Εκθετική η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο μέσα στο 2021. Πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 566 εκατομμύρια, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του 2021, τα συστήματα του Δημοσίου, είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά 566.962.980 φορές.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο συγκεκριμένος αριθμός είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, οπότε οι ψηφιακές συναλλαγές ανήλθαν σε 94 εκατομμύρια, καταγράφοντας μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2019 και το 2018, όταν ο αριθμός έφτασε τα 34 και τα 8,8 εκατομμύρια αντίστοιχα.
Οι περισσότερες από 566 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές «μεταφράζονται» σε αποφυγή αντίστοιχου αριθμού επισκέψεων των πολιτών σε δημόσιες υπηρεσίες. Καταπολεμάται, έτσι, η περιττή γραφειοκρατία, εξοικονομώντας χρόνο, κόστος και ενέργεια για τους πολίτες, αλλά και πόρους για τη Διοίκηση.
Υπενθυμίζεται ότι στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet, και
οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.
Αναλυτικότερα:
Σε ό,τι αφορά στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, παρατηρήθηκε εξαιρετικά μεγάλη αύξηση μέσω του gov.gr. Ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ανήλθε για το 2021 σε 265.111.222. Παράλληλα, οι πολίτες εξυπηρετήθηκαν ακόμα 4.520.649 φορές με τη χρήση κωδικών web banking. Αθροίζοντας τους δύο αριθμούς, οι συνολικές ψηφιακές υπηρεσίες ανήλθαν συνολικά σε 269.631.871. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 57 εκατομμύρια.
Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε 297.331.109. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 37 εκατομμύρια.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Ψηφιακός μετασχηματισμός του Κράτους με επίκεντρο το gov.gr
Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών έχει άμεσο αντίκρισμα στην καθημερινότητα κάθε πολίτη, καθώς έτσι μετράμε πόσες ουρές είχε τη δυνατότητα να αποφύγει. Για το 2021, μια χρονιά πανδημίας, ο αριθμός αυτός για κάθε ενήλικο πολίτη μεταφράζεται σε περίπου 60 επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες που δεν χρειάστηκε να γίνουν.
Η εκθετική καμπύλη των τελευταίων ετών στις ψηφιακές συναλλαγές αντανακλά το εκθετικό άλμα που πραγματοποιεί το κράτος στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με επίκεντρο το gov.gr.
Αντίστοιχα, η μεγάλη ανταπόκριση των πολιτών καταδεικνύει πόσο έντονο ήταν το αίτημα του κόσμου για αυτή την ψηφιακή αλλαγή. Κάθε ημέρα, με τις αλλαγές που υλοποιούμε, η Ελλάδα καλύπτει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της απόστασης που τη χώριζε από άλλες χώρες. Αυτή την πρόοδο θέλουμε να διατηρήσουμε, υλοποιώντας τον σχεδιασμό μας με ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και ταχύτητα».
Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος: Κλείνουμε τις εκκρεμότητες με το παρελθόν διευκολύνοντας την καθημερινότητα όλων των πολιτών
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος δήλωσε: «Η δραστική αύξηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων του Δημοσίου εκπληρώνει ένα βασικό στόχο που είχε θέσει το Υπουργείο μας τα δύο τελευταία χρόνια. Η διασύνδεση των μητρώων είναι το απαραίτητο συμπλήρωμα των ψηφιακών υπηρεσιών, ώστε αυτές να είναι απλούστερες στη χρήση και πιο λειτουργικές για τους πολίτες.
Πρόκειται για μια διαδικασία διαρκή, η οποία υποστηρίζεται και από τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις των συστημάτων μας. Με τον τρόπο αυτό, κλείνουμε τις εκκρεμότητες της χώρας με το παρελθόν, διευκολύνοντας την καθημερινότητα όλων των πολιτών».