Site icon NewsIT
14:20 | 16.04.10

Πως να αποζημιωθείτε όταν ακυρωθεί η πτήση σας

ΦΩΤΟ EUROKINISSI

ΦΩΤΟ EUROKINISSI

Newsit Newsroom

Πόσες φορές τον χρόνο ταξιδεύετε; Πολλές. Είτε με αεροπλάνο, είτε με πλοίο είτε με τρένο, δικαιούστε αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης ή άλλων προβλημάτων.

 

Οι περισσότεροι από εμάς δεν γνωρίζουμε ποια είναι τα δικαιώματα μας ως ταξιδιώτες. Και αυτό φυσικά δεν μας βγαίνει σε καλό αφού πολλές φορές χάνουμε τα λεφτά μας ή δεν παίρνουμε την νόμιμη αποζημίωση που υποχρεούνται οι εταιρείες να μας πληρώσουν. Ακόμη πολλές φορές λέμε “που να τρέχω να βρω το δίκιο μου;” Όμως μπορούμε να βρούμε το δίκιο μας χωρίς τρέξιμο.
 
Ποια είναι όμως τα δικαιώματα μας πρώτα από όλα:
 
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ:
 
1. Αν σας αρνηθούν την επιβίβαση λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων ή αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο, έχετε δικαίωμα:
  • Να ακυρώσετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου και
  • Να σας καταβληθεί επιπλέον αποζημίωση 250-600 ευρώ
  • Να επιβιβαστείτε σε επόμενη πτήση και
  • Να διαμείνετε δωρεάν σε ξενοδοχείο, με παροχή γευμάτων και αναψυκτικών
 
2. Αν η πτήση καθυστερήσει με υπαιτιότητα της εταιρείας περισσότερο:
  • Από δύο ώρες για πτήσεις ως 1.500 χλμ εντός ΕΕ/εκτός ΕΕ
  • Από τρεις ώρες για πτήσεις άνω των 1.500 χλμ εντός ΕΕ
  • Από τρεις ώρες για πτήσεις 1.500-3.500 χλμ εκτός ΕΕ
  • Από τέσσερις ώρες για πτήσεις άνω των 3.500 χλμ εκτός ΕΕ
 
Έχετε δικαίωμα:
Δωρεάν διανυκτέρευσης σε ξενοδοχείο και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο και
Παροχής δωρεάν γευμάτων και αναψυκτικών
 
3.Αν χαθούν οριστικά ή καταστραφούν οι αποσκευές σας, έχετε δικαίωμα:
  • Αποζημίωσης 36,38 ευρώ ανά κιλό αποσκευών για ταξίδι στο εξωτερικό
  • Αποζημίωσης 11,73 ευρώ ανά κιλό αποσκευών για ταξίδι στο εξωτερικό.
  • Το βάρος των αποσκευών σας σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι που επικολλάται στο εισιτήριο σας και δεν λαμβάνεται υπόψη το ενδεχόμενο να περιέχουν αντικείμενα υψηλής αξίας.

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΡΕΝΟ:

 
1. Αν το ταξίδι ματαιωθεί από υπαιτιότητα του ΟΣΕ ή από ανωτέρα βία, έχετε δικαίωμα:
  • Να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου
 
2. Αν η αμαξοστοιχία καθυστερήσει έχετε δικαίωμα:
  • Να ακυρώσετε το ταξίδι και να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου
  • Να επιβιβαστείτε σε επόμενο δρομολόγιο που σας ικανοποιεί.
 
3. Αν αποφασίσετε να μην ταξιδέψετε, έχετε δικαίωμα:
  • Να σας επιστραφεί το 80% της τιμής του εισιτηρίου αν η αίτηση επιστροφής υποβληθεί ως την προηγούμενη ημέρα της αναχώρησης
  • Να σας επιστραφεί το 70% της τιμής του εισιτηρίου αν η αίτηση επιστροφής υποβληθεί την ημέρα του ταξιδιού
  • Να σας επιστραφεί το 50% της τιμής του εισιτηρίου αν η αίτηση επιστροφής υποβληθεί μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας.
 
 
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΠΛΟΙΟ
 
1. Αν καθυστερήσει η αναχώρηση του πλοίου χωρίς να υπάρχει απαγόρευση απόπλου, έχετε δικαίωμα:
  • Να ακυρώσετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου
  • Να λάβετε δωρεάν τροφή και διαμονή στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο όταν η καθυστέρηση είναι περισσότερη από έξι ώρες, μετά τις 24:00
  • Να ταξιδέψετε και παράλληλα να σας επιστραφεί το 25% της τιμής του εισιτηρίου αν η καθυστέρηση ήταν 3-6 ώρες. Για καθυστέρηση άνω των έξι ωρών σας επιστρέφεται το 50% της τιμής
2. Αν καθυστερήσει η αναχώρηση του πλοίου επειδή υπάρχει απαγορευτικό απόπλου λόγω καιρού έχετε δικαίωμα:
  • Να αλλάξετε το εισιτήριο για άλλη ώρα και ημέρα καταβάλλοντας μόνο τη διαφορά της τιμής αν υπάρχει διαφορά
  • Να ακυρώσετε το ταξίδι και να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου
 
3.Αν σας αρνηθούν την επιβίβαση στο πλοίο, έχετε δικαίωμα:
  • Να ακυρώσετε το ταξίδι και να λάβετε αποζημίωση ίση με το τριπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου
  • Να επιβιβαστείτε στο συντομότερο δρομολόγιο για τον προορισμός σας δωρεάν και να έχετε παροχή δωρεάν γευμάτων και διαμονής σε ξενοδοχείο
  • Να επιλέξετε άλλη μέρα και ώρα ταξιδιού και να σας καταβληθεί αποζημίωση η τιμή του εισιτηρίου χωρίς τον ΦΠΑ
 
 
Τα πράγματα λοιπόν είναι απλά. Φτάνει και εμείς να αποκτήσουμε καταναλωτική συνείδηση.
 
Σε περίπτωση λοιπόν που θέλετε να διεκδικήσετε αυτά που δικαιούστε μπορείτε να απευθύνεστε :
 
  • Συνήγορο του Καταναλωτή: 210-6460862/814/612/734/458
  • Ένωση Καταναλωτών “Η Ποιότητα της Ζωής” (ΕΚΠΟΙΖΩ): 210 – 3304444
  • Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ): 2310-233333 και 801-11-17200
  • ΙΝΚΑ: 210-3632433 και στο 11711

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version