Σάββατο, 23 Νοε.
20oC Αθήνα

Πανελλήνιες 2021 ΕΠΑΛ – Νέα Ελληνικά: Αυτό είναι το θέμα που έπεσε στην Έκθεση

Πανελλήνιες 2021 ΕΠΑΛ – Νέα Ελληνικά: Αυτό είναι το θέμα που έπεσε στην Έκθεση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2021 – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΛ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: Πρεμιέρα για τις Πανελλήνιες 2021 με τα Νέα Ελληνικά – Έκθεση για τους υποψήφιους ΕΠΑΛ.

Πρεμιέρα στις Πανελλήνεις 2021 με εξεταζόμενο μάθημα τα Νέα Ελληνικά – Έκθεση για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ.

Το newsit.gr σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ θα παρουσιάσει τις προτεινόμενες απαντήσεις. Λόγω της πανδημίας, οι πανελλαδικές εξετάσεις 2021 θα διεξαχθούν με ιδιαίτερα αυστηρά μέτρα προστασίας για τους υποψήφιους αλλά και για τους καθηγητές.

Το άρθρο ημερήσιας εφημερίδας με τίτλο «Αθλητές: Αιχμάλωτοι της… επιτυχίας» κλήθηκαν να αναπτύξουν σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, κατά την πρώτη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, όπου εξετάστηκαν στα Νέα Ελληνικά.

Το κείμενο μιλάει για τις δυσκολίες, που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επιτυχημένοι επαγγελματίες αθλητές, με αναφορά στην 23χρονη Γιαπωνέζα τενίστρια Οσάκα και την πρόσφατη αποχώρησή της από το Ρολάν Γκαρός επικαλούμενη κατάθλιψη.

Στην έκθεση οι υποψήφιοι καλούνται να αναπτύξουν ποιες δυσκολίες θα αντιμετωπίσει ένας αθλητής ή μία αθλήτρια και ποια προσόντα θα πρέπει να διαθέτει για να τις ξεπεράσει και να πετύχει τους στόχους του/της.

Στο λογοτεχνικό κείμενο ποίημα εξετάστηκαν στο ποίημα του Νίκου Μοσχοβάκου «Τελευταία Κούρσα» από τη συλλογή «Απριλίου ξανθίσματα» (εκδόσεις Μελάνι, 2016).

Σύμφωνα με το φροντιστήριο Διακρότημα και την κα Σαραντίτη Ειρήνη, «το θέμα που διαγωνίζονται σήμερα τα παιδιά του ΕΠΑΛ αφορά τον αθλητισμό και ειδικότερα το ζήτημα του πρωταθλητισμού.

Πρόκειται για ένα επίκαιρο θέμα και σίγουρα μέσα από όσα οι μαθητές έχουν διδαχθεί στην τάξη.

Τα ερωτήματα είναι σαφή , όμως, ο όγκος των ερωτημάτων, ειδικά όσων απαιτούν ανάλυση  θα δυσκολέψει τους μαθητές. Απαιτείται δηλαδή καλή διαχείριση χρόνου».

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις από το φροντιστήριο Διακρότημα.

ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ

ΘΕΜΑ Α 1

α) Το άρθρο πραγματεύεται το ζήτημα του πρωταθλητισμού. Όπως διαφαίνεται από την ιστορία της Γιαπωνέζας τενίστριας, όταν ο αθλητισμός γίνεται τηλεοπτικό προϊόν και θέαμα, αξία δεν έχει η συμμετοχή αλλά η νίκη. Οι αθλητές συχνά αδυνατούν να ανταπεξέλθουν,  με αποτέλεσμα να πλήττεται η ψυχική τους υγεία. Οι απαιτήσεις των τηλεοπτικών συμβολαίων και των χορηγών τους οδηγούν πέρα από τα ανθρώπινα όρια. Το παράδειγμα της Οσάκα, επομένως, αναδεικνύει την ανάγκη να επαναπροσδιοριστεί το νόημα του αθλητισμού.

