Οι ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις δρομολογίων του Προαστιακού Αθηνών και Θεσσαλονίκης «τείνουν να λάβουν μόνιμο χαρακτήρα» καταγγέλλει, μέσω επιστολής προς την Hellenic Train ΑΕ, η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου
Η ΡΑΣ καλεί την Hellenic Train ΑΕ να αναφέρει, μεταξύ άλλων, τους λόγους για τους οποίους ακυρώνονται και καθυστερούν καθημερινά δρομολόγια του Προαστιακού καθώς και για πόσο διάστημα προβλέπεται να συνεχιστούν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει πραγματοποιήσει ανάλογες δράσεις τους τελευταίους μήνες, για το ίδιο ζήτημα, στο πλαίσιο της διασφάλισης των δικαιωμάτων των επιβατών.
Ωστόσο, παρά τις έγγραφες διαβεβαιώσεις της εταιρείας προς την Αρχή για άμεσες βελτιωτικές ενέργειες, η ΡΑΣ συνεχίζει να γίνεται αποδέκτης πλήθος παραπόνων επιβατών του Προαστιακού Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Επανειλημμένες και συστηματικές ακυρώσεις
Στην επιστολή καταγράφεται ότι τα αιτήματα/παράπονα επιβατών επικεντρώνονται στις επανειλημμένες και συστηματικές ακυρώσεις αλλά και καθυστερήσεις δρομολογίων, ιδιαίτερα μάλιστα κατά τις ώρες αιχμής, όταν δηλαδή πρέπει να εξυπηρετηθεί η ανάγκη μετακίνησης των πολιτών από και προς τον τόπο εργασίας τους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Απαράβατο δικαίωμα των επιβατών, ο αδιατάρακτος προγραμματισμός της καθημερινής τους μετακίνησης», λέει η ΡΑΕ η οποία είναι επιφορτισμένη με την αρμοδιότητα προστασίας των δικαιωμάτων των επιβατών, (υπεύθυνος Φορέας Επιβολής του ΕΚ 1371/2007). Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων καλεί την εταιρεία άμεσα να αναφέρει:
- Τους λόγους για τους οποίους ακυρώνονται καθημερινά δρομολόγια στον Προαστιακό Αθηνών και Θεσσαλονίκης
- Το χρονικό διάστημα κατά το οποίο εκτιμάται ότι οι ακυρώσεις/καθυστερήσεις αυτές θα συνεχιστούν και
- Να κοινοποιήσει άμεσα προς την Αρχή το σχέδιο δράσης της εταιρείας, προκειμένου να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία των Προαστιακών δρομολογίων Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, υπενθυμίζει προς την εταιρεία ότι υπάρχουν συγκεκριμένες υποχρεώσεις έναντι των επιβατών όταν παρουσιάζονται δυσλειτουργίες στο επιβατικό έργο με υπαιτιότητα της Εταιρείας.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τον κανονισμό ΕΚ 1371/2007 και ειδικότερα από τα άρθρα 8 «ταξιδιωτικές πληροφορίες», 16 «επιστροφή χρημάτων και επαναδρομολόγηση», 17 «αποζημίωση κομίστρου», 18 «συνδρομή» και 28 «πρότυπα ποιότητας των υπηρεσιών».
Για το ζήτημα, η Ιωάννα Τσιαπαρίκου αναφέρει τα εξής: «Ο συνεχώς διογκούμενος όγκος παραπόνων από τους επιβάτες των συγκεκριμένων δρομολογίων, έχει κινητοποιήσει την Αρχή εδώ και αρκετούς μήνες. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ως Υπεύθυνος Φορέας Επιβολής του ΕΚ 1371/2007 θεωρεί απαράβατο το δικαίωμα των επιβατών να μπορούν να προγραμματίζουν την καθημερινή τους μετακίνηση, η οποία αποτελεί κοινωνικό αγαθό, χωρίς εμπόδια και καθυστερήσεις. Ο σεβασμός των δικαιωμάτων των επιβατών είναι κέρδος για τον Σιδηρόδρομο, τις Μεταφορές και τη Χώρα. Αντίθετα η συσσωρευμένη δυσαρέσκεια ενδέχεται να αποθαρρύνει τους πολίτες να επιλέγουν το τρένο ως μέσο μετακίνησής τους, σε μία κρίσιμη μάλιστα χρονική συγκυρία, όπου οι στόχοι της Πράσινης Συμφωνίας και η Κλιματική Κρίση, θέτουν την αύξηση του επιβατικού σιδηροδρομικού έργου στην κορυφή των προτεραιοτήτων για τη σχεδιαζόμενη απανθρακοποίηση των Μεταφορών».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