Ελλάδα

Προσοχή: Έτσι θα κάνετε με ασφάλεια αγορές μέσω διαδικτύου

ΑΓΟΡΕΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ: Χρήσιμες συμβουλές για τις ηλεκτρονικές αγορές. Τι πρέπει να προσέχετε πριν ολοκληρώσετε με μεγαλύτερη ασφάλεια τις αγορές σας μέσω ίντερνετ.

Διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές και οδηγίες για τα σημεία που πρέπει να προσέχετε κατά τις αγορές σας μέσω διαδικτύου προκειμένου να πραγματοποιείτε ασφαλείς αγορές, από αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα και να μην πέφτετε θύματα διαδικτυακής απάτης.

Αναλυτικά, οι ειδικοί συνιστούν στους καταναλωτές, πριν από κάθε συναλλαγή:

– Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που επιλέγουν, παρέχει τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (υπεύθυνο διαχειριστή, εμπορική επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμό ΓΕΜΗ), καθώς επίσης και τη διεύθυνσή του και τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, fax, email) και να ελέγχουν αν τα στοιχεία αυτά είναι αληθή. Για διασταύρωση των ανωτέρω στοιχείων, για επιχειρήσεις που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα, μπορούν να επισκέπτονται και τον διαδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.businessregistry.gr/publicity/index

– Να ελέγχουν αν υφίστανται και διατυπώνονται με σαφήνεια οι «όροι και προϋποθέσεις» για την διενέργεια της συναλλαγής

– Να ελέγχουν αν γίνεται αναφορά στα νόμιμα δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης που ισχύει για τις συμβάσεις από απόσταση, καθώς και η παροχή εγγύησης για αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών

– Να επιβεβαιώνουν ότι η τελική τιμή που καλούνται να πληρώσουν ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων φόρων και κάθε άλλης πρόσθετης χρέωσης (π.χ. μεταφορικών εξόδων)

– Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει σύστημα ασφαλούς πληρωμής («λουκετάκι» στο κάτω μέρος της σελίδας και διεύθυνση που ξεκινά με https://) πριν προχωρήσουν σε συναλλαγή μέσω υπηρεσίας μεταφοράς χρημάτων.

Συμπληρωματικά, μπορούν να:

– Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους
– Αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε pop-ups παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστα websites
– Μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας
– Αγνοούν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία
– Αναζητούν τυχόν αξιολογικά σχόλια πελατών πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, για περιπτώσεις άγνωστων σε αυτούς ηλεκτρονικών καταστημάτων

Σε κάθε περίπτωση, για συμβουλές και καταγγελίες που αφορούν στις συναλλαγές τους, μπορούν να απευθύνονται στην γραμμή 1520 για την Προστασία του Καταναλωτή, της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα