Ελλάδα

Όχι στους ημιυπαίθριους, ναι στην απόσυρση

«Παγώνει» η ρύθμιση για την «τακτοποίηση» 1.500.000 κλειστών ημιυπαίθριων χώρων,
ενώ επανεξετάζονται η απόσυρση για τα παλαιά ΙΧ και φορτηγά.

Κανονικά, όμως, θα πληρωθούν από τους φορολογουμένους το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων για το 2008 και το 2009, η έκτακτη εισφορά, ανεξαρτήτως των πρόσφατων δικαστικών εξελίξεων με τις προσφυγές, καθώς και ο νέος ετήσιος ειδικός φόρος που επιβάλλεται από φέτος στα οχήματα με κινητήρα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών.

Χθες, κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών δήλωναν ότι ο νόμος για την τακτοποίηση των κλειστών ημιυπαίθριων χώρων θα αλλάξει σε συνεργασία με το νέο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικών Αλλαγών.

Τροποποίηση θα υπάρξει και στη ρύθμιση της απόσυρσης σε ότι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας. Οι ίδιοι όμως έλεγαν ότι οι διατάξεις για το ΕΤΑΚ και τον ειδικό φόρο στα οχήματα θα ισχύσουν κανονικά για το 2009.

Από το 2010 που θα ισχύσει νέο φορολογικό καθεστώς είναι βέβαιο ότι και αυτά θα αλλάξουν, αφού το ΠαΣοΚ έχει δεσμευθεί ότι θα καταργήσει το ΕΤΑΚ και θα αντικαταστήσει τη συγκεκριμένη φορολογία από έναν νέο Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.

Τα κίνητρα της απόσυρσης παλαιών οχημάτων ισχύουν κανονικά και οι κάτοχοι οχημάτων με άδεια κυκλοφορίας πριν το 2005 μπορούν να ακολουθήσουν τη διαδικασία που προβλέπεται στην τελευταία απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ. Το μόνο που θα αλλάξει είναι τα «πράσινα τέλη», τα οποία οδηγούν σε πρόσθετη αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει πριν από την 1η Ιανουαρίου 2005.

Τα «πράσινα τέλη» επιβαρύνουν τα τέλη κυκλοφορίας κατά 50 ευρώ αν πρόκειται για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από 1ης Ιανουαρίου 2000 ως 31 Δεκεμβρίου 2004, κατά 100 ευρώ για οχήματα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία από 1ης Ιανουαρίου 1996 ως 31 Δεκεμβρίου 2003 και κατά 150 ευρώ για οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 1995.

Προβλέπεται, όμως, μείωση κατά 18 ευρώ για τα οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, δηλαδή εκείνα που έχουν κυκλοφορήσει μετά την 1η Ιανουαρίου 2005. Το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει σε συνεργασία με το νέο υπουργείο Περιβάλλοντος να διαμορφώσει τα νέα τέλη, όχι μόνο με βάση την παλαιότητα αλλά και τον κυβισμό.

Δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αλλαγή στην ετήσια «ειδική» επιβάρυνση που έχει προβλεφθεί με νόμο του 2009 για τους ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων.Με βάση το νόμο που ισχύει, περίπου 500.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1.929 κ. εκ. θα πληρώνουν κάθε χρόνο ετήσιο «πρόστιμο» που θα κυμαίνεται από 150 ευρώ ως 650 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος. Ο ετήσιος ειδικός φόρος διαμορφώνεται ως εξής:

150 ευρώ για κινητήρα από 1.929 ως 2.500 κ. εκ., 250 ευρώ από 2.500 ως 3.000 κ. εκ., 350 ευρώ από 3.000 ως 3.500 κ. εκ., 450 ευρώ από 3.500 ως 4.000 κ. εκ., 550 ευρώ από 4.000 ως 5.000 κ. εκ. και 650 ευρώ για άνω των 5.000 κ. εκ. Η επιβάρυνση αυτή θα συμπεριληφθεί στα σημειώματα που θα λάβουν τις επόμενες ημέρες οι φορολογούμενοι για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2010.

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα