Σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό βγαίνει το πλοίο "Αίολος Κεντέρης 1". Το... "σφυρί" της δημοπρασίας θα ακουστεί για το γνωστό πλοίο στις 10 Ιανουαρίου 2018.
Μετά από ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η πλευρά της ΝΕΛ στις 29 Νοεμβρίου στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, η αρχική ημερομηνία πλειστηριασμού του “Αίολος Κεντέρης”, που αρχικά είχε οριστεί η 6 Δεκεμβρίου, άλλαξε για την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου. Η αξία του πλοίου ορίστηκε στο ποσό των 6,5 εκατ. ευρώ, από τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα.
Η αναγκαστική κατάσχεση με επισπεύδουσα την Τράπεζα Πειραιώς, επιβλήθηκε στο χώρο του ναυπηγείου «SALAMIS SHIPYARDS S.A.» στα Αμπελάκια Σαλαμίνας. Εκεί βρισκόταν αγκυροβολημένο το πλοίο, πενήντα μέτρα μπροστά από την προβλήτα του ναυπηγείου, ανάμεσα σε δύο άλλα παροπλισμένα επιβατηγά πλοία.
Η ιστορία του πλοίου
Το “Αίολος Κεντέρης” ναυπηγήθηκε στη Γαλλία στο ναυπηγείο CANTIER NAVAL ALSTOM το 2000. Οι τέσσερις μηχανές του έχουν συνολική ιπποδύναμη 32.400 KW, η ολική του χωρητικότητα ανέρχεται σε 6.177, η καθαρή του χωρητικότητα σε 1.853, το μήκος του σε 105 μέτρα και το πλάτος του σε 15,70 μέτρα. Το υλικό κατασκευής είναι χάλυβας και αλουμίνιο.
Το ανωτέρω πλοίο από τότε που ναυπηγήθηκε, αξιοποιήθηκε σε γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας και στη συνέχεια στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία. Είναι δε παροπλισμένο, πάνω από επτά συναπτά έτη. Κατά την επιθεώρησή του στις 27 Οκτωβρίου 2016, διαπιστώθηκε ότι τα πιστοποιητικά του νηογνώμονα είχαν λήξει δεδομένου του μεγάλου χρόνου παροπλισμού του, χρειαζόταν ειδική επιθεώρηση (Special Survey) στο πλαίσιο δεξαμενισμού του και ότι γίνονταν μόνο οι απαραίτητες ετήσιες επιθεωρήσεις από το νηογνώμονα Bureau Veritas για πλοία που βρίσκονται σε παροπλισμό .
Σύμφωνα με το ναυτιλιακό και τεχνικό τμήμα της ΝΕΛ, το κόστος συντήρησης του τον Οκτώβριο του 2017, ανέρχεται σε 1.011.040 ευρώ.
“Παροπλισμός” λόγω των ακριβών καυσίμων
Η πλευρά της ΝΕΛ υποστήριξε ότι το πλοίο παροπλίστηκε λόγω της ακριβής τιμής των καυσίμων και πως τώρα μπορεί να αξιοποιηθεί. Η εταιρεία εκτιμά τη σημερινή αξία του ταχυπλόου στα 15 εκατομμύρια ευρώ και υποστήριξε ότι είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμων, καθώς και ότι έχει διάρκεια ζωής 30 χρόνια.
Ο εκπρόσωπος της Τράπεζας Πειραιώς από την πλευρά του, κατέθεσε ότι είναι μεγάλο μειονέκτημα του πλοίου το γεγονός ότι είναι παροπλισμένο επί επτά συναπτά έτη, ότι οι τέσσερις μηχανές δεν κινήθηκαν και ότι απαιτείται το ποσό των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση κάθε μηχανής, δηλαδή το ποσό των 3.000.000 ευρώ μονάχα για τις μηχανές. Πρόσθεσε δε,ότι το κατασχεμένο πλοίο, αν δεν ήταν παροπλισμένο, θα μπορούσε να πωληθεί 10.000.000- 11.000.000 ευρώ, πλην όμως η αξία του είναι χαμηλή λόγω του παροπλισμού του, και ανέρχεται στο ποσό των 4.500.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το από 22 Νοεμβρίου 2017 Letter of Intent που προσκόμισε εκπρόσωπος της ΝΕΛ, υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον για το ανωτέρω πλοίο έναντι του τιμήματος των 16.500.000 ευρώ από την Meditteranean Shipping Enterprises SA. Δεδομένων όλων των ανωτέρω, το δικαστήριο αποφάσισε ότι η αξία του πλοίου ανέρχεται στο ποσό των 6,5 εκατ. ευρώ και όρισε ως τιμή της πρώτης προσφοράς το ίδιο ποσό, όπως επίσης και νέα ημέρα πλειστηριασμού την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018.