Site icon NewsIT

Πάνω από 4 χρόνια καθυστερήσεις για τον Προαστιακό

20.02.2010 | 10:03
ΦΩΤΟ EUROKINISSI

ΦΩΤΟ EUROKINISSI

  Με ρυθμούς χελώνας προχωρούν τα έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου, όπου το δίκτυο του είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί έως το 2010, αλλά τώρα πάει για μετά...το 2014!

 

Μετά τις καθυστερημένες επεκτάσεις του δικτύου προς την Κόρινθο και το Κιάτο, σε αναμονή βρίσκονται πλέον όλες οι επόμενες «σημαντικές» στάσεις του προαστιακού σιδηροδρόμου. Σύμφωνα με τα “Νέα”, όπως δήλωσαν στελέχη του ΟΣΕ, από αυτές τις καθυστερήσεις απειλείται να βουλιάξει ολόκληρο το εγχείρημα των σιδηροδρομικών προαστιακών συνδέσεων.
 
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ζωτικής σημασίας για ολόκληρη την περιοχή των Μεσογείων επέκταση του προαστιακού προς το Λαύριο, η οποία βρίσκεται στον αέρα καθώς χάνει οριστικά το τρένο για ένταξή της στο ΕΣΠΑ και πλέον για την υλοποίησή της πρέπει να οδηγηθεί στα χέρια των ιδιωτών!
 
Παράλληλα και οι κρίσιμες επεκτάσεις προς τη Χαλκίδα και τη Θήβα που έπρεπε να λειτουργούν από το περασμένο φθινόπωρο, έχουν βαλτώσει.
 
Οι μεγάλες καθυστερήσεις:
 
ΧΑΛΚΙΔΑ
Άγνωστο πότε θα φθάσει. Η επέκταση του προαστιακού προς τη Χαλκίδα αρχικά είχε προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2006, ενώ το νεώτερο χρονοδιάγραμμα τοποθετούσε τη λειτουργία το καλοκαίρι του 2009. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα έργα βελτίωσης της υπάρχουσας διπλής γραμμής προκειμένου τα τρένα να αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες, ενώ βελτιώσεις έγιναν και στους σταθμούς. Μάλιστα, τον περασμένο Ιούνιο, λίγες ημέρες πριν από τις ευρωεκλογές,
εξαγγέλθηκε ότι θα λειτουργήσει πιλοτικά ο προαστιακός προς τη Χαλκίδα και ότι θα ακολουθούσε η κανονική λειτουργία έως το φθινόπωρο. Παρ΄ όλα αυτά, ο προαστιακός δεν έχει φτάσει ακόμα στη Χαλκίδα, ενώ παραμένει άγνωστο πότε θα συμβεί αυτό!
 
ΘΗΒΑ
Εκκρεμεί η ηλεκτροδότηση. Η επέκταση προς τη Θήβα ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2006. Όμως το νεώτερο χρονοδιάγραμμα τοποθετούσε τη λειτουργία της στα τέλη του 2009! Στο τμήμα προς τη Θήβα, στην υπάρχουσα διπλή γραμμή έγιναν εργασίες βελτίωσης του δικτύου και ανακατασκευάστηκαν πλήρως όλοι οι σταθμοί. Όλα τα έργα στη διπλή σιδηροδρομική γραμμή ΣΚΑ- Θήβα, μήκους 100 χλμ. (θα εξυπηρετεί και τα Ιντερσίτι του ΟΣΕ με κατεύθυνση προς τη Βόρεια Ελλάδα), συμπεριλαμβανομένης της σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης, ολοκληρώθηκαν στα τέλη του περασμένου χρόνου. Ωστόσο τα δρομολόγια του προαστιακού προς τη Θήβα, δεδομένου ότι προβλέπεται να εκτελούνται με ηλεκτροκίνητους συρμούς, δεν αναμένεται να αρχίσουν σύντομα.
 
ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ
Άγνωστη παραμένει και η τύχη της επέκτασης του προαστιακού δικτύου από το Κιάτο μέχρι το Ξυλόκαστρο. Τα έργα για τη συνέχιση της γραμμής μέχρι το Ξυλόκαστρο, ενώ είχε ανακοινωθεί ότι θα ολοκληρωθούν στα μέσα του 2011, δεν έχουν αρχίσει ακόμα να κατασκευάζονται! Κύριος λόγος της καθυστέρησης είναι ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι το Ξυλόκαστρο εμπλέκεται με το νέο οδικό δίκτυο Κορίνθου- Πατρών. Για να προχωρήσουν τα σιδηροδρομικά έργα, πρέπει η νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, όταν διοριστεί, να βρει λύσεις με τους εργολάβους.
 
ΛΑΥΡΙΟ- ΡΑΦΗΝΑ
Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες εξελίσσεται και η επέκταση του προαστιακού προς το Λαύριο. Η πολυαναμενόμενη επέκταση του προαστιακού από το Κορωπί μέχρι το Λαύριο, συνολικού μήκους 31 χιλιομέτρων, η οποία προέβλεπε τη δημιουργία 8 καινούργιων σταθμών για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Ανατολικής Αττικής και κυρίως των δήμων της περιοχής του Λαυρίου, βρίσκεται στον αέρα!
 
Σήμερα, όπως λένε στελέχη του ΟΣΕ, η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ «είναι πλέον αδύνατη, καθώς δεν υπάρχει καν ούτε η απαιτούμενη προέγκριση χωροθέτησής του από το υπουργείο Περιβάλλοντος». Ο μόνος δρόμος που απομένει, τονίζουν τα στελέχη, είναι η υλοποίηση του έργου από τους ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ. Σε αυτή την περίπτωση, προσθέτουν, «οι ιδιωτικές εταιρείες θεωρείται βέβαιο ότι θα απαιτήσουν να αναλάβουν τη διαχείριση ολόκληρου του σιδηροδρομικού προαστιακού δικτύου της Αθήνας». 
 

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version