Στα αζήτητα μένει η πλαστική σακούλα στα super market, ενώ σε άλλα καταστήματα γίνεται... μαύρη διακίνηση. Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα μεγάλα καταστήματα όπως τα super market έχουν μειώσει ως και 80% τη διάθεση πλαστικής σακούλας, όμως δεν συμβαίνει το ίδιο παντού...
Η πλαστική σακούλα έχει αντικατασταθεί σε ό,τι αφορά στα ψώνια από super market από τα 2/3 των νοικοκυριών.
Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις στις σακούλες πολλαπλών χρήσεων αυξήθηκαν κατά 5.000%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.
Ενώ όμως στα super market το μέτρο για τον περιορισμό της χρήσης πλαστικής σακούλας εφαρμόστηκε καθολικά και η μείωση στη χρήση ήταν της τάξης του 75% με 80% στα μικρότερα καταστήματα του λιανεμπορίου φαίνεται ότι η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική.
Ειδικά λόγω του γεγονότος ότι η σακούλα θα πρέπει να αποτυπώνεται σε ξεχωριστό κωδικό και να καταβάλλεται μαζί με τον ανάλογο ΦΠΑ πολλά καταστήματα είτε δεν χρεώνουν τη σακούλα είτε χρεώνουν ελάχιστες από αυτές.
Φράσεις όπως “αν σε ρωτήσουν να πεις ότι την είχε από το σπίτι” ή “τα βάζω σε πλαστική αλλά δεν την χρεώνω” είναι συνηθισμένες πλέον…
Οι καταστηματάρχες για να αποφύγουν τη διαδικαστική ταλαιπωρία για το τέλος και τον ΦΠΑ αλλά και καθώς ούτως ή άλλως επωμίζονταν το κόστος δεν χρεώνουν τη σακούλα, όπως και πριν.
Πολλά ή και περισσότερα πάντως καταστήματα, όπως στον τομέα της ένδυσης και της υπόδησης, αλλά και αλυσίδες εστίασης, έσπευσαν να αντικαταστήσουν τις πλαστικές σακούλες με χάρτινες.