Όπως εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στον ραδιοσταθμό “Στο Κόκκινο” πρόκειται για την ενιαία ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμανιών της Βουλγαρίας, της Βάρνας, του Μπουργκάς, το λιμάνι του Δούναβη και των τριών λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με τα αντίστοιχα εμπορευματικά κέντρα. Δηλαδή τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη.
«Μιλάμε», είπε ο κ Σπίρτζης, «για νέα χάραξη μεταξύ Θεσσαλονίκης – Καβάλας. Το λιμάνι της Καβάλας όλα αυτά τα χρόνια αλλά και της Θεσσαλονίκης, δεν συνδέονται με σιδηρόδρομο. Όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο, δε συνδέεται ούτε με την Εγνατία. Φτιάξαμε έναν υπέροχο δρόμο, την Εγνατία Οδό και δεν συνδέεται καν με το λιμάνι της Καβάλας, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης».
Νομοσχέδιο για τα ταξί
Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι με το νομοσχέδιο για τις μεταφορές που θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή θα μπουν κανόνες στο θέμα των ταξί και στη λειτουργία ιντερνετικών πλατφόρμων, όπως η Uber.
“Εμείς, είπε, δε θέλουμε ν’ απαγορεύσουμε τις διαδικτυακές πλατφόρμες σε σχέση με τη λειτουργία του ταξί. Πάμε να βάλουμε κανόνες που δε θα επιτρέπουν άλλου είδους κανόνες για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και άλλου είδους κανόνες για δραστηριότητες που είναι οι αστικές μεταφορές μέσω του διαδικτύου ή μέσω ενός τηλεφωνικού κέντρου».
Πρέπει να υπάρχουν κοινοί κανόνες για όλους, τόνισε ο κ Σπίρτζης. Αυτό που νομοθετούμε, που έχουμε ως εισήγηση, δεν είναι να κλείσει κάποιος ή να μη μπορεί να ξεκινήσει μια τέτοια δραστηριότητα, μπορεί αύριο το Σωματείο Ταξί ή κάποιος επιχειρηματίας να πάει και να πει «εγώ κάνω μια διαδικτυακή πλατφόρμα μ’ αυτή τη δράση». Αλλά, θα θεσπίσουμε ό,τι υπάρχει και για τον άνθρωπο που είναι επαγγελματίας αυτοκινητιστής, θα υπάρχει και γι’ αυτούς.”
“Δε γίνεται δηλαδή χωρίς άδειες ταξί να κάνουν αστικό μεταφορικό έργο όταν εντάσσονται επί της ουσίας στο τουριστικό προϊόν της ενοικίασης αυτοκινήτων – οδηγών” πρόσθεσε ο υπουργός.
Όπως είπε ο κ Σπίρτζης “οι προηγούμενες κυβερνήσεις άφησαν γκρίζες ζώνες για να μπορεί να καταστρατηγηθεί ο νόμος των αστικών μεταφορών, ο νόμος των ταξί και ν’ αντικατασταθεί από δράσεις ιδιωτικών εταιριών , χωρίς να υπάρχει καμία προδιαγραφή και χωρίς να υπάρχει και καμία δέσμευση αυτών των ανθρώπων κι αυτών των εταιριών σε σχέση με τις αστικές μεταφορές και συγκοινωνίες».
Δεν ξέρω, πρόσθεσε, γιατί τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας έχουν υιοθετήσει την Uber. Και μεσαία στελέχη της Νέας Δημοκρατίας και πιο νέοι. Αλλά υπάρχουν τα εξής θέματα: Υπάρχει μια εταιρεία, δε με νοιάζει τ’ όνομά της, ή πολλές εταιρείες, που ο νόμος τους έχει δώσει το δικαίωμα να νοικιάζουν αυτοκίνητα με οδηγό.
Αυτό έχει να κάνει με μια άλλη δράση, τη δράση και τη δραστηριότητα που έχουν επαγγελματίες αυτοκινητιστές σε αστικές περιοχές. Δηλαδή τα ταξί που έχουν χτυπηθεί και ιδιαίτερα από τη κρίση, ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.