Ελλάδα

Πτώση Canadair στην Κάρυστο: Η τραγική σύμπτωση με το δυστύχημα του 2007

Άσχημες μνήμες από ένα παρόμοιο περιστατικό το 2007 «ξύπνησε» η σημερινή (25.7.2023) τραγωδία με την πτώση του Canadair CL-215 στην Κάρυστο. Πριν από 16 χρόνια, στις 23 Ιουλίου του 2007, ακόμη ένα Canadair είχε συντριβεί στα Στύρα, με τους θανάτους του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη να προκαλούν ανείπωτη θλίψη.

Όλοι καταλαβαίνουν πόσο δύσκολες είναι οι συνθήκες υπό τις οποίες επιχειρούν οι Έλληνες πυροσβέστες για να σβήσουν τις πυρκαγιές. Έτσι και σήμερα στην Κάρυστο, όταν συνετρίβη το Canadair CL-215 που συμμετείχε στην επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς που καίει από την περασμένη Κυριακή (23.7.2023), σε μια τραγική σύμπτωση με το δυστύχημα του 2007.

Υπενθυμίζεται ότι στις 23 Ιουλίου του 2007, το πυροσβεστικό αεροσκάφος Canadair CL-415 συνετρίβη στα Νέα Στύρα Ευβοίας, την ώρα που επιχειρούσε για την κατάσβεση της φωτιάς που είχε ξεσπάσει εκεί. Από τη σύγκρουση, βρήκαν τραγικό θάνατο ο κυβερνήτης Σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης και ο συγκυβερνήτης Υποσμηναγός Γιώργος Χατζούδης.

Ο Σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης

Ο Υποσμηναγός Γιώργος Χατζούδης

Μάλιστα, σύμφωνα με το evima.gr, την Κυριακή θα ήταν το μνημόσυνό τους, καθώς ο τότε νομάρχης Ευβοίας, Θανάσης Μπουραντάς, είχε κατασκευάσει μνημείο στην μνήμη των δυο πιλότων με τις προτομές τους στο σημείο του δυστυχήματος στα Νέα Στύρα.

Οι πιλότοι ανήκαν στη Μοίρα 383 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και είχαν έρθει με το αεροσκάφος στην Ελευσίνα ώστε να συνδράμουν στις προσπάθειες κατάσβεσης των πυρκαγιών που έκαιγαν εκείνες τις ημέρες.

Ο Δημήτρης Στοϊλίδης είχε 1.415 ώρες πτήσης, εκ των οποίων οι 970 ώρες στα αεροσκάφη Canadair CL-415, ενώ ο Γιώργος Χατζούδης είχε 784 ώρες πτήσεως, εκ των οποίων οι 146 σε Canadair CL-415.

Κλήθηκαν να επιχειρήσουν στην κατάσβεση της φωτιάς στα Νέα Στύρα Ευβοίας. Όπως αναφέρει και το eviathema.gr, το Canadair CL-415 πέταγε χαμηλά για να ρίξει νερό. Όμως, την ώρα που ο πιλότος προσπαθούσε να δώσει ύψος, το αεροσκάφος συνετρίβη.

Το Canadair CL-415 είχε αριθμό 2055. Είχε κατασκευαστεί το 2001 και είχε φτάσει στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου 2004 ως το 10ο και τελευταίο που παρέλαβε τότε η Πολεμική Αεροπορία. Είχε συμπληρώσει περίπου 1.400 ώρες πτήσης.

Πώς σημειώθηκε η τραγωδία

Η φωτιά είχε ξεσπάσει το μεσημέρι εκείνης της ημέρας στην περιοχή Τσακαίοι στα Νέα Στύρα Ευβοίας. Λόγω των ισχυρών ανέμων, πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις και στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις της πυροσβεστικής ώστε οι φλόγες να μην φτάσουν προς τον οικισμό του Δήλησου.

Οι φλόγες στο Δήλησο / Φωτογραφία Αρχείου: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Επειδή έκαιγε σε δύσβατο σημείο, στην κατάσβεση της φωτιάς έπρεπε να συνδράμουν και εναέρια μέσα. Ένα από αυτά ήταν και το Canadair CL-415, το οποίο ήταν γεμάτο με 6 τόνους νερό και αναγκάστηκε να πετάξει αρκετά χαμηλά για να προλάβει τη φωτιά, πριν αυτή φτάσει στα σπίτια του Δήλησου, περίπου στις 15:45 εκείνης της ημέρας.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, το αεροσκάφος ήταν ήδη σε αρκετά χαμηλό ύψος και οι πιλότοι προσπάθησαν να το επαναφέρουν, όμως δεν τα κατάφεραν. Έγειρε με το που έκανε τη ρίψη του νερού και «καρφώθηκε» στο έδαφος. Ο θάνατος των κυβερνητών ήταν ακαριαίος.

Ισχυρή δύναμη των ΕΜΑΚ έφτασε στο σημείο για να βρει τις σορούς των πιλότων και τα συντρίμμια του αεροσκάφους, τα οποία είχαν διασκορπιστεί σε απόσταση περίπου 50 μέτρων.

Οι εμπειρογνώμονες της επιτροπής που είχε ορίσει το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, είχαν αποφανθεί ότι το αεροσκάφος έπεσε επειδή πετούσε χαμηλά εν μέσω καπνών και ισχυρών ρευμάτων αέρα. Μάλιστα, είχαν εκτιμήσει ότι το Canadair CL-415 είχε απώλεια στήριξης και έτσι έπεσε ξαφνικά, σαν μολύβι, στο έδαφος.

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα