Τα τουριστικά πακέτα για την Ελλάδα είναι ανάμεσα στα πιο δημοφιλή τα μεγάλα τουριστικά πρακτορεία της Γερμανίας. Αισιόδοξα μηνύματα από την τουριστική έκθεση της Μόσχας.
Ιδιαίτερα αισίόδοξα είναι τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό το 2014 με φορείς να κάνουν λόφο για νέο ρεκόρ.
Σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ Πάνου Λειβαδά, με βάση τις εκτιμήσεις των τουριστικών πρακτόρων, το 2014 μπορεί να αποδειχθεί ίδιο ή και καλύτερο από την περσινή χρονιά.
«Επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά στην έκθεση της Μόσχας ΜΙΤΤ το κλίμα της αισιοδοξίας, ότι ύστερα από μία χρονιά σταθμό, το 2013, με ρεκόρ και σε αφίξεις και σε εισπράξεις, πράγματα τόσο σημαντικά για την οικονομία και για το 1 εκατομμύριο κόσμο, που εργάζεται στον κλάδο του τουρισμού, έρχεται ένα επίσης πολύ αισιόδοξο 2014» είπε ο κ. Λειβαδάς, ο οποίος επικαλέστηκε τα στοιχεία των προκρατήσεων και τις εκτιμήσεις, που του παρουσίασαν τα τουριστικά πρακτορεία με τα μεγαλύτερα μερίδια στην τουριστική αγορά της Ρωσίας.
Είναι προφανές ότι στους υπολογισμούς αυτούς λαμβάνεται υπόψη τόσο η ιδιαιτερότητα των διεθνών εξελίξεων, όσο και η πιθανώς αναμενόμενη τάση «διόρθωσης» μετά από μια χρονιά ρεκόρ, όμως σε κάθε περίπτωση η κυρίαρχη εκτίμηση είναι ότι «το 2014 μπορεί να είναι το ίδιο και πιθανόν ακόμη καλύτερο, από το 2013».
Ο γγ του ΕΟΤ σημείωσε ότι για πρώτη φορά ο Οργανισμός προχώρησε σε έρευνα πεδίου, δηλαδή έρευνα της τουριστικής αγοράς της Ρωσίας, ώστε να καταγραφούν οι βασικές παράμετροι του Ρώσου τουρίστα, το λεγόμενο προφίλ του, που συμπεριλαμβάνει τις επιθυμίες και προτιμήσεις του σε ό,τι αφορά την τουριστική του συμπεριφορά και άλλα στοιχεία, που βοηθούν στον σχεδιασμό του τουριστικού προϊόντος για τη Ρωσία. «Ως ΕΟΤ, τόσο αυτήν, όσο και όλες τις άλλες ειδικές έρευνες τις προσφέρουμε δωρεάν τόσο προς φορείς του Δημοσίου (Περιφέρειες, Δήμοι κλπ), όσο και του ιδιωτικού τομέα (Επιμελητήρια, Ενώσεις κλπ), ακόμη και ενδιαφερόμενους ιδιώτες» κατέληξε ο κ. Λειβαδάς.
Ιδιαίτερα δημοφιλή καλοκαιρινό προορισμό για τους Γερμανούς αποτελεί εφέτος η Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα ευρήματα έρευνας της GfK Hellas για την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών, η οποία συνδυάζει δεδομένα κρατήσεων και πάνελ καταναλωτών (consumer panels).
Αναλυτικότερα, μέχρι και το τέλος του Ιανουαρίου 2014, που είναι και η περίοδος με το μεγαλύτερο ποσοστό των κρατήσεων για τις καλοκαιρινές διακοπές των Γερμανών, ξοδεύτηκαν περίπου 4,4 δισ. ευρώ σε ταξιδιωτικά γραφεία, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση 345 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (ή ποσοστιαία αύξηση 8%). Επιπλέον, οι online κρατήσεις κατέγραψαν σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2013 (11%).
Με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις για το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014, που ολοκληρώνει σε μεγάλο βαθμό την επιλογή των τουριστικών προορισμών, διαφαίνεται ότι η Ελλάδα διατηρεί παρόμοιους ρυθμούς ανάπτυξης αλλά και σταθερά την τρίτη θέση.
Πέρα από τη Γερμανία, δυο ακόμα παραδοσιακές για την Ελλάδα αγορές οι οποίες και την τροφοδοτούν με εισερχόμενο τουρισμό, παρουσιάζουν αύξηση στη δραστηριότητα των κρατήσεών τους.
Η Ολλανδία, παρόμοια σε εικόνα με τη Γερμανία στην περιοδικότητα των κρατήσεων, κατέγραψε σημαντική αύξηση στο σύνολο των κρατήσεων για τα καλοκαιρινά πακέτα διακοπών. Λαμβάνοντας υπ’όψιν τις κρατήσεις στο σύνολο του Ιανουαρίου 2014, η Ελλάδα διατηρεί τη δεύτερη θέση πίσωαπό την Τουρκία, έχοντας διψήφιο μερίδιο αγοράς σε επίπεδο αξίας κρατήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι καταγράφεται μια αύξηση της τάξης του 2% με τις αντίστοιχες του 2013.
Επίσης, η Ελλάδα παραμένει στην δεύτερη θέση των προτιμήσεων των τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο, με βάση τις μέχρι τώρα κρατήσεις, με αύξηση 15,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στην πρώτη θέση σε κρατήσεις βρίσκεται η Ισπανία ενώ η Τουρκία βρίσκεται σταθερά στην τρίτη θέση.
Διαβάστε
Νέος αμερικανικός ύμνος: “49 λόγοι που αγαπάμε την Ελλάδα”
Στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ΜΙΤ 2014 συμμετέχει η Ελλάδα