Mιλώντας στο ΑΠΕ, ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά, Κυριάκος Κουράκος δήλωσε ότι για όλες τις ημέρες έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για τη διευκόλυνση των ταξιδιωτών, ενώ πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν, ήδη, αποστείλει σχετικά έγγραφα για εκτέλεση δρομολογίων μετά τη λήξη της αυριανής κινητοποίησης μετά τις 24:00.
Σύμφωνα με το κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά, αύριο, Παρασκευή, μετά τη λήξη της απεργίας, θα εκτελεστούν δρομολόγια για την Κρήτη, πιθανόν και για την Παροναξία.
Στο λιμάνι του Πειραιά, σε όλα τα σημεία αναχώρησης των πλοίων, θα υπάρχουν στελέχη του Λιμενικού Σώματος, ενώ ανάλογα μέτρα θα υπάρχουν και από την τροχαία γα τη διευκόλυνση των οχημάτων προς το λιμάνι.
Το Λιμενικό συμβουλεύει όσους πρόκειται να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο από το λιμάνι του Πειραιά, να φτάνουν μία ώρα νωρίτερα στην αποβάθρα αναχώρησης του πλοίου. Από το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί για σήμερα δεκαέξι δρομολόγια αναχώρησης πλοίων, από τη Ραφήνα εννέα και από το Λαύριο επτά. Συνολικά, μέχρι την Κυριακή έχουν προγραμματιστεί από το λιμάνι του Πειραιά 43 δρομολόγια αναχώρησης, από τη Ραφήνα 26 και από το Λαύριο 15.
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ για την εργατική Πρωτομαγιά συμμετέχει αύριο η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ). Έτσι, τα πλοία όλων των κατηγοριών θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια της χώρας με έναρξη 00:01 απόψε και λήξη αύριο στις 24:00.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, τα τελευταία πέντε χρόνια «οι Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, ένιωσαν στο πετσί τους τις συνέπειες της υποτέλειας της χώρα μας στους ξένους δανειστές, με καταβαράθρωση των εργασιακών σχέσεων και των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος των ιδίων και των οικογενειών τους και τον στραγγαλισμό θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους και του θεσμού της απεργίας».
Αποτέλεσμα ήταν, προσθέτει η Ομοσπονδία, η ανεργία στις τάξεις των ναυτεργατών να έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη και να αυξάνεται καθημερινά. «Οι μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, που είναι αποτέλεσμα και του σχετικού Νόμου 4150/2013 αλλά και των αποφάσεων του ΥΝΑ, συντελούν στην παραπέρα αύξηση της ανεργίας, τέλος, δε, η καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας, που αφορά τη ναυτική εργασία, τείνει να καταστεί ένας επί πλέον τροφοδότης της ανεργίας».