Στην τελική ευθεία για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2016 οι υποψήφιοι, καθώς οι πανελλήνιες εξετάσεις 2016 ξεκινούν τη Δευτέρα 16 Μαϊου. Διαβάστε αναλυτικά όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις Πανελλήνιες 2016 και δείτε όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων.
Κατά 1.655 αυξάνονται για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 οι θέσεις στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τις οποίες θα διεκδικήσουν οι υποψήφιοι/ες στις Πανελλήνιες εξετάσεις για το 2016, δηλαδή καταγράφεται συνολικά μια αύξηση των θέσεων κατά 2,42% σε σχέση με πέρσι σύμφωνα με τον αριθμό εισακτέων που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων κατέληξε σε κατανομή των εισακτέων ανά ίδρυμα και τμήμα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως εμφανίζεται στον πίνακα που ακολουθεί.
Πανελλήνιες 2016: Όλο το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016
Ο αριθμός εισακτέων:
- Κατηγορία Ιδρύματος 2015 2016 Μεταβολή
- Εισακτέοι ΑΕΙ 44.200 43.855 -345
- Εισακτέοι ΤΕΙ 24.130 26.130 + 2.000
- Σύνολο 68.330 69.985 + 1.655
Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2016, οι οποίες διεξάγονται ταυτόχρονα σε όλα τα Εξεταστικά Κέντρα, σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοινώνεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων, επιλέγονται από την Κ.Ε.Ε.
Οδηγίες για τις Πανελλήνιες 2016: Η διάρκεια της γραπτής εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων είναι τρίωρη (3), εκτός αν, σε ειδικές περιπτώσεις, ορίζεται διαφορετικά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.). Οι πανελλήνιες εξετάσεις διενεργούνται στις αίθουσες των Εξεταστικών Κέντρων ενώπιον δύο (2) επιτηρητών.
Θέματα και πρόγραμμα για τις Πανελλήνιες 2016: Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2016 περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης), οι οποίες είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, από την εξεταστέα ύλη της τελευταίας τάξης του Λυκείου και προκύπτουν αποκλειστικά από Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίες διεξάγονται ταυτόχρονα σε όλα τα Εξεταστικά Κέντρα, σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοινώνεται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων, επιλέγονται από την Κ.Ε.Ε., κατά τη διαδικασία που ορίζεται στο άρθρο 4 της παρούσης και είναι κοινά για όλα τα Εξεταστικά Κέντρα της χώρας.
Δείτε εδώ τα πάντα για τις ΒΑΣΕΙΣ 2015
Πανελλαδικές 2016: Βουτιά στις βάσεις των περισσότερων σχολών
Πανελλήνιες 2016: Το πρόγραμμα και το μηχανογραφικό [πίνακες]
Πανελλήνιες 2016: Αλλάζει η κλίμακα βαθμολόγησης σε αγωνίσματα για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ
Δείτε εδώ τα πάντα για τις ΒΑΣΕΙΣ 2015
Πανελλαδικές 2016: Βουτιά στις βάσεις των περισσότερων σχολών
Πανελλήνιες 2016: Το πρόγραμμα και το μηχανογραφικό [πίνακες]
Πανελλήνιες 2016: Αλλάζει η κλίμακα βαθμολόγησης σε αγωνίσματα για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2016 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ
- ΠΕΜΠΤΗ 16-6-2016 ΙΤΑΛΙΚΑ 08.30 π.μ.
- ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17-6-2016 ΙΣΠΑΝΙΚΑ 08.30 π.μ.
- ΣΑΒΒΑΤΟ 18-6-2016 ΑΓΓΛΙΚΑ 10.00 π.μ.
- ΤΡΙΤΗ 21-6-2016 ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ 08.30 π.μ.
- ΤΕΤΑΡΤΗ 22-6-2016 ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 08.30 π.μ
- ΠΕΜΠΤΗ 23-6-2016 ΑΡΜΟΝΙΑ 08.30 π.μ.
- ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24-6-2016 ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ 08.30 π.μ
- ΣΑΒΒΑΤΟ 25-6-2016 ΓΑΛΛΙΚΑ 08.30 π.μ.
- ΔΕΥΤΕΡΑ 27-6-2016 ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ 08.30 π.μ.
Πανελλήνιες 2016: Τι πρέπει να γνωρίζετε για τη Νεοελληνική Γλώσσα: Για την εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων, δίνεται σε φωτοαντίγραφο απόσπασμα κειμένου (δοκιμιακού, λογοτεχνικού, άρθρου κ.τ.λ.) μιας έως δύο σελίδων από βιβλίο, εφημερίδα ή περιοδικό (ή κατασκευασμένο για το σκοπό της αξιολόγησης) που αναφέρεται σε κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, επιστημονικά ή άλλα θέματα της καθημερινής ζωής και έχει νοηματική πληρότητα. Το κείμενο αυτό ανταποκρίνεται στην αντιληπτική ικανότητα των υποψηφίων και σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με θεματικούς κύκλους οικείους στους υποψηφίους από τη σχολική διδασκαλία.
Οι υποψήφιοι καλούνται:
α) Να δώσουν μια σύντομη περίληψη του κειμένου αυτού, της οποίας η έκταση καθορίζεται ανάλογα με την έκταση και το νόημα του κειμένου.
β) Να απαντήσουν σε ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχονται: i. η κατανόηση του κειμένου (ιδεολογικά σημεία του κειμένου, επιχειρήματα συγγραφέα, προβλήματα που θέτει, κ.τ.λ.) ii. η οργάνωση του λόγου (διάρθρωση, δομή διαίρεση και τιτλοφόρηση ενοτήτων, συνοχή, ενότητα, συλλογιστική, κ.τ.λ.) iii. τα σημασιολογικά στοιχεία (σημασία λέξεων, συνώνυμα – αντώνυμα, κατασκευή φράσεων ή παραγράφων με ορισμένες λέξεις, αντικατάσταση λέξεων ή φράσεων κ.τ.λ.) iv. η ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τη λειτουργία των μορφοσυντακτικών δομών, καθώς και να χειρίζονται αυτές τις δομές, ανάλογα με τους επικοινωνιακούς στόχους του κειμένου.
γ) Να συντάξουν ένα κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, με το οποίο κρίνουν ή σχολιάζουν κάποια σημεία του κειμένου ή αναπτύσσουν προσωπικές απόψεις, παίρνοντας αφορμή από το κείμενο. Η έκταση της ανάπτυξης αυτής καθορίζεται κατά προσέγγιση, χωρίς να υπερβαίνει τις 600 λέξεις.
Το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 25 μονάδες, το δεύτερο θέμα βαθμολογείται με 35 μονάδες, οι οποίες κατανέμονται σε επιμέρους ερωτήσεις, ενώ το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες. Κατά τη βαθμολόγηση όλων των θεμάτων λαμβάνεται υπόψη η ορθογραφία, η δομή του κειμένου, ο λεξιλογικός πλούτος, η ακρίβεια και η ορθότητα της διατύπωσης καθώς και το περιεχόμενο.