Ο ΟΣΕ σε ανακοίνωσή του επιχειρεί να δώσει διευκρινήσεις σχετικά με τη λειτουργικότητα των συστημάτων τηλεδιοίκησης στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, σχεδόν μία εβδομάδα από την πολύνεκρη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.
Ο ΟΣΕ εξέδωσε δελτίο Τύπου για να διευκρινίσει ορισμένα ζητήματα σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας, μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, στις 28 Φεβρουαρίου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο ΟΣΕ: «Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:
Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.
Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.
Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα, η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στον Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στον Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από τον Σταθμό της Λάρισας», καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΣΕ.