Ελλάδα

Πτώση Canadair CL-215 στην Κάρυστο: Πάνω από 45 ετών τα αεροσκάφη που επιχειρούν στις φωτιές

Πάνω από 45 ετών είναι τα Canadair που επιχειρούν κάθε καλοκαίρι στις επιχειρήσεις κατάσβεσης κάθε φωτιάς στην Ελλάδα, με τους χειριστές που έπεσαν σήμερα (25.7.2023) στην Κάρυστο να κυβερνούν ένα από αυτά, το CL-215 που συνετρίβη.

Όπως αναφέρθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, τα Canadair της Πολεμικής Αεροπορίας που επιχειρούν στις φωτιές τα καλοκαίρια – όπως και αυτό σήμερα στην Κάρυστο – έχουν ηλικία πάνω από 45 έτη, με αξιωματικούς να φέρονται να έχουν επισημάνει ότι βγάζουν προβλήματα και να έχουν ζητήσει την αντικατάστασή τους.

Η τραγωδία, πάντως, συνέβη σήμερα με τους δύο χειριστές, τον Σμηναγό (Ι) Χρήστο Μουλά και τον Ανθυποσμηναγό (Ι) Περικλή Στεφανίδη. Όλη η Ελλάδα έχει βυθιστεί στη θλίψη για τον χαμό τους, ενώ το βίντεο από την πτώση και τη συντριβή είναι συγκλονιστικό.

Το Canadair CL-215 που επιχειρούσε για την κατάσβεση της φωτιάς στην Κάρυστο έκανε την τελευταία ρίψη του, η οποία ήταν και μοιραία για τους δύο πιλότους. Όταν έριξε το νερό στις φλόγες, το δεξί φτερό του φαίνεται να χτυπάει σε δέντρο και να χάνει απότομα ύψος. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, έχασε τον πλωτήρα του και συνετρίβη.

Το τραγικό αυτό δυστύχημα «ξύπνησε» μνήμες από ένα αντίστοιχο πριν από 16 χρόνια, πάλι σε περιοχή της Καρύστου στην Εύβοια, όταν και τότε είχε συντριβεί ένα Canadair με δύο Έλληνες πιλότους μέσα.

Οι εμπειρογνώμονες αναζητούν τα αίτια της πτώσης του Canadair

Σύμφωνα με τους ειδικούς αναλυτές, κανένα αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας δεν απογειώνεται αν δεν γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από τους μηχανικούς.

Το οπτικό υλικό από την ΕΡΤ είναι ένα μόνο κομμάτι, το οποίο θα εξεταστεί καρέ- καρέ από την ομάδα των εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας για τα ακριβή αίτια της πτώσης.

Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες οι οποίοι θα συνυπολογιστούν στο τελικό πόρισμα, για τα αίτια της πτώσης του μοιραίου Canadair. Ανάμεσα σε αυτούς, το ανάγλυφο της περιοχής την μοιραία στιγμή, η φορά των ανέμων, το μικροκλίμα που δημιουργεί η φωτιά, αν τυχόν αναφέρθηκε κάτι στην ενδοεπικοινωνία, είτε με το ζευγάρι του στον αέρα, είτε με το κέντρο επιχειρήσεων.

Αυτό που γεννά ερωτήματα και εξετάζει η Πολεμική Αεροπορία είναι γιατί το εν λόγω αεροσκάφος πετούσε πολύ χαμηλά στην τελευταία υδροληψία, λίγο πριν συντριβεί.

Παλιοί μηχανικοί με γνώσεις στα συγκεκριμένα είδη αεροσκαφών επισήμαναν στο Star ότι το χτύπημα σε αυτόν τον πλωτήρα μπορεί να άλλαξε την πτητική ικανότητα του αεροπλάνου. Όμως υπάρχει και ένα άλλο ενδεχόμενο: ο κινητήρας να είχε πρόβλημα και να μην κατάφερε να σηκωθεί.

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα