Η αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλήνιες 2022 για τους μαθητές των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ έχει ξεκινήσει.
Το newsit.gr, συμμεριζόμενο το μεγάλο ενδιαφέρον μαθητών, γονέων και καθηγητών για την αμεσότερη και την πιο έγκυρη ενημέρωση για τα Θέματα και τις Απαντήσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022, σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, τον μεγαλύτερο Εκπαιδευτικό Όμιλο της χώρας, με 34 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της Εκπαίδευσης, 72 Φροντιστήρια σε όλη την Ελλάδα και περισσότερους από 13.000 μαθητές για τη σχολική χρονιά 2021-2022, καθ’ όλη τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα σας προσφέρει την πληρέστερη ενημέρωση.
Επιθυμώντας να σας βοηθήσουμε στον μέγιστο βαθμό, έτσι ώστε να εκπληρώσετε τα όνειρα και τους στόχους σας αναφορικά με τις σπουδές σας, έχουμε καταγράψει −καθοδηγούμενοι από την εδώ και 34 χρόνια εμπειρία μας− κάποιες χρήσιμες συμβουλές για να ανταπεξέλθετε στη δοκιμασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2022 με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Καταρχάς, πρέπει όλοι να γνωρίζετε ότι το υγειονομικό πρωτόκολλο Covid19 που θα ισχύσει στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψηφίους είναι η υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των Εξεταστικών Κέντρων.
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μία ευκαιρία για να ξεκινήσετε τις σπουδές σας· σίγουρα, όμως, δεν είναι η μόνη. Συνεπώς, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτές τις Εξετάσεις με ηρεμία και, σε καμία περίπτωση, να μη δημιουργείτε στο μυαλό σας τον μύθο ότι από αυτές μονάχα εξαρτάται το μέλλον και η επαγγελματική σας σταδιοδρομία.
Επιπλέον, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μία εκπαιδευτική δοκιμασία ανάλογη με αυτές που έχετε αντιμετωπίσει τόσα χρόνια στη σχολική σας διαδρομή και στις Προσομοιώσεις των Φροντιστηρίων μας, αλλά και στις εξετάσεις γλωσσομάθειας· συνεπώς, είναι οικεία και όχι κάτι πρωτόγνωρο.
Το μυστικό είναι να συμμετέχετε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις σκεπτόμενοι θετικά, κάτι που είναι βέβαιο ότι βοηθά να αντιμετωπίζουμε κάθε δυσκολία στη ζωή μας με αισιοδοξία, πρακτικότητα και αποτελεσματικότητα.
Αν θέλουμε, λοιπόν, να καταγράψουμε και να συνοψίσουμε κάποιες χρήσιμες συμβουλές, μπορούμε να αναφέρουμε τις εξής:
Πριν από τις εξετάσεις
- Παύουμε να επαναλαμβάνουμε στον εαυτό μας ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι κάτι φοβερό, που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε, έχοντας ξεχάσει πόσες εξετάσεις έχουμε δώσει μέχρι τώρα.
- Οι επιδόσεις δεν είναι «ή του ύψους ή του βάθους». Υπάρχουν αξιόλογες λύσεις στο μηχανογραφικό δελτίο για όλες τις βαθμολογικές δυνατότητες, αρκεί να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας για να υπερβούμε τον πήχη της Ε.Β.Ε.
- Δεν προφητεύουμε καταστροφές, γιατί τότε γινόμαστε μικροί προφήτες με ειδίκευση σε αρνητικές προβλέψεις για το ίδιο μας το μέλλον! Σκεπτόμαστε θετικά! Δημιουργούμε ένα ασφαλές περιβάλλον μαζί με τους ανθρώπους που μας γνωρίζουν καλά (Γονείς, Φίλοι, Καθηγητές), οι οποίοι είναι βέβαιο πως και σε αυτήν τη δοκιμασία θα βρίσκονται δίπλα μας.
- Αρνητικές σκέψεις, όπως «δεν θα τα καταφέρω», εντείνουν την ανασφάλειά μας. Αντίθετα, ρεαλιστικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά η πορεία της ζωής μου εξαρτάται και από άλλους παράγοντες», μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας.
- Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για «SOS» θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
- Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. Καλύτερα να κλείσουμε από νωρίς τα βιβλία και να κάνουμε το πρωί μια σύντομη επανάληψη.
- Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των Εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη. Ειδικά το βράδυ της παραμονής κάθε εξέτασης αποφεύγουμε τις διατροφικές υπερβολές και καταναλώνουμε ένα ελαφρύ γεύμα.
Κατά τη διάρκεια της τρίωρης δοκιμασίας
- Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:
– Δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο
– Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι)
– Τρία στυλό (μπλε ή μαύρου χρώματος), μολύβι, γόμα και ξύστρα
– Γεωμετρικά όργανα, όπου χρειάζονται
– Ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
– Ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης (όχι smartwatch)
- Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
- Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
- Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
- Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
- Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.
- Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (δηλαδή, τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
- Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
- Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση.
- Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
- Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
- Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
- Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
- Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης! Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.
- Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό! Δεν μπορούμε να ξέρουμε απολύτως τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων. Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα και διαγράφουμε τα συναισθήματά μας μετά το τέλος της εξέτασης.
Μετά τις εξετάσεις
Συμπληρώνουμε το μηχανογραφικό μας δελτίο με τη συμβουλευτική υποστήριξη των Καθηγητών και των Φροντιστών μας.
Εδώ και 34 χρόνια, που υπηρετούμε το εκπαιδευτικό λειτούργημα, έχουν βρεθεί κοντά μας δεκάδες χιλιάδες Μαθητές. Μαθητές που πέτυχαν σπουδαίες επιδόσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και Μαθητές που τα πήγαν λιγότερο καλά.
Το όποιο αποτέλεσμα κρίθηκε κυρίως από την προσπάθεια και την προετοιμασία που είχαν κάνει, σε όλα τα χρόνια της σχολικής τους διαδρομής, αλλά και σε μεγάλο βαθμό από την ψυχική τους ηρεμία, τη συναισθηματική ασφάλεια και τη συγκέντρωση που είχαν κατά τη διάρκεια της εξέτασης του εκάστοτε μαθήματος.
Με τους περισσότερους Μαθητές μας, παρά τα χρόνια που έχουν περάσει, επικοινωνούμε μέσω του Συλλόγου των Αποφοίτων των Φροντιστηρίων μας. Έχουμε την τιμή και τη χαρά, ακόμη, να διδάσκουμε τα παιδιά πολλών παλιών Μαθητών μας.
Το βέβαιο είναι πως η πορεία της ζωής του καθενός, σε καμία περίπτωση, δεν κρίθηκε μόνο από την επίδοσή του στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Η συμβουλή μας είναι να αντιμετωπίσετε αυτές τις Εξετάσεις ως μία ακόμα εμπειρία στη ζωή σας, και μάλιστα διδακτική και δημιουργική, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος.
Οι ευκαιρίες στη ζωή μας είναι πραγματικά ανεξάντλητες, αρκεί να έχουμε τη διάθεση να τις κυνηγήσουμε και να κάνουμε πράξη τα όνειρά μας.