Οι δυο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν τις επωνυμίες και τα εμπορικά τους σήματα καθώς επίσης και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό.
Το τίμημα για την εξαγορά της Olympic είναι 72 εκατομμύρια ευρώ.
Αν τελικά εγκριθεί η εξαγορά η νεα εταιρεία που θα προκύψει θα είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα και θα καλύπτει πολλούς προορισμούς.
Συνολικά ο στόλος σύμφωνα με την τωρινή δυναμικότητα των 2 εταιρειών, θα αποτελείται από 50 αεροσκάφη και τα δρομολόγια που θα καλύπτουν θα είναι 115. Ενδεχομένως στους προορισμούς που καλύπτονται και από τις 2 εταιρείες να αλλάξουν τα δρομολόγια και ίσως να προστεθούν και νέοι προορισμοί που μέχρι σήμερα δεν εξυπηρετούνταν.
Η τιμολογιακή πολιτική φυσικά και θα είναι ενιαία και το ζητούμενο όμως είναι αν θα δημιουργηθεί μονοπωλιακό καθεστώς και αν θα είναι προσιτές οι τιμές και ανταγωνιστικές σε σχέση με εταιρείες από το εξωτερικό.
ΠΡΟΦΙΛ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Ο ΣΤΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2012
|
AEGEAN
|
OLYMPIC AIR
|
A321
|
4
|
|
A320
|
22
|
5
|
A319
|
3
|
2
|
Σύνολο Airbus Α320
|
29
|
7
|
|
|
|
|
|
|
Bombardier Q400
|
0
|
10
|
Bombardier Dash 8-100
|
0
|
4
|
Σύνολο
|
29
|
21
|
ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ
|
AEGEAN
|
OLYMPIC AIR
|
Εσωτερικού
|
19
|
38
|
Εξωτερικού
|
51
|
7
|
Το τίμημα που είχε καταβάλει η MIG για την εξαγορά της παλαιάς Ολυμπιακής από το ελληνικό Δημόσιο ανερχόταν σε 177,2 εκατ. ευρώ και αφορούσε στις τρεις εταιρείες (πτητικής εκμετάλλευσης, επίγειας εξυπηρέτησης και τεχνικής βάσης). Τώρα η MIG κρατά και την Olympic Engineering και την Olympic Handling.
Γιατί τώρα;
Από τη μια η δυναμική είσοδος των Κυπριακών Αερογραμμών στην ελληνική αγορά και από την άλλη οι ζημίες που κατέγραψαν λόγω κρίσης και οι 2 εταιρείες ήταν αρκετά για να γίνει η ένωσή τους εις σάρκα μιαν.
Μόνο για το 2011 οι καθαρές ζημιές μετά από φόρους για την Aegean ανήλθαν σε 27,2 εκατ. ευρώ και για την ΟΑ σε 37,6 εκατ. ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 οι ζημιές της Aegean ανήλθαν σε 38,5 εκατ. ευρώ, σημαντικά επιβαρυμμένες σε σχέση με ζημιές 19,8 εκατ. ευρώ το 2011.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2011 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε μπλοκάρει τη συγχώνευση της Olympic και της Aegean με το σκεπτικό ότι ο νέος φορέας που θα προέκυπτε θα είχε σχεδόν το μονοπώλιο στις εγχώριες αερομεταφορές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: