Site icon NewsIT
10:08 | 30.05.24

Πανελλήνιες 2024 Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛ: Θέματα και απαντήσεις από το Διακρότημα

Πανελλήνιες 2024 Νέα Ελληνικά ΕΠΑΛ: Θέματα και απαντήσεις από το Διακρότημα

”ÙÈ„ÏȸÙıÔ ·¸ ÙÁÌ ›Ì·ÒÓÁ Ù˘Ì –·ÌÂÎη‰ÈÍ˛Ì ≈ÓÂÙ‹ÛÂ˘Ì „È· ÙÔıÚ Ï·ËÁÙ›Ú Ù˘Ì ≈–¡À ÙÁÌ –›ÏÙÁ 7 …ÔıÌflÔı 2018, ÛÙÔÌ –˝Ò„Ô «ÎÂfl·Ú. (EUROKINISSI/ILIALIVE.GR/√…¡ÕÕ«” ”–’—œ’Õ«”)

Newsit Newsroom

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2024 ΕΠΑΛ Νέα Ελληνικά: Πρεμιέρα σήμερα στις Πανελλαδικές εξετάσεις για τους χιλιάδες υποψήφιους των ΕΠΑΛ, οι οποίο εξετάζονται στο μάθημα «Νέα Ελληνικά».

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., ώρα κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Το newsit.gr, και φέτος, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ θα παρουσιάζει τις προτεινόμενες απαντήσεις σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες 2024. 

Προτεινόμενες απαντήσεις από τον εκπαιδευτικό Όμιλο Διακρότημα:

«Α1.α
Απάντηση :
O αρθρογράφος καταλήγει σε δυο συμπεράσματα όσον αφορά το ρόλο του διαβάσματος στην ζωή του ανθρώπου. Αρχικά, αναφέρει ότι το βιβλίο δεν αποτελεί πανάκεια, καθώς όσο σημαντικό και αν είναι, δεν μπορεί να επιλύσει όλα τα προβλήματα της ζωής του ανθρώπου και να του προσφέρει όσες γνώσεις προσφέρει η πραγματικότητα και η ίδια η ζωή. Παρόλα αυτά , διαπιστώνει ότι το βιβλίο βοηθά στην αντίληψη, την συνειδητοποίηση της πραγματικότητας καθώς αποτελεί οδηγό του ανθρώπου στην ζωή.

Α1.β
Απάντηση:
Mεταφορά : «πηγή πνευματικής τροφής» συγκινησιακά φορτισμένη έκφραση:«πεμπτουσία της ανθρώπινης γνώσης»
Επίθετο: «θαυματουργό φάρμακο»

Α2.α
Απάντηση:
Θ.Π «Ένα άλλο αδιαμφισβήτητο αποτέλεσμα …επαγγελματικό του τομέα.»
Σχόλια/λεπτομέρειες : «ταυτόχρονα… έως ατομικής λογικής»¨
Κατακλείδα: —

A2.β
Απάντηση:
Άποψη : οπτική
Ενισχύεται: εντείνεται
Συνειδητοποιήσει: αντιληφθεί

Α3.α
Απάντηση : Επικοινωνιακό πλαίσιο : ομιλία
Ζητούμενο : αξία του βιβλίου
1. Διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες.
– Επεκτείνει τις γνώσεις του ανθρώπου, αποτελεί παράθυρο στον κόσμο.
– Βοηθά στην ανάπτυξη της κρίσης, επιτρέπει την απόκτηση πολλαπλών ιδεών, απόψεων.
– Τροφοδοτώντας τη σκέψη με ιδέες και γνώσεις οξύνει τον ανθρώπινο νου, ενεργοποιεί τον προβληματισμό, βοηθά στην ανακάλυψη των ανθρώπινων συμπεριφορών.
– Ο άνθρωπος που διαβάζει καθίσταται ικανός να διεξάγει έναν διάλογο με επιχειρήματα.
– Απαλλάσσει την ανθρώπινη σκέψη από προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες.
2. Καταργεί την μοναξιά, αποτελεί μέσο ψυχαγωγίας.
– το βιβλίο αποτελεί μέσο που επιτρέπει την φυγή από την καθημερινότητα, πλουτίζει τον ανθρώπινο νου με εικόνες, συναισθήματα, προκαλεί ζωηρές συγκινήσεις.
– Αποτελεί δημιουργικό τρόπο κάλυψης του ελεύθερου χρόνου, καταργεί την μοναξιά.
– Προσφέρει σε όλους την δυνατότητα να «ταξιδεύουν» σε άλλους τόπους, εποχές, να απολαμβάνουν την ελευθερία πέρα από χρονικούς και γεωγραφικούς περιορισμούς.
– Ενδυναμώνει την ενσυναίσθηση, καθώς η ανάγνωση επιτρέπει στον αναγνώστη να μοιράζεται τις αγωνίες και τα συναισθήματα των ηρώων του βιβλίου. Με τον τρόπο αυτό πλουτίζει και τον δικό του συναισθηματικό κόσμο.
– Το βιβλίο αποτελεί πιστό φίλο που ακολουθεί ττον αναγνώστη παντού και πάντα.
3. Προωθεί τον πολιτισμό, ενισχύει την δημοκρατία.
– Το βιβλίο συμβάλλει στην διάδοση των ιδεών, προωθεί τον ελεύθερο διάλογο, βασικές προϋποθέσεις ενός δημοκρατικού
πολιτεύματος.

–  Καταγράφει και διασώζει ήθη, έθιμα, παραδόσεις, μεταδίδει αξίες του εθνικού πολιτισμού.
– Διδάσκει και διασώζει τη γλώσσα.
– Αποτελεί δείκτη πολιτισμού, καταπολεμά την αμάθεια, προάγει τις τέχνες και τις επιστήμες.
– Διασώζει τα επιτεύγματα της ανθρώπινης σκέψης και τα μεταδίδει στις επόμενες γενιές. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζει την πρόοδο και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού.

Χώρος που διαδραματίζεται η ιστορία
Β1.
Ο χώρος που διαδραματίζεται η ιστορία είναι ένα μικρό χωριό της ελληνικής επαρχίας. Ο κεντρικός ήρωας είναι ένα παιδί που αγαπά το διάβασμα και ένας ηλικιωμένος κάτοικος του χωριού, ο οποίος κατέβαινε στην πόλη συχνά. Ο ήρωας της ιστορίας παρακάλεσε τον ηλικιωμένο να του φέρει από την πολιτεία ένα βιβλίο για να διαβάσει. Ο παππούς γυρίζοντας έπειτα από κάποιες μέρες στο χωριό έφερε πράγματι ένα βιβλίο στο παιδί που το διάβαζε με πάθος. Ο παππούς μαγεύτηκε από το βιβλίο, όπως και ο μικρός. Αυτό λοιπόν το γεγονός, η αγάπη δηλαδή και το πάθος για το βιβλίο και την ανάγνωση ένωσε αυτούς τους δύο.
Β2.
α) Αφήγηση: Έβαλε ο παππούς τα μεταλλίκια στην απαλάμη του… τα έδωσε πίσω.
Διάλογος: ‘’ Πάρτα του’’ λέει… Άντε, άντε Σύμφωνοι;΄΄
β) ΄΄ το παιδί έπεσε πάνω στο βιβλίο με τα μούτρα΄΄ : μεταφορά
‘’ήταν σαν μικρό σπιτάκι΄΄ : παρομοίωση
‘’ και το διάβασε, το διάβαζε ολόκληρο το χειμώνα’’ : επανάληψη
Β3.
Ο ήρωας του αποσπάσματος, ένα μικρό αγόρι που δούλευε σε κάποιο χωριό, αγαπούσε ιδιαίτερα τα βιβλία. Αυτό φαίνεται από την προσπάθεια του να προμηθευτεί κάποιο βιβλίο γεγονός όχι ιδιαίτερα εύκολο, καθώς εκεί που βρισκόταν δεν υπήρχαν βιβλιοπωλεία. Πράγματι, δίνοντας τις ελάχιστες οικονομίες που είχε σε κάποιον ηλικιωμένο, ο οποίος κατέβαινε στην πόλη, βρήκε τρόπο να αποκτήσει ένα βιβλίο. Όταν ο παππούς επέστρεψε και έδωσε το βιβλίο στον μικρό, ο ήρωας έτρεμε από συγκίνηση. Το άνοιξε και χωρίς να χάνει χρόνο ξεκίνησε αμέσως την ανάγνωση του. Του άρεσε, τόσο πολύ, που το διάβασε πολλές φορές μέχρι να το αποστηθίσει.

Τη σημερινή εποχή οι νέοι έχουν απομακρυνθεί από την ανάγνωση των βιβλίων. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης που συνδυάζουν τον ήχο και την εικόνα ελκύουν περισσότερο τη νέα γενιά.
Παράλληλα, οι αυξημένες σχολικές υποχρεώσεις κάνουν τους νέους να αντιμετωπίζουν το διάβασμα περισσότερο ως υποχρέωση παρά ως ψυχαγωγία.

Τέλος, ο περιορισμένος ελεύθερος χρόνος που διαθέτουν απωθεί τους νέους από την ανάγνωση βιβλίων, διότι τη θεωρούν χρονοβόρα και κουραστική διαδικασία.

Επιμέλεια:
Σαραντίτη Ειρήνη, Δάβου Μαριάννα, Μητρούσκας Δημήτρης, Ψαρουδάκη Ελευθερία, Δερμιτζάκη Νίκη,
Περώνης Φώτης, Μανάκου Μαρία, Κρουστάλη Όλγα
και τα κέντρα ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ: Πειραιάς, Κερατσίνι Ταμπούρια, Παγκράτι Κέντρο, Ηράκλειο Κρήτης,
Κατερίνη»

 

Τα θέματα που έπεσαν στα «Νέα Ελληνικά» για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ

Το newsit.gr σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό όμιλο ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ θα παρουσιάζει τις προτεινόμενες απαντήσεις σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες 2024.

Πανελλήνιες 2024 – Πρόγραμμα Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ

ΠΕΜΠΤΗ 30-5-2024: ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.

ΣΑΒΒΑΤΟ 1-6-2024: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα).

ΔΕΥΤΕΡΑ 3-6-2024: ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II, ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ), ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ.

ΤΕΤΑΡΤΗ 5-6-2024: ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ, ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ, ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ.

ΤΡΙΤΗ 11-6-2024: ΥΓΙΕΙΝΗ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ), ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ.

ΠΕΜΠΤΗ 13-6-2024: ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ, ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ, ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-6-2024: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ, ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ), ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 17-6-2024: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ, ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ.

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ.

 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version