- Νέοι σχεδιασμοί και προτάσεις από το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής στην ανώτερη εκπαίδευση - Υπάρχουν σκέψεις για κατάργηση των Πανελληνίων εξετάσεων και εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ με το βαθμό του απολυτηρίου - Όλα αυτά ενώ φέτος, για πρώτη φορά ο βαθμός απολυτηρίου δεν προσμετράται για τον τελικό μέσο όρο! - Άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με την κατάθεση του μηχανογραφικού αλλά και με τις βάσεις - Διαβάστε όλες τις αλλαγές που ίσως κληθούν να... αντιμετωπίσουν ξανά οι μαθητές
Χωρίς εξετάσεις, μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου θα μπαίνουν οι μαθητές στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Αυτό είναι το σχέδιο που επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και αναμένονται ανακοινώσεις μέσα στην επόμενη σχολική χρονιά.
Οξύμωρο, ωστόσο, είναι το γεγονός πως για πρώτη χρονιά φέτος ο βαθμός απολυτηρίου έχασε τη δυναμική του στις πανελλήνιες εξετάσεις καθώς δεν προσμετράται για τον τελικό μέσο όρο.
Όπως φαίνεται όμως η ηγεσία του υπουργείο Παιδείας έχει σχέδιο όχι απλά να τον επαναφέρει στο “παιχνίδι”, αλλά και να τον ενισχύσει.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, το υπουργείο Παιδείας παλεύει εδώ και μήνες να προλειάνει το έδαφος για τις επερχόμενες αλλαγές ασκώντας σκληρή κριτική στο υπάρχον σύστημα. Ο υπουργός, Νίκος Φίλης, παρά την επιτυχημένη διεξαγωγή των φετινών εξετάσεων δεν δίστασε την ίδια μέρα με την ανακοίνωση των βάσεων να κάνει λόγο για ένα σύστημα το οποίο έχει χάσει τη δυναμική του και υποβαθμίζει το σχολείο.
Στο πλαίσιο του International Baccalaureate, το υπουργείο μελετάει τη δημιουργία ενός εθνικού απολυτηρίου που θα αποτελεί και το διαβατήριο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
«Το σύστημα πρέπει να αλλάξει και ο βαθμός απολυτηρίου θα αποτελεί τον βαθμό με τον οποίο θα εισάγονται οι υποψήφιοι στις σχολές. Στόχος με τις αλλαγές αυτές είναι η αναβάθμιση του Λυκείου, και πρώτα πρέπει να προχωρήσουμε στην αναμόρφωσή του. Γι’ αυτό το λόγο είναι δύσκολο να ορίσω πότε θα μπορούσε να εφαρμοστεί το νέο εισαγωγικό σύστημα», δηλώνει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννης Παντής.
Οι αλλαγές στις οποίες αναφέρεται αφορούν το Λύκειο των δύο τάξεων και το Γυμνάσιο των τεσσάρων. Κατά καιρούς έχουν τοποθετηθεί τόσο η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας κ. Σία Αναγνωστοπούλου όσο και μέλη του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία σε αυτό, προαναγγέλλοντας την ολοκληρωτική αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Αντώνης Λιάκος είχε παρουσιάσει και μία ολοκληρωμένη πρόταση που αφορούσε στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου προβάλλοντας την Ελληνική αλλά και την Αγγλική Γλώσσα ως βασικά διδακτικά αντικείμενα στις δύο τάξεις του Λυκείου, αποκλείοντας όμως μαθήματα όπως τα Αρχαία και τα Μαθηματικά. Με τον τρόπο που είχε διαμορφωθεί το πρόγραμμα και οι κατευθύνσεις μαθημάτων, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αποκλείσουν τα παραπάνω αντικείμενα και στη θέση τους να συμπεριλάβουν άλλα όπως Σχέδιο και Ιστορία της Τέχνης.
Επιπρόσθετα, η ηγεσία κρατάει κλειστά τα χαρτιά της σχετικά με τις λεπτομέρειες του νέου συστήματος, καθώς δεν είναι γνωστό αν η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα ισχύει και στο νέο σύστημα και αν θα υπάρξει αυτούσιο το σύστημα των βάσεων εισαγωγής. Αντίθετα, επιμένει στο επιχείρημα για μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν στην αναβάθμιση του Λυκείου.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος