Η πανδημία του κορονοϊού κατέστησε εντονότερη την ανάγκη μιας συντονισμένης απάντησης που να επωφελεί την κοινωνία και την ανταγωνιστικότητα μακροπρόθεσμα. Οι ψηφιακές λύσεις παρουσιάζουν σημαντικές ευκαιρίες και είναι απαραίτητες για τη διασφάλιση της ανάκαμψης της ανταγωνιστικής θέσης των επιχειρήσεων.
Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις σήμερα χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό πληροφοριακά συστήματα υποστήριξης των επιχειρησιακών διαδικασιών τους, καθώς και υποστήριξης πελατών και εφοδιαστικής αλυσίδας και βρίσκονται μπροστά σε μια ιστορική ευκαιρία που θα τις καταστήσει ισχυρές και ανταγωνιστικές στην μετα-πανδημική οικονομία.
Με την ψηφιοποίηση, καθώς και την ενσωμάτωση ψηφιακών υπηρεσιών στο λειτουργικό και εμπορικό της μοντέλο, κάθε επιχείρηση έχει πλέον τη δυνατότητα να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες, να επιταχύνει τις διαδικασίες και να ανταποκριθεί άμεσα και αποτελεσματικά στις συνθήκες της νέας εποχής, προς όφελος της ίδιας και των πελατών της.
Η εφαρμογή και η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών, καθώς και η αξιοποίηση των ψηφιακών δεξιοτήτων, δεν αποτελούν πλέον προαιρετική δράση για τις επιχειρήσεις αλλά βασικό παράγοντα επιβίωσης στο σύγχρονο ανταγωνιστικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Δεν αφορά ορισμένες επιχειρήσεις ή κλάδους, αλλά όλες ανεξαιρέτως τις επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Παρόλα αυτά στη χώρα μας, ακόμα και σήμερα -όπως αναφέρεται σε κλαδική ανάλυση της Εθνικής Τράπεζας για την ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ολόκληρη η ανάλυση εδώ) η τεχνολογία δεν εντάσσεται στη στρατηγική του 40% των μικρών επιχειρήσεων (έναντι μόλις 20% των μεγάλων), οι οποίες υστερούν σε χρήση ψηφιακών εργαλείων, ειδικά όσον αφορά εξειδικευμένα συστήματα εσωτερικής λειτουργίας που θα μπορούσαν να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους (ERP, CRM, data analytics).
Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που επενδύουν σε ψηφιακά εργαλεία επιτυγχάνουν:
- υψηλότερο ρυθμό μεταβολής πωλήσεων κατά 25-35% και υψηλότερο περιθώριο λειτουργικού κέρδους κατά περίπου 50%, έναντι των μη ψηφιοποιημένων επιχειρήσεων,
- μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε περιόδους κρίσης (όπως η 10ετής ελληνική κρίση και η κρίση COVID-19).
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού, καθώς σημαντικότατοι πόροι αναμένεται να διατεθούν προς αυτή την κατεύθυνση από το Ταμείο Ανάκαμψης, από το οποίο η Ελλάδα πέτυχε ιδιαίτερα υψηλό μερίδιο επιδοτήσεων, με προτεραιότητα στις ΜμΕ, για στοχευμένες δράσεις της τάξης του €1,5 δισ.
Πλέον, η πρωτοβουλία περνάει σε μεγάλο βαθμό στις επιχειρήσεις, ώστε να τολμήσουν να αξιοποιήσουν την ιστορική αυτή ευκαιρία, προκειμένου να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μία σύγχρονη επιχειρηματική στρατηγική.
Μια βασική προϋπόθεση για την ταχύτερη μετάβαση της ελληνικής επιχειρηματικότητας στη νέα ψηφιακή εποχή είναι η υποστήριξη από τους φορείς της αγοράς, και κυρίως από το τραπεζικό σύστημα.
Στο πλαίσιο αυτό, η ολοκληρωμένη ψηφιακή πρόταση της Εθνικής Τράπεζας έρχεται για να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων για ψηφιοποίηση και να προσφέρει προστιθέμενη αξία, διευκολύνοντας τις χρηματοοικονομικές τους λειτουργίες και βελτιώνοντας την επιχειρηματική και εμπορική τους δραστηριότητα.
Αξιοποιώντας τις διεθνείς τάσεις στο Internet Banking και στο Fintech, καθώς και την υψηλή τεχνολογική κατάρτιση των ανθρώπων της, η νέα digital banking πρόταση της Εθνικής Τράπεζας παρέχει:
- Ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα Internet Banking που αυτοματοποιεί και προσφέρει λύσεις στις συναλλακτικές ανάγκες του συνόλου της αλυσίδας αξίας των επιχειρήσεων.
- Νέες δυνατότητες:
→ στην έναρξη της συνεργασίας των επιχειρήσεων με την Τράπεζα, μέσα από τη μοναδική υπηρεσία “Newbusiness customer onboarding”, η οποία δίνει τη δυνατότητα ανοίγματος του πρώτου λογαριασμού όψεως μιας επιχείρησης,
→ στην απόκτηση του “Business Δανείου Εξπρές” με σκοπό τη χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης από €6.000 έως €35.000, το οποίο προσφέρεται -για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά- αποκλειστικά online.
- Εξειδικευμένα ψηφιακά εργαλεία που βασίζονται στις τεχνολογίες αιχμής των APIs και του Open Banking, με στόχο τη λειτουργική βελτιστοποίηση και την παραγωγή αξίας για τις επιχειρήσεις, την ανάπτυξη των εργασιών τους και τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους.
Σημειώνεται, ότι η open banking πλατφόρμα που διαθέτει η Εθνική Τράπεζα θεωρείται από την αγορά κορυφαία σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πρόκειται για μία «ανοικτή» και με ελεύθερη πρόσβαση υπηρεσία, η οποία συνδέει το λογισμικό της επιχείρησης με τις υποδομές της Τράπεζας και υποστηρίζει την ανάπτυξη καινοτόμων fintech υπηρεσιών, ειδικά σχεδιασμένων για την πελατειακή βάση και τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.
Επιπλέον, η εξυπηρέτηση των εταιρικών πελατών ενισχύεται με την ομάδα εξειδικευμένων στελεχών-συμβούλων του Corporate Transaction Banking.
Η τεχνολογία και η καινοτομία αποκτούν νόημα όταν βελτιώνουν την καθημερινότητά μας, όταν αξιοποιούνται για να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες, να ανταποκρινόμαστε καλύτερα και πιο άμεσα στις ανάγκες και τις συνθήκες της νέας εποχής.
Κυρίως όμως, όταν προσφέρουν στις ελληνικές επιχειρήσεις μια ιστορική ευκαιρία: να γίνουν πιο ανταγωνιστικές. Γιατί έτσι περνάμε στην επόμενη μέρα.