Site icon NewsIT

Ως το μεσημέρι θα έχουν “φουλάρει” τα πρατήρια

02.08.2010 | 07:11
Ως το μεσημέρι θα έχουν “φουλάρει” τα πρατήρια

- Τη λήξη της απεργίας που "γονάτισε" τη χώρα ανακοίνωσαν οι μεταφορείς μετά από συνέλευση - θρίλερ - "Άνευ αντικειμένου πλέον η επίταξη" - "θα προχωρήσει η μεταρρύθμιση" λέει η κυβέρνηση - Απολογισμός: Τεράστιες απώλειες για τουρισμό, ταλαιπωρία των πολιτών, πλήγμα στην εικόνα της χώρας

Το 90% των πρατηρίων θα έχουν γεμίσει τις δεξαμενές τους ως το μεσημέρι, εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, ενώ ως αύριο την ίδια ώρα θα διαθέτει βενζίνη και το τελευταίο πρατήριο της χώρας.

Τέρμα στο μαρτύριο της σταγόνας που παρέλυσε τη χώρα εν μέσω τουριστικής περιόδου και έφερε σε απόγνωση τους επαγγελματίες του τουρισμού και τους εμπόρους. Μετά από μαραθώνια συνεδρίαση – θρίλερ με συμμετοχή σωματείων από όλη την Ελλάδα, το απόγευμα της Κυριακής ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών Γ. Τζωρτζάτος ανακοίνωσε ότι “με αίσθημα ευθύνης” οι μεταφορείς αναστέλλουν τις κινητοποιήσεις τους.

“Μετά την ενημέρωση από τους προέδρους των ομοσπονδιών και την δέσμευση του υπουργού Δ. Ρέππα και μετά την πρόταση των φορέων της αγοράς για λήξη της απεργίας, με άρση της επιστράτευσης, αλλά και λαμβανομένης υπ’ όψη της κατάστασης της αγοράς και τις ελλείψεις σε καύσιμα, τρόφιμα κ.α. αγαθά αποφασίστηκε η αναστολή της απεργίας” δήλωσε ο κ. Τζωρτζάτος. Ερωτηθείς για το πότε θα επιστρέψουν στα πόστα τους, δήλωσε ότι από αύριο Δευτέρα όλοι οι συνάδελφοί του θα βρίσκονται “στο τιμόνι”.

“Περιμένουμε από τον αρμόδιο υπουργό την αναστολή της επίταξης” δήλωσε ο κ. Τζωρτζάτος προσθέτοντας ότι πρέπει από το υπουργείο να συσταθούν άμεσα ομάδες εργασίας για τη διαβούλευση επί των θεμάτων. Ο κ. Τζωρτζάτος μάλιστα δεν παρέλειψε να προειδοποιήσει με νέες κινητοποιήσεις “αν το υπουργείο αθετήσει τις δεσμεύσεις”.

Η συνεδρίαση των μεταφορέων κράτησε περίπου τρεις ώρες και όπως είπε ο πρόεδρος του κλάδου, ήταν μία δύσκολη συνέλευση με πολλές αντικρουόμενες απόψεις και θέσεις. Η πλειοψηφία για λήξη της απεργίας ήταν όπως είπε ο κ. Τζωρτζάτος οριακή και σύμφωνα με πληροφορίες στην απόφαση για αναστολή των κινητοποιήσεων αντέδρασαν οι εκπρόσωποι των σωματείων της Περιφέρειας. Αυτή τη φορά η ψηφοφορία έγινε με κάλπη και όχι δια βοής, όπως την Παρασκευή.Πάντως δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι η αναλογία ήταν 60 προς 40.

Κυβέρνηση: “Η αγορά των μεταφορών θα ανοίξει”

“Είναι σαφές ότι εφόσον οι μεταφορείς επανέλθουν στα καθήκοντά τους και η αγορά λειτουργεί απολύτως ομαλά, τότε καθίσταται άνευ αντικειμένου η πολιτική επίταξη” αναφέρει ανακοίνωση εκ μέρους της κυβέρνησης μετά την απόφαση.

Η κυβέρνηση πάντως σημειώνει ότι “η αγορά ήδη ομαλοποιείται” και διαμηνύει ότι “θα προασπίζει πάντα με αποφασιστικότητα το δημόσιο συμφέρον”. “Αυτονόητο είναι, συνεχίζει η ανακοινωση, ότι η κυβέρνηση θα παίρνει κάθε πρωτοβουλία για να διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία της αγοράς και στη συνέχεια.

