Η βασική μας επιδίωξη, είναι να πετύχουμε μία «πολύ καλή τιμή». Προσωπικά, θα διαφωνήσω λίγο, και θα πρέπει να πω, πως ποτέ δεν ήμουν “fan” του ανελέητου κυνηγητού της τιμής για κάθε μου αγορά. Περισσότερο πιστεύω στην «υψηλή αξία» και πολύ λιγότερο στη «χαμηλή τιμή». Ένα προϊόν όπως ένα smartphone για παράδειγμα, ίσως αξίζει περισσότερο εάν συνοδευτεί από μία επέκταση εγγύησης, μία ασφάλεια κλοπής ή ζημιάς, ή μία γρήγορη και άκοπη μεταφορά των δεδομένων μου από την παλιά μου συσκευή.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι περισσότεροι καταναλωτές επικεντρώνονται στην τιμή, και ειδικά κατά την περίοδο του Black Friday. Το ερώτημα λοιπόν είναι: Πως είμαι βέβαιος ότι μία τιμή που θα δω σε προσφορά, αξίζει πραγματικά τον κόπο;
Απλό ερώτημα, αλλά όχι και τόσο εύκολο να απαντηθεί. Ιδού λοιπόν οι βασικές αρχές που ακολουθώ ώστε να λύσω τον γρίφο της τιμής:
- Τσέκαρε τις τιμές σε μεγάλα και γνωστά μαγαζιά. Μην βιαστείς να βάλεις το κάτω όριο με βάση οποιαδήποτε τιμή βρεις, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που υπάρχουν προβλήματα στην παράδοση, απαιτείται προπληρωμή και αναμονή, υψηλά μεταφορικά κ.λπ. Οι τιμές των μεγάλων καταστημάτων θα σου δώσουν μία πρώτη αίσθηση.
- Τσέκαρε ένα ή δύο ευρωπαϊκά καταστήματα για να δεις εάν υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις. Επιμένω στο «ευρωπαϊκά» ώστε οι τιμές να είναι άμεσα συγκρίσιμες και ο ΦΠΑ σε παρόμοιο ύψος.
- Ενημερώσου, εάν το μοντέλο που έχεις βάλει στο μάτι, είναι υπό κατάργηση. Εάν ο αντικαταστάτης του αναμένεται από μέρα σε μέρα, είναι πολύ πιθανό να δεις την τιμή του να πέφτει, ούτως ή άλλως.
- Τέλος, τσέκαρε σε μία μηχανή αναζήτησης τα διάφορα online καταστήματα και προσπάθησε να εντοπίσεις ένα ή δύο που θα σου φανούν αξιόπιστα και θα τα χρησιμοποιείς γενικότερα ως κάποια βάση αναφοράς.
Υ.Γ.: Α, και να μην το ξεχάσω: Εάν σε ενδιαφέρει η τιμή, μην κοιτάς την έκπτωση! Κοίτα την… τιμή 🙂
Και μην ξεχνάς ότι το Public, η εταιρεία που έφερε πρώτη την Black Friday στην Ελλάδα, σε καλεί και φέτος να καθορίσεις εσύ πού θα πέσουν οι τιμές.