Site icon NewsIT
11:19 | 12.11.22

Προβλήματα στις πιστοποιήσεις πλοίων από τον αποκλεισμό του ρωσικού νηογνώμονα – Οι εναλλακτικές λύσεις

Προβλήματα στις πιστοποιήσεις πλοίων από τον αποκλεισμό του ρωσικού νηογνώμονα – Οι εναλλακτικές λύσεις

« ›ÎÂıÛÁ ÙÔı Ò˛ÙÔı ÍÒÔı·ÊÈÂÒ¸ÎÔÈÔı „È· ÙÔ 2022 ÛÙÔ ÀÈϛ̷ ÙÁÚ »ÂÛÛ·ÎÔÌflÍÁÚ ÛÁÏ·ÙÔ‰ÔÙÂfl ÙÔ ‰ıÌ·ÏÈ͸ ÓÂÍflÌÁÏ· ÙÁÚ Ì›·Ú ÛÂÊ¸Ì ÍÒÔı·ÊÈ›Ò·Ú „È· ÙÁÌ œÀ» ¡.≈. ”ı„ÍÂÍÒÈϛ̷, ÙÔ ÎÔflÔ Viking Sky, ÙÁÚ ÂÙ·ÈÒÂfl·Ú Viking Cruises, „ͷÈÌÈ‹ÊÂÈ ÙÈÚ ·ˆflÓÂÈÚ ÍÒÔı·ÊÈÂÒ¸ÎÔÈ˘Ì „È· ˆ›ÙÔÚ, ÛÙÈÚ 5 ÷‚ÒÔı·ÒflÔı 2022, Ì˘ÒflÙÂÒ· ·¸ Í‹Ë ‹ÎÎÁ ˜ÒÔÌÈ‹. « Viking Cruises ηÈÛÈ˛ÌÂÈ ÙÈÚ Azamara Cruises, Celebrity Cruises, Celestyal Cruises, Croiseurope Cruises, Hapag Lloyd Cruises, Mano Cruises, Noble Caledonia, Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises, Silversea Cruises, ÔÈ ÔÔflÂÚ ›˜ÔıÌ ‚‹ÎÂÈ ÙÁ »ÂÛÛ·ÎÔÌflÍÁ ÛÙÔ ˜‹ÒÙÁ Ù˘Ì ÒÔÔÒÈÛÏ˛Ì ÙÔıÚ, ÂȂ‚·È˛ÌÔÌÙ·Ú ÙÁ ‰È·ÒÍfi ‰›ÛÏÂıÛÁ ÙÁÚ œÀ» ¡.≈. ÛÙÁ Ûı̘fi ·Ì·‚‹ËÏÈÛÁ ÙÔı ˆ‹ÛÏ·ÙÔÚ Í·È ÙÁÚ ÔȸÙÁÙ·Ú Ù˘Ì ıÁÒÂÛÈ˛Ì ÙÁÚ, Í·Ë˛Ú Í·È ÙÈÚ Û˜›ÛÂÈÚ ÂÏÈÛÙÔÛ˝ÌÁÚ Ôı ›˜ÂÈ ·Ì·Ù˝ÓÂÈ Ï ÍÔÒıˆ·flÂÚ ÂÙ·ÈÒÂflÂÚ ÛÙÔÌ Í΋‰Ô ÙÁÚ ÍÒÔı·ÊțҷÚ. √È· ÙÔ 2022, Á œÀ» ¡.≈. ›˜ÂÈ fi‰Á 55 ÂȂ‚·È˘Ï›ÌÂÚ ·ˆflÓÂÈÚ ÍÒÔı·ÊțҷÚ, ·¸ 11 ‰È·ˆÔÒÂÙÈÍ›Ú ÂÙ·ÈÒÂflÂÚ Í·È 15 ‰È·ˆÔÒÂÙÈÍ‹ ÍÒÔı·ÊÈÂÒ¸ÎÔÈ·. ËÎÈÛÙ·, ÙÔ 55% Ù˘Ì ·ˆflÓÂ˘Ì ÍÒÔı·ÊÈ›Ò·Ú ÙÔı 2022 Ë· ÂflÌ·È ·ˆflÓÂÈÚ homeporting, ·Ì·‰ÂÈÍÌ˝ÔÌÙ·Ú ÙÔ ÀÈϛ̷ ÙÁÚ »ÂÛÛ·ÎÔÌflÍÁÚ ˘Ú ›Ì· ‰ÈÂËÌ›Ú ÎÈÏ‹ÌÈ ÂÈÎÔ„fiÚ „È· ›Ì·ÒÓÁ fi/Í·È ÙÂÒÏ·ÙÈÛϸ Í

Newsit Newsroom

Την παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας ζητούν ιδιοκτήτες 45 τουριστικών ημερόπλοιων και 12 πλοίων ανοικτού τύπου που εξυπηρετούν πορθμεία στην Ελλάδα, μετά τις παρενέργειες που δημιουργούνται στον κλάδο τους από τον αποκλεισμό του ρωσικού νηογνώμονα από την ΕΕ στο πλαίσιο των κυρώσεων για τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Τα πλοία αυτά ήταν έως τώρα στον ρωσικό νηογνώμονα και τους έχει δοθεί περιθώριο έως τις 8 Απριλίου του 2023  να επιλέξουν άλλο νηογνώμονα για πιστοποιήσεις. 

Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν έως τώρα είναι ότι στην περίπτωση που βρεθεί κάποιος νηογνώμονας που θα τους αναλάβει, είναι το αν θα δεχτεί τα έγγραφα των πιστοποιήσεων που είχαν έως τώρα για τα σκάφη τους από το ρωσικό νηογνώμονα προκειμένου να μην χρειαστεί να επαναλάβουν εκ νέου τις επιθεωρήσεις και δεξαμενισμό των πλοίων τους που γίνεται κάθε πέντε χρόνια.

Μία τέτοια εξέλιξη αναφέρουν ότι μετά από δύο χρόνια πανδημίας και περιοριστικών μέτρων για τον κλάδο τους θα εκτοξεύσει το κόστος συντήρησης των πλοίων τους στα ύψη.

Η Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημεροπλοίων σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζήτησε  για τα σκάφη-μέλη της που είναι έως 500 gt κόρους ολικής χωρητικότητας να μπορούν να λάβουν πιστοποιητικό κλάσης (certificate of class) (σσ έγγραφο το οποίο εκδίδεται από νηογνώμονα και πιστοποιεί την κατασκευαστική και μηχανική καταλληλότητα πλοίου για κάποια συγκεκριμένη χρήση ή υπηρεσία) από την Επιθεώρηση εμπορικών πλοίων του Λιμενικού Σώματος, και να μην είναι ενταγμένα σε κλάση εξουσιοδοτημένου νηογνώμονα.

Ωστόσο κάτι τέτοιο, τονίζουν πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι μία χρονοβόρα διαδικασία καθώς θα πρέπει να ζητηθεί άδεια από την Ε.Ε. και τη διεθνή ένωση νηογνωμόνων και οποιαδήποτε απάντηση δεν αναμένεται πιο σύντομα από το 2024.

Οι εναλλακτικές λύσεις

Σύμφωνα με στελέχη του ναυτιλιακού κλάδου, αυτή τη στιγμή ο μοναδικός νηογνώμονας που μπορεί να καλύψει τη συγκεκριμένη κλάση πλοίων είναι ο πολωνικός, ενώ θα μπορούσε να γίνουν συζητήσεις με τον ινδικό και τον κροατικό που είναι μέλη της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων (International Association of Classification Societies – IACS).

Για το θέμα υπήρξε συνάντηση των ιδιοκτητών των σκαφών αυτών με τον υπουργό Ναυτιλίας Γ.Πλακιωτάκη, στους οποίους τονίστηκε ότι θα υπάρξουν προσπάθειες για την εξεύρεση της πιο εφικτής λύσης το επόμενο διάστημα.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Ημεροπλοίων Δημήτρης Τριανταφύλλου μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είπε ότι από το 2004 κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα δίνει το δικαίωμα σε μικρότερα σκάφη έως 500 κόρους να λαμβάνουν πιστοποιητικό κλάσης με ισοδύναμους κανονισμούς από επιθεωρητές της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας.

Ανέφερε ότι ο κλάδος των ημεροπλοίων όπως και ορισμένα άλλα πλοία βρίσκονται σε μια δύσκολη κατάσταση μετά την άρση της εξουσιοδότησης και ότι οι πολλοί επαγγελματίες του κλάδου αντιμετωπίζουν πρόβλημα αβεβαιότητας και ενώ θα πρέπει να υπάρξουν συμφωνίες εν όψει της νέας χρονιάς.

Αναφερόμενος στο αίτημα της Ένωσης Τουριστικών Ημεροπλοίων να ενταχθούν στις πιστοποιήσεις της Επιθεώρησης εμπορικών πλοίων είπε ότι κλάδος θα μπορούσε τα δύο εκατ. ευρώ που αποδίδει κάθε χρόνο σε κάποιο νηογνώμονα να τα εισπράττει το ελληνικό δημόσιο μέσω του υπ.Ναυτιλίας. 

Είπε επίσης ότι μετά την άρση της εξουσιοδότησης για την έκδοση πιστοποιητικών κλάσης από τον ρωσικό νηογνώμονα είναι η τρίτη φορά που η συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version