Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο Στέφανος Τσιτσιπάς, ο δημοσιογράφος Γιώργος Αυτιάς, ο Κρατερός Κατσούλης, η σύζυγός του Κατερίνα Καραβάτου και ο Πέτρος Κωστόπουλος, πρωταγωνιστούν εν αγνοία τους «διαφημίζοντας» απατηλές ιστοσελίδες που έχουν δημιουργήσει οι δράστες και τους υπόσχονται υψηλές αποδόσεις από επενδύσεις σε κινητές αξίες (μετοχές, παράγωγα – χρηματοοικονομικά προϊόντα) και κρυπτονομίσματα.
Ο τρόπος διαφήμισης της υποτιθέμενης εταιρίας που υπόσχεται τα γρήγορα κέρδη, γίνεται μέσω των social media και κυρίως μέσω facebook και Instagram και προέρχονται δήθεν από άτομα με αναγνωρισιμότητα προκειμένου να πείσουν τους χρήστες του διαδικτύου για την αληθοφάνεια αυτών. Μόλις τα θύματα αιτούνται την ανάληψη ποσού του αρχικού κεφαλαίου ή μέρους των κερδών τους, οι δράστες διακόπτουν κάθε επικοινωνία μαζί τους.
«Ο Άδωνις Γεωργιάδης επενδύει 1,3 εκατομμύρια ευρώ σε startup λέγοντας Εδώ είναι το μέλλον». Αυτός είναι ο χαρακτηριστικός τίτλος της διαφήμισης και παρουσιάζει τον Άδωνι Γεωργιάδη να εμφανίζεται στην εκπομπή του Γιώργου Αυτιά το Σαββατοκύριακο και να ανακοινώνει ένα νέο “παραθυράκι πλούτου”, που αποδεικνύει πως μπορεί να μετατρέψει τον καθένα σε εκατομμυριούχο μέσα σε 3-4 μήνες. Ταυτόχρονα παρουσιάζει τον Άδωνι Γεωργιάδη, να καλεί τους πάντες στην Ελλάδα να συμμετάσχουν και να μη χάσουν αυτή την εκπληκτική ευκαιρία πριν οι μεγάλες τράπεζες κλείσουν για πάντα και να λέει χαρακτηριστικά δηλώνοντας ότι: «Αυτό που οδήγησε στην επιτυχία είναι το ότι άρπαζα γρήγορα νέες ευκαιρίες χωρίς κανένα δισταγμό. Και τώρα ο νούμερο ένα χρηματιστής μου, είναι ένα νέο πρόγραμμα αυτόματων συναλλαγών κρυπτονομισμάτων ονομάζονται big money Rush. Είναι η μεγαλύτερη μοναδική ευκαιρία που έχω δει στη ζωή μου για να φτιάξεις γρήγορα μία μικρή περιουσία. Σας καλώ όλους να το τσεκάρετε πριν οι τράπεζες διακόψουν τη λειτουργία του. Μπορεί να έχετε ακούσει για αυτή τη νέα πλατφόρμα επενδύσεων κρυπτονομισμάτων και που βοηθά τους απλούς ανθρώπους στην Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Βόρεια Αμερική, να χτίζουν περιουσίες από τη μία μέρα στην άλλη. Ίσως είστε επιφυλακτικοί γιατί ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό. Το καταλαβαίνω, γιατί σκέφτηκα και εγώ ακριβώς το ίδιο πράγμα, όταν μου το πρότεινε ένας αξιόπιστος φίλος. Αλλά αφού είδα με τα μάτια μου πόσα χρήματα έβγαζε έπρεπε να το δοκιμάσω και εγώ.Χαίρομαι που το δοκίμασα, γιατί ήταν μερικά από τα μεγαλύτερα και ευκολότερα χρηματικά ποσά που έβγαλα ποτέ. Μιλάω για δεκάδες χιλιάδες ευρώ την ημέρα στον αυτόματο πιλότο. Είναι κυριολεκτικά ο γρηγορότερος τρόπος για να αποκτήσετε τόνους μετρητών αυτή τη στιγμή. Και δεν πρόκειται να διαρκέσει για πολύ ακόμα γιατί το ανακαλύπτουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι και οι τράπεζες μπορεί να το κλείσουν για τα καλά».
Αυτά, είναι μερικά από τα όσα υποτίθεται, δηλώνει ο Υπουργός στην συνέντευξή του στον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά και τον ΣΚΑΙ.
Λίγο παρακάτω, η απατηλή ιστοσελίδα δίνει τις βασικές οδηγίες στον χρήστη για το πως μπορεί να μπει στην πλατφόρμα, να κάνει το πρώτο βήμα με την εγγραφή και στο δεύτερο βήμα, να καταθέσει το ελάχιστο ποσό των 250 ευρώ χρηματοδοτωντας τον λογαριασμό του.
