ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2023: Με νομοθετικές ρυθμίσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προβλέπει, μεταξύ άλλων:
– Μετεγγραφή Ελλήνων φοιτητών από την Ουκρανία. Λόγω των έκτακτων συνθηκών που επικρατούν στην εμπόλεμη Ουκρανία, το Υπουργείο μεριμνά ώστε Έλληνες φοιτητές που φοιτούσαν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 σε Πανεπιστήμια της Ουκρανίας και συνεχίζουν να φοιτούν κατά το έτος 2022-2023, να μπορούν να ζητήσουν μια μόνο φορά τη μετεγγραφή τους σε αντίστοιχο ή με συναφές αντικείμενο σε περίπτωση μη αντιστοιχίας Τμήμα ελληνικού ΑΕΙ, καθ’ υπέρβαση του προβλεπόμενου ποσοστού μετεγγραφόμενων ανά Τμήμα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
– Παράταση ατομικών συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου για την καθαριότητα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Αιγαίου, που λήγουν από την 21η.10.2022 έως την 23η.11.2022, καθώς και ατομικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου του προσωπικού που απασχολείται για την καθαριότητα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, η ισχύς των οποίων λήγει την 30η.9.2022, μπορούν να παραταθούν έως την 31η.12.2022.
– Θέσπιση προθεσμίας καθορισμού του προγράμματος πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σε συνέχεια των εξαγγελιών της Υπουργού Νίκης Κεραμέως στις αρχές Σεπτεμβρίου 2022, τίθεται αποκλειστική προθεσμία για την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με την οποία καθορίζεται το πρόγραμμα εξετάσεων της τακτικής εξεταστικής περιόδου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η 15η Σεπτεμβρίου του σχολικού έτους εντός του οποίου πραγματοποιούνται οι πανελλαδικές εξετάσεις.
– Ρυθμίσεις για το μηχανογραφικό δελτίο: προβλέπεται ότι οι υποψήφιοι στις πανελλαδικές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, μετά από την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων, συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο σε μία φάση, δεδομένου ότι, μετά και τη δεύτερη χρονιά εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής προκύπτει ότι αυτή έχει οδηγήσει στην εισαγωγή της συντριπτικής πλειονότητας των υποψηφίων (90%) στις πρώτες προτιμήσεις τους.