Παράλληλα, τονίζεται ότι “η αγορά των μεταφορών θα ανοίξει”. “Η μεταρρύθμιση αυτή είναι αναγκαία για την οικονομία και τους πολίτες και γι’ αυτό το Νομοσχέδιο θα προχωρήσει. Τα θέματα που ήταν ήδη σε διάλογο και αφορούν στην ασφαλή ένταξη των μεταφορέων στη νέα πραγματικότητα (αναπτυξιακό, φορολογικό, ασφαλιστικό) η Κυβέρνηση τα αντιμετωπίζει παραλλήλως με τις ουσιαστικές και θετικές προτάσεις που έχει παρουσιάσει” σημειώνεται.

“Όπως άλλωστε, δήλωσε δημόσια χθες ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων: “θα κάνουμε διάλογο χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος μετά από μια εβδομάδα, 10, 15 ημέρες η ελληνική κοινωνία να βρεθεί και πάλι αιχμάλωτη κάποιων Γενικών Συνελεύσεων που αδιαφορούν για το κοινωνικό σύνολο” καταλήγει η ανακοίνωση.

Τι προηγήθηκε

Η σκληρή στάση της κυβέρνησης σε συνδυασμό με τα ρήγματα μεταξύ των απεργών ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα που εμφανίστηκαν τις τελευταίες ημέρες, αλλά και η κατακραυγή της κοινωνίας που παρέμεινε αιχμάλωτη, έφεραν τους απεργούς σε δεινή θέση, με τη λήξη της απεργίας να φαντάζει μονόδρομος.

Στην ουσία η συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης της Κυριακής αποσκοπούσε σε αυτό: δηλαδή στην εξεύρεση ενός αξιοπρεπούς τρόπου να λυθεί η απεργία και παράλληλα οι επαγγελματίες να μην εμφανιστούν ότι έσκυψαν το κεφάλι και πως λύγισαν μπροστά στη σκληρή στάση της κυβέρνησης.

“Φως στο τούνελ”

Η πρώτη “αχτίδα φωτός” φάνηκε το βράδυ του Σαββάτου, όταν ο πρόεδρος των μεταφορέων φάνηκε ανοιχτός σε πρόταση από φορείς της αγοράς – συγκεκριμένα τον πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου” κ. Κορκίδη, τον πρόεδρο του ΕΒΕΑ κ. Μίχαλο κ.α.- για άρση της επίταξης με παράλληλη λύση της απεργίας και επιστροφή στο τραπέζι του διαλόγου.

Αμέσως “έπεσε σύρμα” και ο υπουργός Μεταφορών σε τηλεοπτική συνέντευξή του μετά από λίγα λεπτά, δήλωσε ότι ειναι πάντα υπέρμαχος του διαλόγου. Ζήτησε ωστόσο δέσμευση από την πλευρά των απεργών ότι δεν θα προσφύγουν σε νέες κινητοποιήσεις όσο θα κρατήσει ο διάλογος για το νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Παράλληλα, ο Δημήτρης Ρέππας ξεκαθάρισε ότι ο διάλογος θα αφορά τις προτάσεις του υπουργείου για θέματα που αφορούν τα φορολογικά και τα ασφαλιστικά ζητήματα των μεταφορέων, καθώς και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Διεμήνυσε επίσης ότι θέμα παράτασης του χρόνου προσαρμογής, που σύμφωνα με το νομοσχέδιο είναι η τριετία, δεν τίθεται στο τραπέζι.


Πάντως, μέχρι την Κυριακή η τροφοδοσία της αγοράς, κυρίως με καύσιμα, συνεχιζόταν με γοργούς ρυθμούς από τα ιδιωτικά και επιταγμένα βυτιοφόρα.Στην περιοχή της Αττικής ικανοποιητικός αριθμός πρατηρίων διαθέτει καύσιμα

Το Σάββατο, παρουσιάστηκε το πρώτο ρήγμα μεταξύ των συνδικαλιστών με την παραίτηση του προεδρείου και της επιτροπής αγώνα της Ομοσπονδίας Βυτιοφορέων Μακεδονίας- Θράκης, προκειμένου τα μέλη τους να πράξουν κατα συνείδηση. Το βράδυ του Σαββάτου τα βυτιοφόρα αποχωρούσαν κανονικά από το διυλιστήριο Καλοχωρίου, όπου τις προηγούμενες ημέρες είχε πέσει ξύλο μεταξύ απεργών και ΜΑΤ.

Εγκλωβισμένοι τουρίστες, ακυρώσεις και απόγνωση

Στο μεταξύ, το κακό για τον ελληνικό τουρισμό έχει γίνει καθώς χιλιάδες τουρίστες εγκλωβίστηκαν σε παραθαλάσσια θέρετρα, κυρίως της Χαλκιδικής, της Πιερίας και της Θάσου. Κάποιοι αλλοδαποί μάλιστα που ήρθαν στην Ελλάδα οδικώς δεν είχαν τα χρήματα για να παραμείνουν επιπλέον ημέρες στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να τους φιλοξενούν. Επίσης, υπήρξαν εκατοντάδες ακυρώσεις.

Στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής μέχρι χθες δεν υπήρχαν πλέον καύσιμα ούτε για τα λεωφορεία και τα ταξί, με αποτέλεσμα να διακοπεί η μεταφορά αλλοδαπών επισκεπτών από και προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, ενώ υπάλληλοι εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων αναζητούσαν τα Ι.Χ. αυτοκίνητα που εγκαταλείπουν σε διάφορες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας οι τουρίστες μόλις αδειάσουν τα ρεζερβουάρ.

Ταξιδιωτική οδηγία

Την ίδια ώρα το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών, ανανέωσε την ταξιδιωτική του οδηγία για την Ελλάδα, προειδοποιώντας τους Βρετανούς επισκέπτες ότι λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων αναμένονται ελλείψεις σε καύσιμα.Συστήνεται όσοι μετακινούνται με οχήματα να είναι σίγουροι ότι τα καύσιμα που έχουν επαρκούν για να φτάσουν στον προορισμό τους.Η οδηγία ήρθε να συμπληρώσει την εικόνα που παρουσιάζουν την τελευταία εβδομάδα τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία.

Επίταξη και ο στρατός στο δρόμο

Ως έσχατο μέσο η κυβέρνηση ανακοίνωσε πριν από λίγα 24ωρα ότι προχωρά σε έκτακτα μέτρα για την ομαλοποίηση της αγοράς, θέτοντας θέμα δημοσίου συμφέροντος. Με απόφαση του πρωθυπουργού, διυπουργική επιτροπή υπό το Δ. Ρέππα, ανακοίνωσε έκτακτα μέτρα καθώς η στάση των επαγγελματιών “συνιστά βαριά προσβολή της έννομης τάξης και πλήττει το κοινωνικό σύνολο”, όπως αναφερόταν.

Ειδικοτερα, μετά τη συνεδρίαση της αρμόδιας διυπουργικής Επιτροπής ανακοινώθηκαν τα εξής:

“Η άρνηση των ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης να συμμορφωθούν στις αποφάσεις της Πολιτείας για την επίταξη των οχημάτων και των προσωπικών τους υπηρεσιών συνιστά βαριά προσβολή της έννομης τάξης, πλήττει το κοινωνικό σύνολο και αντιμετωπίζεται άμεσα με τα ακόλουθα μέτρα:

1.- Τα βυτιοφόρα Ιδιωτικής Χρήσης εντάσσονται στο σχέδιο κάλυψης των δημοσίων αναγκών σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών.

2.- Οι Ένοπλες Δυνάμεις με τα δικά τους μέσα διασφαλίζουν ήδη -σύμφωνα με το υπάρχον σχέδιο- την τροφοδοσία σε καύσιμα κρίσιμων τομέων (αεροδρόμια, μονάδες της ΔΕΗ, Νοσοκομεία, κ.ο.κ).

Αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλλουν, εφ’ όσον χρειαστεί, στην κάλυψη των αναγκών των νησιών μεταφέροντας βυτιοφόρα.

3.- Τα στοιχεία όλων των παραβατών διαβιβάζονται στους αρμόδιους εισαγγελείς για την άσκηση ποινικής δίωξης.

4.- Οι προβλεπόμενες στη νομοθεσία διοικητικές κυρώσεις που φθάνουν μέχρι την αφαίρεση αδειών, θα εφαρμοσθούν αμέσως σε βάρος των παραβατών”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ :
ΝΔ: Πλήγμα με ευθύνη της κυβέρνησης 
ΛΑΟΣ: Ποιός θα πληρώσει τις ζημιές;
Μακεδονία: Ομαλοποιείται η κατάσταση στην αγορά καυσίμων
Πρώτο θέμα πάλι η Ελλάδα με την απεργία των μεταφορέων στα διεθνή ΜΜΕ
Θεσσαλονίκη: Ομαλά ο εφοδιασμός ιδιωτικών βυτοφόρων
Βγάζουν στους δρόμους τον στρατό! – Στα χαρακώματα κυβέρνηση απεργοί – Ποιά μέτρα αποφάσισε η κυβέρνηση
Χανιά:Συνεχίζεται η απεργία και ο γολγοθάς των οδηγών!

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version