Όσοι οδηγοί είδαν σήμερα τις ουρές που σχηματίστηκαν έξω από τα ΚΤΕΟ, καθώς έληγε η πρώτη προθεσμία, ας προσέξουν μήπως είναι οι επόμενοι που πρέπει να πάρουν σειρά. Δείτε τις επόμενες προθεσμίες και τα πρόστιμα που... καραδοκούν.
Η δεύτερη προθεσμία είναι μέχρι τις 31 Οκτωβρίου και αφορά όσα οχήματα είναι εκπρόθεσμα από 1/7/14 έως τέλος του ’14, ενώ η τρίτη και τελευταία προθεσμία λήγει στις 30 Νοεμβρίου και αφορά όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν καταφέρει να πάρουν το δελτίο ΚΤΕΟ μέσα στο 2015.
-Όσοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων (ΙΧ) και δικύκλων προσήλθαν σήμερα και προσέλθουν κανονικά στις δυο άλλες προθεσμίες, γλιτώνουν το 50% του προστίμου καθυστέρησης που πληρώνουν, δηλαδή 33 ευρώ από τα 65 για τα ΙΧ και 20 ευρώ από τα 40 για τους κατόχους δικύκλων.
-Όσοι όμως αμελήσουν τις παραπάνω προθεσμίες, συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής, χάνουν την έκπτωση στο πρόστιμο καθυστέρησης και επιβαρύνονται από 1/1/2016 με επιπρόσθετο πρόστιμο αξίας 150 ευρώ, το οποίο θα βεβαιώνεται αυτόματα στη ΔΟΥ κάθε ιδιοκτήτη.
-Δηλαδή, για έναν έλεγχο ΙΧΕ αξίας 50 ευρώ περίπου, που ο ιδιοκτήτης θα αμελήσει να τον πραγματοποιήσει έως και τις 31 Δεκεμβρίου, τότε θα επιβαρυνθεί από 1/1/16 συνολικά περίπου με 270 ευρώ (κόστος ελέγχου, πρόστιμο καθυστέρησης και επιπρόσθετο πρόστιμο). Ωστόσο σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία, θα του επιβληθεί και πρόστιμο των 400 ευρώ για παράβαση.
-Πάντως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κ. Βήκα, «μέχρι στιγμής έχει ελεγχθεί μόνο το 30% των εμπρόθεσμων οχημάτων που έπρεπε να ελεγχθεί έως και σήμερα» και ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων στην Ελλάδα, σύμφωνα με πρόσφατες ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, υπολογίζεται σε περίπου 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και περίπου 1 εκατ. δίκυκλα.
-Σημειώνεται, τέλος, πως σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα ελέγχονται στα ΚΤΕΟ με τη συμπλήρωση 4 ετών από την πρώτη κυκλοφορία τους ως καινούργια. Έκτοτε ο έλεγχός τους επαναλαμβάνεται περιοδικά κάθε 2 έτη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