Ελλάδα

Καίνε τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων τα νέα τέλη κυκλοφορίας – Αλλάζει ο υπολογισμός τους – Παραδείγματα για τη νέα ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών

- Στο Υπουργείο Οικονομικών θεωρούν πως υπάρχουν αδικίες στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας και πρέπει να διορθωθούν με την εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας
- Την... λυπητερή θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά
- Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν
- Οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στα μέσα Οκτωβρίου σε διαπραγμάτευση με την τρόικα

Την αύξηση των κρατικών εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας αλλά με επιβάρυνση όσων έχουν φοροδοτική ικανότητα επιδιώκουν στο υπουργείο Οικονομικών. Στο υπουργείο Οικονομικών, θεωρούν ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας ειδικά για τα οχήματα που έχουν πάρει για πρώτη φορά πινακίδες από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά είναι άδικος. Να σημειωθεί ότι για τα παραπάνω οχήματα τα τέλη υπολογίζονται μόνο με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Δυο παραδείγματα:
– ένα καινούριο όχημα 3.500 κυβικών (μοντέλο 2015) και λιανικής τιμής 100.000 ευρώ επιβαρύνεται σήμερα με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 507 ευρώ. Όχημα της ίδιας μάρκας με τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά μοντέλο του 2007 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας 1.320 ευρώ.
-ένα καινούριο όχημα 2.000 κυβικών λιανικής τιμής 40.000 ευρώ επιβαρύνεται σήμερα με τέλη κυκλοφορίας ύψους 135 ευρώ. Αυτοκίνητο της ίδιας μάρκας αλλά μοντέλο του 2005 επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας ύψους 660 ευρώ
Στο ΥΠΟΙΚ θεωρούν ότι τα παραπάνω είναι αδικίες και πρέπει να διορθωθούν με την εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας. Δηλαδή να πάμε σε αύξηση των τελών για σχετικά καινούρια οχήματα τα οποία ναι μεν είναι λιγότερο ρυπογόνα, αλλά είναι υψηλής εμπορικής αξίας και ανήκουν σε νοικοκυριά με αυξημένη φοροδοτική ικανότητα.
Σύμφωνα με το capital.gr, το οικονομικό επιτελείο θέλει να αλλάξουν από φέτος τα τέλη κυκλοφορίας με την εισαγωγή νέων κριτηρίων για τον υπολογισμό τους.
Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται:
η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα το ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
η εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. “Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα “χιλιάρι” για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί”, λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις.
Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να αυξηθούν τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας και οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν στα μέσα Οκτωβρίου σε διαπραγμάτευση με την τρόικα.

Πηγή: Capital.gr

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα