-Διαφωνίες των συνδικαλιστών στη συνεδρίαση της ΟΛΜΕ που θα συνεχιστεί αύριο -Δεν τίθεται θέμα αναβολής των Πανελλαδικών εξετάσεων, είναι το μήνυμα από το Μαξίμου -Έσχατο μέσο η επιστράτευση, λένε κυβερνητικά στελέχη -Με "non paper" απαντά το υπ. Παιδείας στην ΟΛΜΕ, κατηγορώντας την για μύθους
Παρατείνεται η αγωνία χιλιάδων μαθητών, καθώς η συνεδρίαση της ΟΛΜΕ διεκόπη, ύστερα από επτά ώρες, και θα συνεχιστεί αύριο στις 12 μ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνδικαλιστικού οργάνου, Νίκο Παπαχρήστο, τα μέλη ήταν πολύ κοντά στην απόφαση για απεργία κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, ωστόσο διέκοψαν τη συνεδρίαση λόγω έντασης που υπήρξε μεταξύ του ΠΑΜΕ και του ΔΑΚΕ.
Οι καθηγητές αναμένεται να αρχίσουν τις κινητοποιήσεις τους την πρώτη ημέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων, στις 17 Μαΐου με εικοσιτετράωρη απεργία και στη συνέχεια θα προχωρήσουν σε απεργία διαρκείας από τις 20 έως τις 24 του μήνα.
Η πρόταση της ΔΑΚΕ για ψηφοφορία με κάλπες από τις τοπικές ΕΛΜΕ, κατά τη γενική συνέλευσή τους που θα γίνει στις 15 Μαΐου αποσύρθηκε, ενώ η πρότση του ΠΑΜΕ για 48ωρη απεργία στις 16 και 17 Μαΐου δεν πήρε την πλειοψηφία.
Η κυβέρνηση από την πλευρά της, έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα στους καθηγητές ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να μην διεξαχθούν οι πανελλήνιες το χρονικό διάστημα που έχουν οριστεί, ενώ -σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη- το έσχατο μέσο θα είναι η επιστράτευση.
Σχετικά με την θέση που εκφράζεται από καθηγητές ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών οδηγεί σε απολύσεις, πηγές από το υπουργείο Παιδείας ανέφεραν πως «στις σχετικές διατάξεις της αξιολόγησης πουθενά δεν τεκμηριώνεται, άμεσα ή έμμεσα, διαδικασία απόλυσης ή διαθεσιμότητας εκπαιδευτικού. Αυτό που διασφαλίζεται είναι μη εξέλιξη στις διευθυντικές θέσεις ή στις θέσεις στελεχών εκπαίδευσης των “αδιάβαστων” ή των “αμελών” δασκάλων και καθηγητών».
Όπως αναφέρθηκε σήμερα «η ΟΛΜΕ αρνείται την αξιολόγηση γιατί θέλει πρώτον να διασφαλίσει την ανεμπόδιστη υπηρεσιακή και κατά συνέπεια μισθολογική εξέλιξη όλων, συμπεριλαμβανομένων όσων δεν μπαίνουν στις τάξεις ή ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντα τους και δεύτερον να μην επιτρέψει στους “ικανούς” και “επιμελείς” που έχουν μεταπτυχιακές σπουδές, που έχουν επιτεύγματα αριστείας, που διακρίνονται στο εκπαιδευτικό τους έργο να εξελίσσονται σε μια “ισοπεδωτική λογική”. Αντίθετα το υπουργείο Παιδείας μετά από 30 χρόνια εφαρμόζει ένα σύστημα για την αξιολόγηση δομών, διαδικασιών και ανθρώπινου δυναμικού στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».
