Σάββατο, 30 Νοε.
16oC Αθήνα

Όχημα 57: Ζωντανεύει ένα κειμήλιο της ιστορίας του Πυροσβεστικού Σώματος (pics)

Όχημα 57: Ζωντανεύει ένα κειμήλιο της ιστορίας του Πυροσβεστικού Σώματος (pics)

Το όχημα 57 αποτελεί ένα «ζωντανό» μνημείο, μέρος της ένδοξης ιστορίας του Πυροσβεστικού Σώματος. Το ιστορικό κλιμακοφόρο πήρε ξανά ζωή χάρη στις προσπάθειες τριών πυροσβεστών του 1ου Πυροσβεστικού Σταθμού Θεσσαλονίκης.

Το θρυλικό όχημα 57 αναπαλαιώθηκε και σήμερα είναι και πάλι λειτουργικό, σχεδόν όπως το μακρινό 1940. Το «ΠΣ 57», που για τις επόμενες λίγες μέρες θα μπορούν να θαυμάζουν οι επισκέπτες του δημαρχείου Θεσσαλονίκης στο οποίο φιλοξενείται προσωρινά, όπως υποδηλώνει και το όνομα του, ήταν το 57ο όχημα του στόλου του Πυροσβεστικού Σώματος.

Όπως εξηγεί στο GRTimes.gr ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων και Τύπου της Ένωσης Πυροσβεστών Κεντρικής Μακεδονίας, Σωκράτης Πασχαλέρης, ήταν ένα από τα τέσσερα μεγάλα κλιμακοφόρα της γερμανικής Magirus, μέρος μιας συνολικής παραγγελίας 44 πυροσβεστικών οχημάτων διάφορων τύπων που έκανε το 1939 ο Ιωάννης Μεταξάς και παρελήφθησαν τον Ιανουάριο του 1940, λίγο πριν την κήρυξη του ελληνοϊταλικού πολέμου.

Όχημα 57: Μάχιμο επί πέντε και πλέον δεκαετίες

Βασικό χαρακτηριστικό «ΠΣ 57», η εξαιρετικά μεγάλη για την εποχή, κλίμακα 26 μέτρων που διέθετε και η οποία προοριζόταν να επιχειρεί όχι σε ψηλές πολυκατοικίες, γιατί τότε δεν υπήρχαν, αλλά στα μεγάλα κυβερνητικά και δημόσια κτίρια, όπως στο λιμάνι και το Κυβερνείο της Θεσσαλονίκης.

Από τότε που πρωτοέφτασε στη Θεσσαλονίκη, ανέλαβε δράση για πέντε δεκαετίες, σε διάφορες περιοχές της χώρας. Περίπου 25 χρόνια στη Θεσσαλονίκη, 9 σε Αθήνα και Ρόδο και 14 στις Σέρρες, μέχρι που τελικά παροπλίστηκε το 1994.

Από την εγκατάλειψη στην ανακατασκευή

Από την «αποστράτευση» του το 1994 μεσολάβησαν 22 ολόκληρα χρόνια, μέχρι που τελικά το 2016, τρεις πυροσβέστες του 1ου Πυροσβεστικού Σταθμού Θεσσαλονίκης, το εντόπισαν στις αποθήκες της Πυροσβεστικής στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, με εμφανή τα σημάδια του χρόνου επάνω του.

Ο Αρχιπυροσβέστης Λεωνίδας Κυνηγόπουλος, και οι πυρονόμοι Γιώργος Γουρτζιλίδης και Ηρακλής Στάικος, πίσω από τις σκουριασμένες λαμαρίνες και τα σαπισμένα ξύλινα μέρη του οχήματος, διέκριναν ένα «διαμάντι» της ιστορίας, το οποίο έβαλαν στόχο να αποκαταστήσουν. Δεν διέθεταν γνώσεις μηχανικού, αλλά «επένδυσαν» άφθονο χρόνο, προσωπικά χρήματα και απεριόριστη επιμονή και αγάπη για να κάνουν και πάλι λειτουργικό το «ΠΣ 57».

Έτσι λοιπόν, μετά την έγκριση του τότε Αρχηγού της Πυροσβεστικής, Βασίλη Καπέλιου, οι τρεις πυροσβέστες το μετέφεραν τον Φεβρουάριο του 2017 στο πυροσβεστικό συνεργείο Θεσσαλονίκης και εκεί άρχισαν να το αποσυναρμολογούν και κομμάτι κομμάτι, να το συναρμολογούν και πάλι, συντηρώντας, επισκευάζοντας ή αντικαθιστώντας όποια μέρη έπρεπε.

Νοσταλγία μίας άλλης εποχής

«Βοηθοί» στο δύσκολο έργο τους, το μητρώο του είχε φυλαχτεί στα αρχεία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης, αλλά και παλιές φωτογραφίες που έδειχναν το όχημα την εποχή που ήταν πλήρως λειτουργικό.

Χρειάστηκε εθελοντική εργασία 2,5 ετών, πολλά ρεπό που οι τρεις πυροσβέστες διέθεσαν αλλά και κάποιες πολύτιμες χορηγίες από εταιρείες για μερικά υλικά, ώστε το «ΠΣ 57» να λάμψει και πάλι και να αποτελεί ένα «ζωντανό» κειμήλιο της ένδοξης ιστορίας του Πυροσβεστικού Σώματος, που από τη στιγμή της ίδρυσης του, έχασε στο καθήκον πολλά «παιδιά» του, σώζοντας όμως αμέτρητες ζωές και προστατεύοντας τις περιουσίες των πολιτών.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις