Αλλάζουν (ξανά) όλα στις πανελλήνιες εξετάσεις και εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές γίνονται για ακόμη μια φορά τα... πειραματόζωα...
Στις πλάτες των μαθητών για ακόμη μια φορά το υπουργείο Παιδείας παίζει φέροντας αλλαγές, οι οποίες δεν θα είναι οι τελευταίες, καθώς στην συνέντευξή του στην κρατική τηλεόραση ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά ότι θα έρθουν κι άλλες σε βάθος τριών ως πέντε ετών. Θα αφορούν δηλαδή όλους τους μαθητές που φοιτούν σήμερα ακόμη και στο γυμνάσιο.
Ο κ. Γαβρόγλου έκανε λόγο για ένα μικτό σύστημα εξετάσεων με «ένα ποσοστό το απολυτήριο, ένα ποσοστό τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα» το οποίο θα καθορίζει την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.
Ήδη πάντως με την τροπολογία που ήρθε ήδη στη Βουλή τα Τμήματα των ΑΕΙ κατατάσσονται πλέον σε τέσσερα Επιστημονικά Πεδία (καταργείται ένα Επιστημονικό Πεδίο αυτό που αφορά στις Παιδαγωγικές Σχολές), που ορίζονται ως εξής:
1ο Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2ο Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4ο Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.
Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν ή δύο από τους εξής εναλλακτικούς συνδυασμούς μαθημάτων ανά Ομάδα Προσανατολισμού, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα στα οποία υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.
Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Αρχαία Ελληνικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ιστορία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στα Λατινικά της Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): η Φυσική Ομάδας Προσανατολισμού, η Χημεία Ομάδας Προσανατολισμού και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στα Τμήματα του 2ου Επιστημονικού Πεδίου.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα, επιλέξουν να εξετασθούν στη Βιολογία Ομάδας Προσανατολισμού, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τα κοινά μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σε όποιο Επιστημονικό Πεδίο κι αν κατευθύνονται, είναι τα εξής τρία (3): τα Μαθηματικά Ομάδας Προσανατολισμού, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και η Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας).
Αν οι υποψήφιοι, εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, τότε έχουν πρόσβαση στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο.
Αν οι υποψήφιοι εκτός από τα ανωτέρω τρία κοινά μαθήματα επιλέξουν να εξετασθούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), τότε έχουν πρόσβαση στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο.
Οι εναλλακτικοί συνδυασμοί πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
Παρεμβάσεις στα ΕΠΑΛ
Παράλληλα με τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, που έχει κατατεθεί στο ίδιο Σχέδιο Νόμου, προβλέπονται:
1. Καθιερώνεται η εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στα ΕΠΑΛ η οποία θα παρέχεται παράλληλα με την κύρια διδασκαλία στις τάξεις των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης. Για την υλοποίηση το νέου θεσμού προβλέπεται ότι αυτός μπορεί να χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και ότι μπορούν να απασχολούνται σε αυτό μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί.
2. Οι απόφοιτοι εσπερινών ΕΠΑ.Λ. με την πραγματοποίηση τουλάχιστον 300 ημερομισθίων, στην ειδικότητα που αποφοιτούν μπορούν να προσέρχονται σε εξετάσεις πιστοποίησης προσόντων, χωρίς την παρακολούθηση του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» (η δυνατότητα προϋπήρχε με την προϋπόθεση όμως να έχουν συμπληρώσει 600 ημερομίσθια).
3. Με σχετικές διατάξεις επιδιώκεται η ομοιόμορφη οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης (γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ).