- Μεγάλες αλλαγές στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνουν οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, λίγο πριν την ιδιωτικοποίηση - Πρώτο μέτρο το... μνημόνιο για να είναι η επιχείρηση κερδοφόρα - Μετατάξεις στελεχών σε άλλες δομές του Δημοσίου, πρόγραμμα αξιολόγησης του προσωπικού και πακέτα εθελούσιας εξόδου - Καλύτερες παροχές στα βαγόνια: Ανανεωμένα κυλικεία και σήμα κινητής τηλεφωνίας... καμπάνα - Πως θα λειτουργεί το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο
“Γκάζι” προς την ιδιωτικοποίηση πατά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτως ώστε στο τέλος του μήνα να υπογραφεί μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και των Ιταλικών Σιδηροδρόμων η σύμβαση πώλησης της ελληνικής εταιρείας και στις αρχές του 2017 να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών στους επενδυτές.
Αν και φέτος η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετρά σημαντικές απώλειες από το κλείσιμο των γραμμών της Ειδομένης -που μπορεί να ξεπεράσουν συνολικά τα 5 εκατ. ευρώ- αλλάζει σελίδα και στοχεύει να ανατρέψει την εικόνα που έχει σήμερα με τα χάρτινα εισιτήρια που αναγκάζουν τους επιβάτες να πάνε στο γκισέ του σταθμού αλλά και τις καθυστερήσεις δρομολογίων.
Στόχος της Trenitalia είναι να επισπευθούν τα προγράμματα αναδιοργάνωσης, με στόχο η ελληνική εταιρεία να εισέλθει σε νέα εποχή. Στο πλαίσιο αυτό θα υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους 1 δισ. ευρώ, ωστόσο θα προηγηθούν οικονομίες κλίμακας, προκειμένου η εταιρεία να είναι κερδοφόρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζονται οι Ιταλοί περιλαμβάνει μετατάξεις στελεχών σε άλλες δομές του Δημοσίου, πρόγραμμα αξιολόγησης του προσωπικού από την αρχή και πακέτα εθελούσιας εξόδου που θα ακολουθήσουν. Στο στόχαστρο των Ιταλών θα μπουν τόσο οι επιβατικές όσο και οι εμπορευματικές μεταφορές.
Έμφαση θα δοθεί σε νέα δρομολόγια, προσφορές, κάρτες και εισιτήρια που θα έχουν και μειωμένη τιμή, καθώς και στη σύγκριση του κόστους μεταφοράς με όχημα και με τρένο.
Οι άμεσες παρεμβάσεις της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορούν στις επιβατικές μεταφορές. Και αυτό είναι αναμενόμενο αν υπολογίσει κανείς ότι το 75%-80% του έργου της εταιρείας έως και σήμερα αφορά την επιβατική κίνηση, παρότι η προοπτική της ανάπτυξης βρίσκεται στις εμπορευματικές μεταφορές με τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί με την Cosco.
Στο πλαίσιο αυτό προωθείται και η δημιουργία νέου «έξυπνου» εισιτηρίου, το οποίο θα εκδίδεται άμεσα και θα είναι ονομαστικό αλλά και η αγορά εισιτηρίων με τη δυνατότητα χρήσης πιστωτικών και χρεωστικών καρτών μέσω τερματικών POS περιλαμβάνονται στα άμεσα σχέδια της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο θα θυμίζει τις κάρτες επιβίβασης των αεροπορικών εταιρειών. Κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων ο επιβάτης θα επιδεικνύει το ηλεκτρονικό μήνυμα που θα έχει λάβει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (θα απεικονίζει ένα bar code), το οποίο ο ελεγκτής θα «περνάει» από το ειδικό μηχάνημα που έχει και σήμερα.
Σε περίπτωση που υπάρξουν επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με τα ηλεκτρονικά συστήματα (π.χ. ηλικιωμένοι), θα παρέχεται η δυνατότητα από τα εκδοτήρια του ΟΣΕ εκτύπωσης του εισιτηρίου, το οποίο θα «περνάει» από το μηχάνημα του ελεγκτή με τον ίδιο τρόπο.
Ήδη έχει ξεκινήσει την αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τον πελάτη μέσα στο τρένο μέσω της ανανέωσης κυλικείων και παροχή βελτιωμένου σήματος κινητής τηλεφωνίας, ενώ παρέχει δυνατότητα μεταφοράς του ΙΧ αυτοκινήτου των επιβατών μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, φιλόδοξο 10ετές επενδυτικό πλάνο με σημαντικές συνεργασίες σε παγκόμιο επίπεδο ανακοίνωσε πρόσφατα ο Renato Mazzoncini, CEO του dello Stato Italiane Ferrovie (FS).
Το πλάνο περιλαμβάνει μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των ιταλικών και ρωσικών σιδηροδρόμων, για την κατασκευή και τον εκσυγχρονισμό της υποδομής σιδηροδρόμων, εκτός από τα προϊόντα και την παροχή υπηρεσιών για τις διοικητικές μέριμνες και τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών.
Η συμφωνία περιέχει επίσης τη συνεργασία στην κατασκευή των ρωσικών μεγάλων γραμμών, καθώς επίσης και κοινά προγράμματα για νέες υποδομές σιδηροδρόμων σε άλλες χώρες. Παρόμοια συμφωνία συνεργασίας έχει επιτευχθεί με τους ιαπωνικούς σιδηροδρόμους.
Επίσης η Trenitalia θα επιδιώξει την είσοδό της στη Βρετανία συμμετέχοντας σε κοινοπραξία με μια τοπική επιχείρηση μεταφορών, σε διαγωνισμό για το Intercity δυτικών ακτών (μια γραμμή μεταξύ του Λονδίνου και του Εδιμβούργου).
Πηγή: imerisia.gr