Η φράση "ο Έλληνας δεν θα σταματήσει ποτέ να διασκεδάζει" φαίνεται πως δεν ισχύει πια. Η κατάσταση σε νυχτερινά κέντρα, μπαρ και εστιατόρια χαρακτηρίζεται τουλάχιστον τραγική και οι ιδιοκτήτες τους εφευρίσκουν τρόπους για να προσελκύσουν πελάτες. Αρκεί κανείς να κάνει μια νυχτερινή βόλτα για να το διαπιστώσει ...
Με τον τζίρο να έχει μειωθεί κατά 20% σε σχέσυ με πέρυσι, οι επιχειρηματίες ψάχνουν νέους τρόπους για να αυξήσουν τις εισπράξεις.
Πίστες και μπουζούκια
Πολλά από τα νυχτερινά κέντρα έχουν καταβάλει κάθε προσπάθεια για να αποφύγουν το λουκέτο. Τα περισσότερα, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες τους, λειτουργούν τρείς, το πολύ τέσσερις φορές την εβδομάδα, με το Σάββατο να αποτελεί “παυσίπονο” αφού γίνεται ο τζίρος όλης της εβδομάδας. Παρ’ όλ’ αυτά, όπως λέει στο Newsit υπέυθυνος γνωστού νυχτερινού κέντρου, δεν αρκεί μόνο μια μέρα για να επιβιώσει μια επιχείρηση.
”Πέρυσι τέτοια εποχή η φιάλη ουίσκι κόστιζε κατά μέσο όρο 180 ευρώ στα περισσότερα κέντρα ενώ φέτος το ποσό ανέρχεται στα 140 ευρώ”, σύμφωνα με τον Νίκο Παπαηλιόπουλο, συνιδιοκτήτη επιχείρηρης με ζωντανό πρόγραμμα.
Χαρακτηριστικό είναι οτι μικρότερες επιχειρήσεις διαμορφώνουν τον εσωτερικό χώρο έτσι ώστε να φαίνεται μικρότερος, αφού δύσκολα γεμίζει. Σύμφωνα με τον Νίκο Σόλκο, εργαζόμενος σε μεγάλο κέντρο διασκέδασης, “αυτός είναι ένας έξυπνος τρόπος για να μειώσει ένα μαγαζί τα έξοδά του”. Άλλοι επιχειρηματίες, όπως επισημαίνει, ανοίγουν τα μαγαζιά τους το μεσημέρι της Κυριακής ή νωρίς το βράδυ, έτσι ώστε να συνδυάσουν φαγητό και διασκέδαση…
Άλλη μια λύση στην οικονομική δυσχέρεια των κέντρων είναι η είσοδος στις πίστες χωρίς ποτό, που κυμαίνεται από 5 έως 10 ευρώ, λέει ο Γιώργος Τσάκος, πρόεδρος της ομοσπονδίας εστιατόρων και συναφών επαγγελμάτων. Με αυτόν τον τρόπο ο πελάτης μπορεί να μπεί για να δεί έναν καλλιτέχνη, χωρίς να είναι αναγκασμένος να πάρει ποτό.
Clubs-bar
Σανίδα σωτηρίας για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον Γιώργο Μάντζο, ιδιοκτήτη γνωστού club στου Ψυρρή, αποτελούν τα events. Με το όνομα του μαγαζιού να μην πείθει πια τόσο εύκολα οι επιχειρηματίες έχουν εφαρμόσει άλλους τρόπους για να προσελκύσουν πελατεία. Σύμφωνα με τον Ιγνάτιο Μάνγκο, πρόεδρο ιδιοκτητών νυχτερινών κέντρων, υπάρχουν συχνά βραδιές που η είσοδος με ποτό είναι δωρεάν για τις γυναίκες ή ακόμα και βραδιές που αν πάρει κάποιος δύο ποτά, το τρίτο είναι δώρο. Σε ό,τι αφορά την τιμή του ποτού, ενώ πέρυσι την ίδια εποχή η στοίχιζε από 7 έως και 11 ευρώ, φέτος μπορεί κανεί να βρεί το ποτό από 5 έως 7 ευρώ.
Σανίδα σωτηρίας για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον Γιώργο Μάντζο, ιδιοκτήτη γνωστού club στου Ψυρρή, αποτελούν τα events. Με το όνομα του μαγαζιού να μην πείθει πια τόσο εύκολα οι επιχειρηματίες έχουν εφαρμόσει άλλους τρόπους για να προσελκύσουν πελατεία. Σύμφωνα με τον Ιγνάτιο Μάνγκο, πρόεδρο ιδιοκτητών νυχτερινών κέντρων, υπάρχουν συχνά βραδιές που η είσοδος με ποτό είναι δωρεάν για τις γυναίκες ή ακόμα και βραδιές που αν πάρει κάποιος δύο ποτά, το τρίτο είναι δώρο. Σε ό,τι αφορά την τιμή του ποτού, ενώ πέρυσι την ίδια εποχή η στοίχιζε από 7 έως και 11 ευρώ, φέτος μπορεί κανεί να βρεί το ποτό από 5 έως 7 ευρώ.
Παρ’ όλ’ αυτά, οι θαμώνες μένουν στο ένα ποτό, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να βρίσκεται συνεχώς σε κάθετη πτώση .
Εστιατόρια
”Το φαγητό φαίνεται να αποτελεί την πιο φθηνή επιλογή ” λέει στο Newsit ο Δημήτρης Μπαϊρακτάρης, ιδιοκτήτης γνωστής ταβέρνας στο Μοναστηράκι. Διαφορές στις τιμές σε σχέσυ με πέρυσι υπάρχουν πολλές, αρκεί κανείς να ψάξει λίγο. Έτσι λοιπόν ενώ μια χωριάτικη σαλάτα πέρισυ κόστιζε από 6 μέχρι 7 ευρώ, φέτος αρχίζει από 3,5 και φτάνει τα 5 ευρώ. Μία μερίδα γύρος ενώ πέρυσι κόστιζε από 3,20 μέχρι 5,30 ευρώ, φέτος αρχίζει από 3 και φτάνει τα 4,80 ευρώ.Οι εστιάτορες μειώνουν ακόμα και το κόστος των αναψυκτικών και των ποτών. Έτσι, 1 λίτρο κρασί που περυσι είχε κατά μέσο όρο 2 ευρώ φέτος στοιχίζει 1,50 ευρώ.
Όσον αφορά τα κεράσματα και τις προσφορές… “άλλο τίποτα”, λέει ο κ.Μπαιρακτάρης. Πολλές ταβέρνες έχουν πια τακτική τους να κερνούν το κρασί ενώ το γλυκό ή το φρούτο θεωρείται δεδομένο.”Μην σας φανεί περίεργο πολύ σύντομα να βλέπετε έξω απο τα εστιατόρια νούμερα εκπτώσεων όπως έχουν τα καταστήματα ρούχων” τονίζει χαρακτηριστικά.
Άφαντο το μπουρμπουάρ και οι πολυτέλειες
”Ο πελάτης πια ζητάει και τα 10 λεπτά πίσω από τα ρέστα” λέει στο Νewsit ο κ. Κώστας, 20 χρόνια σερβιτόρος σε γνωστό εστιατόριο”. Οι περισσότεροι θαμώνες επιλέγουν λιγότερα πιάτα για να μην μείνει φαγητό, τη στιγμή που πέρυσι τέτοια εποχή ζητούσαν περισσότερα ορεκτικά” τονίζει.
Τα πιο συνηθισμένα τρικ για προσέλκυση πελατών
20-30% έκπτωση προσφέρουν πολλά εστιατόρια αυτή την περίοδο.
7-15 ευρώ στοιχίζουν τα κυρίως γεύματα σε καφέ-εστιατόρια
13 ευρώ το άτομο για μπουφέ κάθε Κυριακή ακόμα και καθημερινές
Βραδιές γυναικών ( μία με δύο φορές την εβδομάδα δωρεάν είσοδος με ποτό μόνο για γυναίκες).