Ένα θρίλερ στο οποίο εμπλέκονται ξένες υπηρεσίες, εταιρείες σε Κίνα και Τουρκία, το Ιράν και έχει ως κεντρικό φόντο το λιμάνι του Πειραιά, βρίσκεται σε εξέλιξη μετά τις ράβδους τιτανίου, ειδικά μηχανήματα και δοχεία με χημικές ουσίες που εντοπίστηκαν από τις ελληνικές αρχές σε δυο κοντέινερ που μετέφερε πλοίο.
Οι ξένες μυστικές υπηρεσίες ήταν εκείνες που ειδοποίησαν τις ελληνικές αρχές να κάνουν έλεγχο στο πλοίο στον Πειραιά, διότι θεωρούν ότι το φορτίο και δη το τιτάνιο που βρέθηκε στα δυο κοντέινερ, είχε προορισμό το Ιράν, το οποίο θα χρησιμοποιούσε τα υλικά αυτά για την ανάπτυξη του προγράμματός του για την παρασκευή πυρηνικών όπλων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, που αποκάλυψε το θέμα, ενδεικτικό της σοβαρότητας της υπόθεσης είναι ότι στην έρευνα για τη δέσμευση του φορτίου και ειδικά των ράβδων τιτανίου, από τα κοντέινερ του πλοίου στον Πειραιά, πήραν μέρος – εκτός από τους υπαλλήλους του τελωνείου – και στελέχη του Στρατού Ξηράς και της Πυροσβεστικής, με ειδικό εξοπλισμό για την αντιμετώπιση πυρηνικών και ραδιολογικών απειλών.
Το χρονικό
Όλα ξεκίνησαν στα τέλη Φεβρουαρίου όταν το πλοίο ήταν στην Σαγκάη της Κίνας. Εκεί φορτώθηκαν δυο κοντέινερ με προορισμό την Κωνσταντινούπολη. Στα τελωνειακά χαρτιά του πλοίου αποστολέας και παραλήπτης φερόταν μεγάλη ξένη εταιρεία logistics με παραρτήματα σε Κίνα και Τουρκία.
Στα επίσημα έγγραφα γινόταν πλήρης περιγραφή του φορτίου των κοντέινερ, το οποίο ήταν ράβδοι τιτανίου, ένας τόρνος υψηλής τεχνολογίας για την επεξεργασία του τιτανίου και δοχεία με χημικές ουσίες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι ράβδοι τιτανίου χαρακτηρίζονται ως «διττά» υλικά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εμπορικούς, αλλά και στρατιωτικούς σκοπούς, ενώ η διακίνησή τους ελέγχεται με βάση τη σχετική νομοθεσία.
Η ενημέρωση από ξένη μυστική υπηρεσία
Το πλοίο σάλπαρε από την Κίνα και ήρθε στον Πειραιά. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ξένη μυστική υπηρεσία ενημέρωσε την Αρχή για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος και τον επικεφαλής της, Χαράλαμπο Βουρλιώτη, ο οποίος ενημέρωσε με τη σειρά του τις ελληνικές αρχές.
Η αρχική πληροφορία έκανε λόγο για ένα κοντέινερ. Όταν, όμως, έγινε ο έλεγχος στο πλοίο στον Πειραιά από το Γ’ Τελωνείο βρέθηκαν δυο κοντέινερ.
Το φορτίο έχει δεσμευτεί για την ώρα, μέχρι οι έρευνες να δείξουν τι συμβαίνει. Η παραλήπτρια εταιρεία στην Κωνσταντινούπολη πάντως, έχει ξεκινήσει ήδη δικαστικές ενέργειες για την αποδέσμευση του φορτίου.
Οι ξένες μυστικές υπηρεσίες που έχουν εμπλακεί λένε ότι πρέπει να γίνουν εξονυχιστικές έρευνες, διότι θεωρούν ότι το φορτίο θα πήγαινε τελικά στο Ιράν για να χρησιμοποιηθεί για το πυρηνικό του οπλοστάσιο.