Μάλιστα, φτάνουν σε τέτοιο σημείο, που τους προσκαλούν να κάνουν γρήγορα την εγγραφή, διότι έχουν δήθεν συμπληρωθεί σχεδόν όλες οι θέσεις για τους κατοίκους της Ελλάδας και δυστυχώς μπορεί να δεχτεί μόνο ένα περιορισμένο αριθμό συνολικών χρηστών συγκεκριμένα 37 θέσεων ώστε να διατηρήσει ένα υψηλό κέρδος ανά χρήστη.
Φυσικά όλα αυτά γίνονται εν αγνοία των πρωταγωνιστών.
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Υπουργό ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη μας δήλωσε τα εξής:
«Έλαβα αυτή την καταγγελία με μεγάλη έκπληξη. Φυσικά όλο αυτό είναι παντελώς ψευδές και έχω πει και στους δικηγόρους μου να προχωρήσουμε σε νομικές ενέργειες κατά αυτής της ψευδούς δημοσιεύσεως. Δεν έχω προτείνει σε κανέναν να βάλει τα χρήματα του σε καμιά εταιρεία Και σίγουρα όχι στην εκπομπή του κυρίου Αυτιά ή σε οποιαδήποτε άλλη εκπομπή. Καλώ το καταναλωτικό κοινό να είναι πάρα πολύ προσεκτικό με τέτοιου είδους παραπλανητικές διαφημίσεις. Ήδη έκανα την καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Είναι πέρα από κάθε είδους φαντασία, καλώ τον κόσμο να είναι πολύ προσεκτικός και να μην παρασύρεται από τέτοιου είδους μηνύματα» .
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Διευθυντή Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βασίλη Παπακώστα μας δήλωσε πως τέτοιες υποθέσεις έχουν πάρα πολλές και οι επενδύσεις φυσικά δεν γίνονται με ένα κλικ. Καλό θα είναι οι χρήστες να μην ανοίγουν καν αυτές τις διαφημίσεις και ποτέ να μην δίνουν τα στοιχεία τους.
«Όπως αναφέρεται και στην Ετήσια Έκθεση Εκτίμησης Απειλών και Οργανωμένου Εγκλήματος στο Διαδίκτυο για το 2020, η πανδημία #COVID19 έπληξε κάθε γωνιά του κόσμου και μας ανάγκασε να προσαρμοστούμε γρήγορα. Καθώς όλοι χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο σε μια άνευ προηγουμένου κλίμακα, για να εργαστούμε, να μάθουμε, να επικοινωνήσουμε και να προβούμε σε αγορές, το ίδιο έκαναν και οι εγκληματίες προσαρμοζόμενοι ταχύτατα στη νέα πραγματικότητα. Η Υπηρεσία μας γίνεται αποδέκτης καταγγελιών σχετιζόμενες με επενδυτικές απάτες, ένα παγκόσμιο φαινόμενο που την τελευταία χρονιά έχει κάνει την εμφάνισή του και στην Ελλάδα. Λαμβάνοντας υπόψη το διεθνοποιημένο χαρακτήρα του διαδικτύου η Υπηρεσία μας διερευνά τις υποθέσεις αυτές αξιοποιώντας όλα τα κανάλια διεθνούς αστυνομικής συνεργασίας.
· Συστήνουμε στους πολίτες να είναι πολύ προσεκτικοί κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο και ιδιαίτερα όσον αφορά επενδύσεις με ιδιαίτερα υψηλές και ελκυστικές αποδόσεις.
· Δεν ανοίγουμε email ή διαφημίσεις που προέρχονται από άτομα που δεν γνωρίζουμε ή δεν περιμένουμε.
· Παραμένουμε επιφυλακτικοί όταν μας προσεγγίζουν τηλεφωνικά ή μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από επενδυτικές εταιρείες του εξωτερικού και δεν επενδύουμε τα χρήματά μας σε υπηρεσίες χωρίς να είμαστε απολύτως βέβαιοι για την αξιοπιστία τους.
· Επαληθεύουμε τις πληροφορίες που έχουμε για τις επενδυτικές εταιρείες.
· Διαβάζουμε τους όρους και προϋποθέσεις, πριν πραγματοποιήσουμε κάποια συναλλαγή.
Κρατάμε στο μυαλό μας ότι αν η προσφορά φαίνεται υπερβολικά καλή για να είναι αληθινή, πρέπει να διατηρούμε επιφυλάξεις γιατί μάλλον δεν είναι πραγματική.
Απευθυνόμαστε στις αρμόδιες αστυνομικές αρχές όταν αντιληφθούμε ότι πέσαμε θύμα απάτης.
Σκεφτόμαστε δύο φορές πριν κάνουμε κλικ. #ThinkB4UClick».
Ρεπορτάζ: Μάγδα Τσέγκου