β)

  • ρητορικά ερωτήματα (Τελικά, μήπως η επιτυχία … πειθαρχία και αυτοματοποίηση;)
  • ειρωνεία («ρομποτοποίηση»)
  • μεταφορά (σκοτεινές πλευρές του πρωταθλητισμού)
  • συναισθηματικά φορτισμένες λέξεις ( «κραυγή») 

2η δραστηριότητα

Α2. α) «ειδικούς » : ειρωνεία του πομπού για τη λειτουργία των ΜΜΕ

«προϊόν» : μεταφορική χρήση της έννοιας , στην οποία και πάλι διαφαίνεται η ειρωνεία του πομπού για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι αθλητές

β) αποχώρησε=αποσύρθηκε, έφυγε

κυρώσεις=ποινές

προσωπικό=ιδιωτικό,ατομικό

Α3.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ : ΑΡΘΡΟ – Τίτλος

Ζητούμενο 1: Δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει ένας αθλητής, ο οποίος

επιδιώκει να επιτύχει τους στόχους του.

Ζητούμενο 2: Προσόντα που πρέπει να διαθέτει.

Ζ1:

  • Αποτυχίεςκαι  την δυσκολία διαχείρισής τους.
  • Ματαίωση/ διάψευση προσδοκιών αλλά και της ιδανικής εικόνας που έχει για τον χώρο του αθλητισμού.
  • Χειραγώγηση/ ετεροκατεύθυνση από παράγοντες, πολιτικούς, οικονομικούς, αθλητικούς.
  • Οξύς ανταγωνισμός (πολλές φορές και αθέμιτος)
  • Εκφοβισμός
  • Απουσία προσωπικού ελεύθερου χρόνου λόγω προπονήσεων
  • Άγχος/ αγωνία για το αποτέλεσμα.
  • Κόπωση/ κίνδυνος σωματικής υγείας
  • Πίεση για επιτυχία
  • Διαχείριση των ΜΜΕ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (εμπορευματοποίηση αθλητισμού)

Ζ2:

  • Ηθικές αξίεςκαι ανθρωπιστικά ιδανικά
  • Ομαδικό πνεύμα/ ευγενής άμιλλα/ αλτρουϊσμός
  • Πίστη στο Ολυμπιακό ιδεώδες
  • Πείσμα/ πειθαρχία/ αντοχή/ επιμονή/ υπομονή­/ ψυχικό σθένος.
  • Εγκράτεια χαρακτήρα κι όχι έπαρση μπροστά στη νίκη, αξιοπρέπεια στην αντιμετώπιση της ήττας.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ

1η δραστηριότητα

Β1. Το ποίημα αναφέρεται στις ψυχολογικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αθλητές. Μιλώντας σε α’ ενικό πρόσωπο δείχνει αποφασισμένος να αγωνιστεί αφήνοντας πίσω όλες τις προφάσεις που μέχρι τώρα στέκονταν εμπόδιο. Αποφασισμένος να πετύχει αναλογίζεται την σκληρή αντιμετώπιση «της κερκίδας». Βιώνοντας έντονα συναισθήματα και με το βλέμμα στραμμένο στην νίκη κόβει το νήμα πριν να δοθεί το σήμα της εκκίνησης . Οι αποδοκιμασίες είναι έντονες και εκείνος νιώθει  μόνος.

Β2α.

Εξομολογητικός τόνος επιτυγχάνεται με την χρήση:

  • α’ ενικού ρηματικού προσώπου (κόψω)
  • με την χρήση ρημάτων παρελθοντικού χρόνου (τελείωσαν)
  • μεταφορικές φράσεις που αναφέρονται σε βιωματικές εμπειρίες (θέλω πολύ να νικήσω).

Β.

Στην δεύτερη στροφή του ποιήματος εντοπίζεται ο αφηγηματικός τρόπος της περιγραφής. Ειδικότερα αυτός εκτείνεται στους στίχους (οι κερκίδες πυκνοκατοιμημένες ….κυρίως με τους ηττημένους) στους οποίους στήνεται το σκηνικό της δράσης. Οι θεατές χαρακτηρίζονται «άπληστοι» και «αυστηροί», καθώς ο ποιητής θέλει να μεταφέρει τα συναισθήματα χρέους και ευθύνης που φέρει ο ίδιος ως συμμετέχων αθλητής. Νιώθει ότι κρίνεται από τα βλέμματά τους, κατακλυσμένος από τον φόβο και το άγχος της αποτυχίας. «Οι ηττημένοι» επωμίζονται την επικριτική ματιά τους και την αποδοκιμασία τους. 

Β3.

Ο ήρωας του ποιήματος εκφράζει την επιθυμία του να συμμετάσχει σε έναν αγώνα ταχύτητας και να νικήσει . Στην αρχή δηλώνει την επιμονή του και την ισχυρή θέλησή του για τη νίκη μετά από αποτυχίες τους παρελθόντος. ( «Οι δικαιολογίες… φόρμα» )Στη συνέχεια, διαφαίνεται το πάθος, η μαχητικότητά του και η αγωνιστικότητά του καθώς αναφέρει ότι δεν θα αφήσει δεύτερες σκέψεις και εξωτερικούς παράγοντες να τον επηρεάσουν (« Τώρα όμως… κρατήματα»). Είναι η στιγμή να δικαιωθούν οι προσπάθειές του και να επιτύχει τους στόχους του. Η στάση αυτή του ήρωα μπορεί να εμπνεύσει τους σύγχρονους νέους  να μην εγκαταλείπουν  τα όνειρά τους. Συγκεκριμένα, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, καθώς για να μπορέσει κάποιος να υλοποιήσει τους στόχους του, οφείλει να έχει επιμονή, υπομονή και ισχυρή θέληση. Τέλος, σημαντικό είναι να μην είναι ευθυνόφοβος αλλά επικεντρωμένος σε αυτό που κάνει, καταβάλλοντας την απαιτούμενη προσπάθεια. 

Επιμέλεια:       

ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ ΕΙΡΗΝΗ , ΔΑΒΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ, ΚΑΤΤΗ ΜΑΡΙΝΑ, ΛΥΚΟΥ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ, ΜΗΤΡΟΥΣΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΒΗΘΛΕΕΜ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΕΛΕΝΑ, ΒΕΡΝΕΖΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΜΠΑΛΝΤΟΥΚΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑ, ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΑΣ ΜΑΝΘΟΣ, ΖΑΡΔΟΥΚΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΑΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΜΑΡΚΟΥΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΚΑΡΑΤΖΗ ΦΙΛΙΩ, ΒΟΥΡΑΝΗ ΚΕΛΛΥ, ΖΑΝΝΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

και τα κέντρα ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ: Πειραιά, Κερατσίνι, Αρτέμιδα, Παγκράτι Κέντρο, Νέα Φιλαδέλφεια, Νέο Ηράκλειο, Αλεξανδρούπολη, Άλιμος Τράχωνες, Αργυρούπολη, Ηλιούπολη Κέντρο, Ηλιούπολη Κανάρια, Θεσσαλονίκη Πεύκα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ – ΕΚΘΕΣΗ (ΕΠΑΛ)

Εδώ μπορείτε να βλέπετε τις προτεινόμενες απαντήσεις από τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες 2021.

Το newsit.gr, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ θα σας παρουσιάζει τις προτεινόμενες απαντήσεις και λύσεις στα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες 2021.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2021 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ

ΠΕΜΠΤΗ 17-06-2021 – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)

ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 – ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ IΙ
ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 – ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ)
ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 – ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 19-06-2021 – ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2
ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 – ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 – ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 23-06-2021 – ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 – ΥΓΙΕΙΝΗ
ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 – ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ)
ΠΕΜΠΤΗ 24-06-2021 – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 – ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 – ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 – ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25-06-2021 – ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 – ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 – ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ)
ΣΑΒΒΑΤΟ 26-06-2021 – ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 28-06-2021 – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΔΕΥΤΕΡΑ 28-06-2021 – ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
ΔΕΥΤΕΡΑ 28-06-2021 – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

Διαβάστε ακόμη:

Πανελλήνιες 2021: Ο αριθμός των εισακτέων ανά σχολή και τμήμα – Το πρόγραμμα των εξετάσεων

Πανελλήνιες 2021: Ποιες Σχολές οδηγούν σε σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση

Πανελλήνεις 2021: 6 χρήσιμες συμβουλές για γονείς και υποψήφιους

Πανελλήνιες 2021: 5 τμήματα που δεν γνωρίζεις και σε οδηγούν σε δυναμικούς κλάδους και επαγγέλματα

 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις