Ελλάδα

Πεσμένα φύλλα, βροχή και ομίχλη ο μεγαλύτερος κίνδυνος στο δρόμο για τους οδηγούς

Το φθινόπωρο είναι η πιο δύσκολη σεζόν για τους οδηγούς λόγω των καιρικών φαινομένων που επηρεάζουν σοβαρά την οδήγηση.

Μπορεί τα χρώματα της φύσης να κάνουν το τοπίο πανέμορφο μετατρέποντας τις αποδράσεις το Σαββατοκύριακο ως τις πλέον δελεαστικές, όμως οι οδηγοί πρέπει να αντιμετωπίσουν τα πεσμένα φύλλα στους δρόμους, το κρύο, την μικρή διάρκεια της ημέρας και την βροχή ως αιτίες μείωσης της πρόσφυσης των τροχών στο οδόστρωμα, αυξάνοντας τις πιθανότητες του ατυχήματος.

Ο οδηγός πριν αποφασίσει να κάνει ένα ταξίδι κάτω από αυτές τις συνθήκες, αυτή την εποχή, θα πρέπει να έχει σε άριστη κατάσταση το αυτοκίνητό του. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξει είναι τα ελαστικά του αυτοκινήτου. Το βάθος και η πίεση του πέλματος επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα πρόσφυσης και φρεναρίσματος.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους που το φθινόπωρο αρκετοί οδηγοί αλλάζουν τα ελαστικά τους, άσχετα αν οι συμβουλές των ειδικών αναφέρουν ότι θα πρέπει να τα αλλάζουν κάθε φορά που τα ελαστικά φθαρθούν. Οι τελευταίοι μάλιστα αναφέρουν ότι σε βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να χαθεί η πρόσφυση ακόμη και με 90 χλμ/ώρα. Επιπλέον, ο οδηγός πρέπει να βεβαιωθεί για την κατάσταση της πίεσης των ελαστικών, ενώ θα πρέπει να γίνεται έλεγχος τουλάχιστον μία φορά το μήνα.

Όταν ο οδηγός βρεθεί σε δρόμο όπου έχει πολλά φύλλα καλό είναι να οδηγεί με μεγάλη προσοχή, χωρίς να κάνει απότομους ελιγμούς και φρεναρίσματα, ενώ θα πρέπει να οδηγεί με τον ίδιο τρόπο όπως όταν οδηγεί σε χιόνι.

Όταν υπάρχει ομίχλη και ο οδηγός μπορεί να δει μόνο 50 μέτρα μπροστά, τότε πρέπει να κρατάει απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα και η ταχύτητά του να μην υπερβαίνει τα 50χλμ/ώρα.

Μια άλλη συμβουλή που δίνουν οι ειδικοί είναι να αυξήσουν την ορατότητα με την χρήση προβολέων ομίχλης. Με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός έχει καλύτερη ορατότητα, αλλά δηλώνει και την παρουσία του στο δρόμο ώστε να γίνεται αντιληπτός από τους άλλους οδηγούς.

Οι ειδικοί λένε ότι η οδήγηση με υαλοκαθαριστήρες σε κακή κατάσταση μειώνει την ορατότητα κατά 20% έως 30%. Αυτοί πρέπει να αντικαθίστανται μία φορά το χρόνο, και ειδικά το φθινόπωρο, καθώς είναι συνήθως η πιο βροχερή εποχή. Η οδήγηση με καθαρά παράθυρα δίνει στον οδηγό καλύτερη περιφερειακή όραση. Το Lane Assist είναι επίσης βολικό όταν υπάρχει κακή ορατότητα, καθώς σας προειδοποιεί εάν ο οδηγός βγει εκτός πορείας.

Όταν βρέχει ο οδηγός θα πρέπει να κρατάει διπλάσια απόσταση από τον προπορευόμενο του, ενώ θα πρέπει ανά τακτά διαστήματα να πατάει τα φρένα του για να τα στεγνώσει και για να τα έχει πάντα σε άριστη κατάσταση ώστε να είναι άκρως αποτελεσματικά.

Σε περίπτωση υδροπλάνησης, πρέπει να ξεχάσουμε τα φρένα. Σε αυτήν την περίπτωση, λένε οι ειδικοί, δεν πρέπει ο οδηγός να ασκήσει δύναμη στα φρένα έως ότου οι τροχοί επανέλθουν σε επαφή με τον δρόμο και στη συνέχεια θα πρέπει ο οδηγός να διορθώσει το τιμόνι με απαλές κινήσεις.

Ο δυνατός άνεμος μπορεί επίσης να είναι μια πρόκληση κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Ο οδηγός θα πρέπει να μειώσει την ταχύτητά του και να κρατάει σταθερό το τιμόνι όταν προσπερνάει φορτηγά.

Τέλος, τα σωστά φώτα είναι σημαντικά, καθώς το 30% όλων των ατυχημάτων στην Ευρώπη συμβαίνουν τη νύχτα. Συνιστώνται σε υπεραστικούς δρόμους με μικρή ορατότητα εφόσον δεν υπάρχει ομίχλη. Οι δυνατές δέσμες και η σύγχρονη τεχνολογία LED δίνουν άριστες λύσεις σε οποιασδήποτε συνθήκες οδήγησης.

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα