρώνει ένα τμήμα δεν είναι πάντοτέ αντιπροσωπευτικά της αξίας του στην αγορά εργασίας. Εξάλλου, οι προοπτικές απασχόλησης που θα διαμορφώσει ο απόφοιτος του κάθε τμήματος έχουν να κάνουν πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό με την εξειδίκευση του, τη διεπιστημονικότητα και τις δεξιότητές του.

Σύνταξη:

Θεόδωρος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ – AFTER SCHOOL – Μαθηματικός www.diakrotima.gr

Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας & Επιστημονικός Διευθυντής EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version