Σχετικά με την θέση καθηγητών ότι το υπουργείο Παιδείας «καταργεί διαμέσου συγχωνεύσεων σχολεία διαλύοντας την δημόσια εκπαίδευση», οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι «αρκεί να αναλογιστούμε ότι το 2011 καταργήθηκαν δια των συγχωνεύσεων περίπου 800 σχολικές μονάδες, το 2012 περίπου 120 και το 2013 το υπουργείο Παιδείας προχωρά στην κατάργηση περίπου 60 σχολικών μονάδων μετά από εισήγηση των Διευθυντών Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθυντών και στις περισσότερες περιπτώσεις με σύμφωνη γνώμη των ΟΤΑ που εδρεύουν.
Συγχωνεύσεις δηλαδή που κρίνονται από την υπηρεσία απαραίτητες για λόγους μη βιωσιμότητας των σχολικών μονάδων (δηλαδή που δεν συμπληρώνουν τον απαραίτητο αριθμό μαθητών την ώρα που λειτουργούν όμορες σχολικές μονάδες που μπορούν να φιλοξενήσουν τον μαθητικό πληθυσμό)».
Σχετικά με την άποψη ότι η κυβέρνηση «απολύει» 10.000 αναπληρωτές καθηγητές, οι πηγές του υπουργείου Παιδείας αναφέρουν ότι «καταρχάς οι αναπληρωτές καθηγητές είναι συμβασιούχοι και η μη πρόσληψή τους δεν σημαίνει “απόλυση”. Η μόνιμη χρησιμοποίηση συμβασιούχων αναπληρωτών αλλά και η παράλληλη διαπίστωση κενών είναι μοναδικό φαινόμενο και αποδεικνύει την παθογένεια του συστήματος διαχείρισης προσωπικού που ακολουθήθηκε τα τελευταία 20 χρόνια».
«Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εργάζονται περίπου 83.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και αντιστοιχούν σε 640.000 μαθητές, δηλαδή η αναλογία είναι ένας καθηγητής για οκτώ μαθητές. Ακόμη και αν συνυπολογίσει κανείς την ιδιαιτερότητα της Νησιωτικότητας και της Ορεινότητας που συναντάμε στη χώρα μας, ο λόγος αυτός είναι πολύ χαμηλότερος σε σχέση από τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών του ΟΑΣΑ. Έχουμε λοιπόν πολύ περισσότερους μονίμους εκπαιδευτικούς ανά μαθητή και αυτό, σε συνδυασμό με την προβληματική κατανομή τους ανά Περιφέρεια και Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Γιατί οι αναπληρωτές προσλαμβάνονται για να καλύψουν κενά που δημιουργεί η προβληματική κατανομή μονίμων καθηγητών ανά Περιφέρεια. Αλλού υπάρχει έλλειψη, άλλου είναι υπεράριθμοι. Πέραν αυτού το κόστος των Αναπληρωτών Καθηγητών ξεπερνά ετησίως τα 300 εκ. ευρώ, ενώ για την σχολική χρονιά 2012-2013 προσελήφθησαν 8500 αναπληρωτές για 10μηνη απασχόληση» ανέφεραν.
Παράλληλα όπως σημείωναν, το υπουργείο «έχει ήδη εξασφαλίσει την απασχόληση 8500 αναπληρωτών στην νέα σχολική χρονιά σε καινοτόμες και χρηματοδοτούμενες δράσεις από το ΕΣΠΑ (όπως η εφαρμογή του θεσμού του Μέντορα, της ενισχυτικής διδασκαλίας κλπ). Με δράσεις καινοτομίας είναι εφικτό να δημιουργηθεί ένα εργασιακό περιβάλλον και στη νέα προγραμματική περίοδο 2015-2022 που θα μειώνει στο ελάχιστο το κοινωνικό αποτύπωμα του νοικοκυρέματος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πανελλαδικές: Σκουρλέτης: Δίκαιες οι διεκδικήσεις των καθηγητών
Μπουρλότο στις Πανελλαδικές βάζουν οι καθηγητές – Τι λένε για την επιστράτευση
Επιστράτευση των καθηγητών αν γίνει απεργία μέσα στις Πανελλαδικές εξετάσεις
Θρίλερ στη συνάντηση με την ΟΛΜΕ – Κίνδυνος να τιναχτούν στον αέρα οι πανελλαδικές