Σε αύξηση της τιμής καθόδου στη Σαντορίνη για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων προσανατολίζεται η κυβέρνηση, ακολουθώντας το παράδειγμα της Βενετίας, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή».
Η αύξηση της τιμής του «εισιτηρίου» για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων από τα 2 ευρώ, που είναι σήμερα, στα 10 για νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, είναι ένα από τα μέτρα που αναμένεται να ληφθούν για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού.
Με κυβερνητικό στέλεχος να δηλώνει πως «δεν μπορεί να είναι κάτω από 10 ευρώ για τη Σαντορίνη».
Στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προ ημερών στην προεδρία της κυβέρνησης με τη συμμετοχή των υπουργών Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη, Επικρατείας Άκη Σκέρτσου και του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρη Πολίτη, έπεσαν στο τραπέζι όλες οι προτάσεις.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στο εσωτερικό της κυβέρνησης υπάρχουν αποκλίνουσες απόψεις, με ορισμένα κυβερνητικά στελέχη να υποστηρίζουν ότι θα έπρεπε να εξεταστεί ακόμα και το ενδεχόμενο πλήρους απαγόρευσης της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά. Βεβαίως, απέναντι στην άποψη αυτή υπάρχει η σθεναρή αντίσταση του οικονομικού επιτελείου, που θεωρεί ότι δεν αντέχει η χώρα μας να χάσει το εισόδημα από την κρουαζιέρα.
Υπάρχουν και πιο μετριοπαθείς φωνές, που υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα, ως κατεξοχήν τουριστική χώρα, δεν μπορεί να αγνοήσει την παράμετρο της κρουαζιέρας, που είναι σημαντική πτυχή του τουριστικού προϊόντος στο σύνολό του.
Υπάρχουν και εκείνοι που επιμένουν ότι μπορεί σε συγκεκριμένους προορισμούς -με κύριο παράδειγμα τη Σαντορίνη- η κρουαζιέρα να έχει προκαλέσει προβλήματα που χρήζουν αντιμετώπισης, αλλά υπάρχουν και άλλοι προορισμοί που ωφελούνται από αυτό το τουριστικό προϊόν.
Εκπόνηση μελέτης
Παράλληλα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αναμένεται η εκπόνηση μελέτης για τον προσδιορισμό του ανώτατου ημερήσιου αριθμού επισκεπτών που μπορεί να δεχθεί η Σαντορίνη.
Σημειώνεται ότι σήμερα το πλαφόν είναι 8.000 επισκέπτες, αλλά δεν συμπεριλαμβάνονται τα ημερόπλοια, με αποτέλεσμα ο αριθμός τους να εκτοξεύεται.
Η Σαντορίνη θα αντιμετωπιστεί ως ειδικό πρότζεκτ εξαιτίας της μεγάλης τουριστικής πίεσης που δέχεται.
Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, ανάσα στο νησί αναμένεται να δώσει και η κατασκευή νέου λιμανιού στον Μονόλιθο.
Τέλος, φαίνεται να κερδίζει έδαφος η ιδέα ανάθεσης της ευθύνης της κρουαζιέρας σε έναν εξειδικευμένο φορέα, ώστε να αντιμετωπιστεί η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων και να είναι πιο εύκολη η άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων που εντοπίζονται.